Het grote 'kleine vragen' topic

Past een multifunctioneel stuur van een Up GTI ook op een polo 6r en zijn de knopjes dan met vcds aan te zetten?
Artikelnummer is 6C0419091CB
Ja dat past, is hetzelfde stuur als in een Polo 6C GTI zit.
Je hebt dan wel een andere airbag nodig en de verlichting van de knopjes werkt niet zonder een nieuwere BCM.
 
  • Leuk
Waarderingen: Enrico__GTI
Goedemiddag,
Ik sta momenteel op het punt om deze te bestellen voor de auto. Heeft iemand misschien suggesties voor de mistlampen? 977F92B0-DDA7-46CB-BF96-F1EFD549D62B.jpeg

Ik heb deze gekocht 6000k met canbus:) geen problemen..

€ 6,10 47%OFF | Hlxg Mini Canbus Lampada H4 H7 Led Auto Koplamp 10000LM 4300K 6000K 8000K Lamp H1 9005 HB3 9006 HB4 H8 H9 H11 Mistlichten Bollen
 
VW Polo AW |  Highline Business R  95PK 
  • Leuk
Waarderingen: Jorie
Voelde een dipje bij het optrekken in 2e versnelling, gelijk erna uitgelezen met deze code als resultaat iemand een idee wat de meest voorkomende oorzaak hiervan is? Brandstofpomp?
 

Bijlagen

  • Screenshot_20200813-133655_OBDeleven.jpg
    Screenshot_20200813-133655_OBDeleven.jpg
    154.5 KB · Weergaven: 43
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Voelde een dipje bij het optrekken in 2e versnelling, gelijk erna uitgelezen met deze code als resultaat iemand een idee wat de meest voorkomende oorzaak hiervan is? Brandstofpomp?

Ik heb deze foutcode ook gehad in mijn Polo. Ik heb er hier een heel topic over: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/foutcode-p0171-lambdasonde.10678/
Ookal heb jij een Polo 6R, de opbouw van onze motoren is zo goed als hetzelfde.

Ik voelde inderdaad ook een hikje bij doortrekken in 2e en 3e versnelling. Na veel getest en geprobeerd te hebben heb ik afgelopen week m'n brandstofpomp vervangen en foutcode blijft voorlopig weg. Fuel trims zijn ook weer naar hun normale level gezakt. Ik wil nog wat km's maken voor ik weer wat post in m'n topic om zeker te zijn.

Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook de brandstofpomp is, maar de symptomen/problemen komen erg overeen.

Ik zie dat je OBDEleven hebt dus je kan wel het volgende eens testen. Maar eerst wat uitleg:

Short term fuel trim = Wanneer deze waarde positief is spuit de ECU NU zoveel % meer brandstof in om tot een mooi brandstofmengsel te komen.
Hetzelfde voor een negatief getal, maar dan minder brandstof.
Deze waarde wordt bij de long term fuel trim opgeteld/afgetrokken. (STFT op +5% en LTFT op -3% = +2% meer brandstof dan 'normaal')
Het is normaal dat deze waarde veranderd, zeker onder veranderende last (volgas, stationair etc). Met dit getal kan je dus testen doen onder bepaalde condities (stationair draaien, gas geven etc.)

Long term fuel trim = Overtijd heeft je ECU geleerd om zoveel % meer of minder branstof in te spuiten om tot een mooi brandstofmengsel te komen. Dit is een geleerde waarde als gevolg van de STFT en veranderd maar heel erg traag. Waarden rond +-5% zijn hier normaal, als ik me goed herinner.

De test:
Bekijk je long term en short term fuel trims eens. De long term fuel trim staat waarschijnlijk vrij positief, wat deze foutcode veroorzaakt. Dit wilt zeggen dat je ECU meer brandstof moet inspuiten (injectoren langer open zetten) om tot een mooi brandstofmengsel te komen.
Hou je short term fuel trim in de gaten en trek eens goed door in 2e versnelling. Stijgt je short term fuel trim richting 20%? Dan heb je waarschijnlijk een brandstofprobleem. (Versleten opvoerpomp, verstopte brandstoffilter filter, of vervuilde injectoren)

Ik heb m'n injectoren ultrasoon gekuist, filter vervangen, maar dit was geen oplossing. Brandstofpomp vervangen heeft het probleem voor mij wel opgelost. (voorlopig nog hout vasthouden)

De algemene regel is:
- Short term fuel trim zakt fel als je de motor op 2000tr/min houdt (maar niet rijdt) -> luchtlek (motor verplaatst nu meer lucht dus kan de extra lucht door het luchtlek beter 'verwerken')
- Short term fuel trim blijft gelijk of stijgt als je de motor op 2000tr/min houdt (maar niet rijdt) -> brandstofprobleem
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
Waarderingen: NickD, JensV en Sal
Ik heb deze foutcode ook gehad in mijn Polo. Ik heb er hier een heel topic over: https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/foutcode-p0171-lambdasonde.10678/
Ookal heb jij een Polo 6R, de opbouw van onze motoren is zo goed als hetzelfde.

Ik voelde inderdaad ook een hikje bij doortrekken in 2e en 3e versnelling. Na veel getest en geprobeerd te hebben heb ik afgelopen week m'n brandstofpomp vervangen en foutcode blijft voorlopig weg. Fuel trims zijn ook weer naar hun normale level gezakt. Ik wil nog wat km's maken voor ik weer wat post in m'n topic om zeker te zijn.

