Het grote 'kleine vragen' topic

A.d.h.v. het bericht van @iichel in zijn Passat topic. Het klopt toch dat de DSG van de AW 1.0 TSI een 'droge' koppeling is (DQ200)? De DQ250 in o.a. de 2.0 TSI is wel een 'natte' koppeling?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Aangezien ik zo'n beetje alles doe behalve aan mn scriptie werken zat ik te denken aan een nieuw project, ik wil de auto isoleren met geluiddempend materiaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, welk materiaal kan je aanraden? Ik heb gezien dat er erg veel verschillende producten op de markt zijn, uit china maar ook van gevestigde merken. Wie heeft hier ervaring mee?

Uit een ander topic mijn reactie;

Ik heb mijn auto met anti dreun behandeld samen met het plaatsen van geluidsisolatie schuim bij de veerpoten en een zware mat in de kofferbak. Voor mijn gevoel heeft de mat het meeste geholpen in het reduceren van het lawaai maar na al het werk had ik stiekem meer effect verwacht.... Door die anti dreun is de auto stukken minder gaan ratelen. Alle plastic delen trilden voorheen bij het rijden op klinkerwegen, pas na het aanbrengen van die anti dreun kwam ik erachter hoe storend dat uiteindelijk was. Zeker een aanrader. Ook geeft het extra gewicht in de deuren een wat luxer gevoel bij het dichtslaan. Je hoeft niet veel van dat spul te gebruiken btw (1m2 oid)), enkele strips op grote oppervlaktes is voldoende (binnenkant deuren, onder de achterbank, binnenkant auto wielkast achter (wel wat meer werk) en de kofferbak + reservewiel.

Gebruikte materiaal is cheapy amazon 2mm dik, voor anti resonantie is dat prima. Mat was een 6 a 7 mm dikke siliconen mat, ook hier zijn merk opties voor.
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Ik ben bezig met het uitzoeken van de onderdelen voor het vernieuwen van de veringen aan de voorzijde.

Ik had op het forum een post van iichel gevonden van een website met onderdelen nummers, https://volkswagen.7zap.com/nl/rdw/polo+derby+vento-ind/po/2013-747/4/411-411000/.

Nu heb ik een vraagje om zeker te weten dat ik het goede bestel.

Bij verschillende onderdelen zijn meerdere opties, hier staan pr, g & L nummers, wat ik heb gevonden zijn de pr nummers extra uitvoeringen op je model, alleen zie ik niet hoe deze hier bij werken wat deze g nummers zie ik zelf niet terug op de sticker.

Dit geld bijvoorbeeld voor de aanslag rubber waar 3 verschillende hoogtes voor zijn. Zelfde met de gasgevulde schokdemper.
De schroefveer zelf heeft kleur markering dus dat is goed terug te vinden.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Oke dat is handig.

Ik heb 3x wit en 3x groen.
Zou je mij verder kunnen helpen met hoe ik het dan verder kan uitfilteren/bepalen?
 

Bijlagen

  • IMG_2071.jpeg
    IMG_2071.jpeg
    1.7 MB · Weergaven: 17
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Ik zal je wel een klein geheimpje vertellen, zo spannend is het allemaal niet hoor. De veren maken wel, die maken wel een verschil, ivm hoogte en gewicht van de auto. Maar de rest... Dempers... mwoah, minder. En de rest aan klein materiaal is al helemaal niet zo spannend. Goed setje Bilstein B4 met klein spul van bijvoorbeeld FEBI is helemaal prima. Meteen je stabi rubbers even meepakken en als je toch bezig bent, je remschijven een likje verf geven op de reost.
 
  • Leuk
Waarderingen: Shaan
Mijn stuur trilt hevig bij het remmen en ga er vanuit dat dit komt door kromme remschijven. Vorig jaar in augustus heb ik nieuwe remblokken gemonteerd, kan ik deze nog gebruiken met de nieuwe schijven of is het beter om toch gelijk nieuwe te monteren?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!