Het grote 'kleine vragen' topic

Er was iemand die laatst een helix sub had ingebouwd en toen een programmeer dongle zocht toch? Ik zoek er nu ook een, weet iemand toevallig wie dat was en hoe het afliep?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ik heb via Ali een lichtschakelaar gekocht met ingebouwde sensor. Het past en werkt, alleen krijg nu de melding “switch light off” als ik de sleutel uit het contact haal (ook in de auto stand). Met de oude sensor kon ik gewoon mijn lichten aanlaten tijdens het uitschakelen van de auto. Valt dit nog te omzeilen of heb ik de verkeerde schakelaar gekocht?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
Hi Allen,

Sinds een maand mag ik mezelf de trotse eigenaar noemen van een Polo 6c 1.2 TSI Comfortline Business R 2017, slechts 38.000 op de teller.
Deze ga ik aanstaande vrijdag laten chiptunen naar 140pk.

Er zit op dit moment nog een normaal stuur in zonder knopjes. Ik wil graag een multifunctioneel stuur in laten bouwen maar kan nergens een bedrijf vinden die dit kan doen. Iemand suggesties/aanraders? Ik ben ook benieuwd naar de kosten ;)

Groet,
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI Comfortline Business R 2017 
Hi Allen,

Sinds een maand mag ik mezelf de trotse eigenaar noemen van een Polo 6c 1.2 TSI Comfortline Business R 2017, slechts 38.000 op de teller.
Deze ga ik aanstaande vrijdag laten chiptunen naar 140pk.

Er zit op dit moment nog een normaal stuur in zonder knopjes. Ik wil graag een multifunctioneel stuur in laten bouwen maar kan nergens een bedrijf vinden die dit kan doen. Iemand suggesties/aanraders? Ik ben ook benieuwd naar de kosten ;)

Groet,
Welkom, misschien kan @iichel je daar wel bij helpen
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Voor mijn vriendin haar Polo 9n3 ben ik aan het kijken naar een nieuw setje schokdempers, omdat de huidige zo goed als versleten zijn. Zo zag ik op winparts schokdempers van Sachs met het oem nr wat overeenkomt met de schokdemper. Deze is alleen van oliedruk. Voorkeur gaat wel uit naar gasdruk. Die is er ook van Sachs, alleen voor de sportchassis uitvoering. Ik heb ze even een bericht gestuurd of deze ook passen icm met de huidige veren. Dit kan gewoon gaven ze aan, alleen wordt de auto dan wel erg stug. Mijn vraag aan jullie is; is dat wel zo? Aangezien het geen verlaagde veren zijn maar gewoon oem.
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
Voor mijn vriendin haar Polo 9n3 ben ik aan het kijken naar een nieuw setje schokdempers, omdat de huidige zo goed als versleten zijn. Zo zag ik op winparts schokdempers van Sachs met het oem nr wat overeenkomt met de schokdemper. Deze is alleen van oliedruk. Voorkeur gaat wel uit naar gasdruk. Die is er ook van Sachs, alleen voor de sportchassis uitvoering. Ik heb ze even een bericht gestuurd of deze ook passen icm met de huidige veren. Dit kan gewoon gaven ze aan, alleen wordt de auto dan wel erg stug. Mijn vraag aan jullie is; is dat wel zo? Aangezien het geen verlaagde veren zijn maar gewoon oem.
Of je het stug vindt of niet, is heel persoonlijk.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Of je het stug vindt of niet, is heel persoonlijk.
Dat ben ik met je eens. Maar ik bedoel namelijk dat zij aangeven dat "het erg" stug wordt met die schokdempers met originele veren. Maar schokdempers bepalen toch nooit de hardheid/stugheid, maar juist de veren? Verlagingsveren zijn toch stugger dan oem veren? Of denk ik nou helemaal verkeerd?
 
Volkswagen  Polo 9n3  1.6 105pk 
Ik heb via Ali een lichtschakelaar gekocht met ingebouwde sensor. Het past en werkt, alleen krijg nu de melding “switch light off” als ik de sleutel uit het contact haal (ook in de auto stand). Met de oude sensor kon ik gewoon mijn lichten aanlaten tijdens het uitschakelen van de auto. Valt dit nog te omzeilen of heb ik de verkeerde schakelaar gekocht?
Of kan iemand mij helpen met een link naar een juiste schakelaar voor een 6c :)? Alle vindbare mqb sensoren zijn voor een golf 7 en die heeft wit licht in plaats van rood..
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 
@Robin Ik heb geen ervaring met dat apparaat, maar heb onderstaande polijstmachine een jaar geleden gekocht, en die bevalt prima. Ik gebruik de Monello polijstmiddelen, en daar ben ik zeer tevreden over. Pads koop ik bij Ali, dat scheelt een hoop geld en werken net zo goed.


 
Laatst bewerkt:
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Bedankt voor de tip!

De Dap raden carclean ook aan, al vertelde ze dat het verschil zit in de extra schijf en tas. Verder zijn ze vrijwel het zelfde.
Vandaar dat de LDA1000 wat vriendelijker geprijst is.

Hoe zit het met het geluid en trillingen?
Ik heb er nu een maar die doet gewoon zeer aan je handen omdat die zo trilt.
Ik vind het wel meevallen maar op maximale stand maakt hij flink toeren. Je mag mijn apparaat wel een tijdje bij je houden om te proberen. Heb het voorlopig niet nodig.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!