Ik wil niet zeggen dat het bij jou ook de brandstofpomp is, maar de symptomen/problemen komen erg overeen.

Ik zie dat je OBDEleven hebt dus je kan wel het volgende eens testen. Maar eerst wat uitleg:

Short term fuel trim = Wanneer deze waarde positief is spuit de ECU NU zoveel % meer brandstof in om tot een mooi brandstofmengsel te komen.
Hetzelfde voor een negatief getal, maar dan minder brandstof.
Deze waarde wordt bij de long term fuel trim opgeteld/afgetrokken. (STFT op +5% en LTFT op -3% = +2% meer brandstof dan 'normaal')
Het is normaal dat deze waarde veranderd, zeker onder veranderende last (volgas, stationair etc). Met dit getal kan je dus testen doen onder bepaalde condities (stationair draaien, gas geven etc.)

Long term fuel trim = Overtijd heeft je ECU geleerd om zoveel % meer of minder branstof in te spuiten om tot een mooi brandstofmengsel te komen. Dit is een geleerde waarde als gevolg van de STFT en veranderd maar heel erg traag. Waarden rond +-5% zijn hier normaal, als ik me goed herinner.

De test:
Bekijk je long term en short term fuel trims eens. De long term fuel trim staat waarschijnlijk vrij positief, wat deze foutcode veroorzaakt. Dit wilt zeggen dat je ECU meer brandstof moet inspuiten (injectoren langer open zetten) om tot een mooi brandstofmengsel te komen.
Hou je short term fuel trim in de gaten en trek eens goed door in 2e versnelling. Stijgt je short term fuel trim richting 20%? Dan heb je waarschijnlijk een brandstofprobleem. (Versleten opvoerpomp, verstopte brandstoffilter filter, of vervuilde injectoren)

Ik heb m'n injectoren ultrasoon gekuist, filter vervangen, maar dit was geen oplossing. Brandstofpomp vervangen heeft het probleem voor mij wel opgelost. (voorlopig nog hout vasthouden)

De algemene regel is:
- Short term fuel trim zakt fel als je de motor op 2000tr/min houdt (maar niet rijdt) -> luchtlek (motor verplaatst nu meer lucht dus kan de extra lucht door het luchtlek beter 'verwerken')
- Short term fuel trim blijft gelijk of stijgt als je de motor op 2000tr/min houdt (maar niet rijdt) -> brandstofprobleem
Bedankt!
Ik was ook gelijk aan de brandstofpomp aan het denken, waarom?
Toen het nog kouder was buiten had deze soms een moeilijke start, niet omdat de batterij bijna op was maar het voelde alsof de brandstofdruk niet hoog genoeg was. Dus ik denk dat het bij mij ook de brandstofpomp (of filter) eens zou kunnen zijn.
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Bedankt!
Ik was ook gelijk aan de brandstofpomp aan het denken, waarom?
Toen het nog kouder was buiten had deze soms een moeilijke start, niet omdat de batterij bijna op was maar het voelde alsof de brandstofdruk niet hoog genoeg was. Dus ik denk dat het bij mij ook de brandstofpomp (of filter) eens zou kunnen zijn.

Had ik ook last van, maar dan na een paar dagen stilstand. Er moeilijk starten en heel ruw lopen. Voorlopig ook geen last meer van gehad. Start nu als een zonnetje.

Maar zoals ik zei, test eerst. Kost minder tijd en geld dan een pomp vervangen als het niet nodig blijkt te zijn Stick Out Tongue

Je kan de brandstofpomp makkelijk zelf vervangen. Zit onder de achterbank rechtsachter. Onderdeelnummer kan je op de bovenkant van de pomp zien, daarvoor moet je hem niet demonteren. Dan weet je meteen welke te bestellen.
Je hebt enkel een erg grote tang nodig om de plastic ring, die de pomp op z'n plek houdt, los te maken en weer vast te zetten. Niet proberen met een te kleine tang, je krijgt het niet los en je gaat de plastic ring beschadigen.

Bij het weer installeren moet je de ring ook weer erg goed aandraaien. Ik dacht, het is plastic, ik zal er maar voorzichtig mee zijn, ik zet hem niet muurvast.
Maar bij de eerste keer volle tank te tanken kwam de benzine langs deze ring eruit gelekt. Ring nog een halve draai gegeven met alle kracht die ik had, en niet meer voorgekomen.

IMG_20200807_183002.jpg
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  • Leuk
  • Geweldig
Waarderingen: Sal en JensV
Een grote platte schroevendraaier tegen een opstaand uitsteeksel aanzetten, eerst zachtjes en steeds harder met een hamer op de achterkant van de schroevendraaier tikken, kan ook zomaar lukken. Succes.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Goedemiddag !
Momenteel rijd ik met standaard halogeen en zou graag bi-xenon koplampen willen.
Ik heb een Auto lichtschakelaar, en nu is mijn vraag moet er nog ergens op gelet worden tijdens het coderen?
Of wat is 'cruciaal' tijdens het coderen?
 
Volkswagen  Polo  1.4 TSI BlueGT 150pk 
Goedemorgen,
Ben op vakantie in frankrijk en mijn tank was behoorlijk leeg aan het raken. Bij een Total pomp was alleen diesel en E95 E5 benzine, dit moest ik noodgedwongen tanken. Is dit schadelijk voor een op 98 gechipte auto? Het is nl wel e5.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 TSI GTI 220pk / 320nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!