Het grote 'kleine vragen' topic

Goedemorgen,
Ben op vakantie in frankrijk en mijn tank was behoorlijk leeg aan het raken. Bij een Total pomp was alleen diesel en E95 E5 benzine, dit moest ik noodgedwongen tanken. Is dit schadelijk voor een op 98 gechipte auto? Het is nl wel e5.
Zou die tegen moeten kunnen. Misschien moet je alleen even niet als een hooligan gaan rijden op deze tank... Stick Out Tongue
 
3412E679-ED0F-4DF9-8AD8-98D192B1C46E.jpeg
Gisteren tijdens het plaatsen van de accu helaas niet goed opgelet en de adapter van de linker xenon koplamp afgekneld waardoor er een draad los is gekomen. Resultaat: stadslicht/xenonlamp werkt niet meer! iemand een idee wie dit kan fixen? Zo ja, graag een PB’tje! :) thanks!
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Dames en Heren :)

Sinds ik mijn Polo heb (1.2 tsi) merkt je heel goed dat de airco aanstaat, met namen dat het toerental snel terug valt als je het gas los laat.
Ik kan bijvoorbeeld veeL soepeler rijden met de airco uit
Ook hoor je bij langzaam rijden de airco pomp wat herrie maken, vooral in de auto hoor je dit.

Nou heb ik wel eens gehoord dat dit een beetje een product eigenschap is.
Hebben meer mensen dit voordat ik er een nieuwe pomp op ga zetten?
 
Ik heb precies hetzelfde, en vraag me ook precies hetzelfde af. Lijkt wel of de pomp zo ontzettend veel vermogen vraagt.
Ik overweeg bijna om de auto te chippen om het verlies aan vermogen te compenseren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Dames en Heren :)

Sinds ik mijn Polo heb (1.2 tsi) merkt je heel goed dat de airco aanstaat, met namen dat het toerental snel terug valt als je het gas los laat.
Ik kan bijvoorbeeld veeL soepeler rijden met de airco uit
Ook hoor je bij langzaam rijden de airco pomp wat herrie maken, vooral in de auto hoor je dit.

Nou heb ik wel eens gehoord dat dit een beetje een product eigenschap is.
Hebben meer mensen dit voordat ik er een nieuwe pomp op ga zetten?
Dat is geloof ik vrij normaal, je moet de pomp horen draaien? immers hoor je stationair uiteraard meer geluid.
 
Dames en Heren :)

Sinds ik mijn Polo heb (1.2 tsi) merkt je heel goed dat de airco aanstaat, met namen dat het toerental snel terug valt als je het gas los laat.
Ik kan bijvoorbeeld veeL soepeler rijden met de airco uit
Ook hoor je bij langzaam rijden de airco pomp wat herrie maken, vooral in de auto hoor je dit.

Nou heb ik wel eens gehoord dat dit een beetje een product eigenschap is.
Hebben meer mensen dit voordat ik er een nieuwe pomp op ga zetten?

Dat is inderdaad een producteigenschap helaas. Ik rijd al in een 6R sinds hij op de markt is en heb het bij allemaal ervaren (zelfs nog bij de Polo AW TGI die ik van m'n vorige werkgever had).
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI Ex-Bluemotion 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!