Het grote 'kleine vragen' topic

Weet iemand een echt goede velgreparateur / spuiter? Bij voorkeur in omgeving Overijssel.
De vorige eigenaar heeft hier en daar het e.e.a. geraakt wat ik er wel uit wil laten halen.

De lokale partij 'Tyrepoint' heeft me onderhand te vaak teleurgesteld met spuitwerk dat ik er niet meer naartoe ga.
 
Heeft er iemand ervaring met Tecflow Speed Cleaner bij een Polo? Is een benzine additief die beweert het gehele brandstofsysteem te reinigen.
Nu vind ik mensen die het op youtube met een boroscoop dit soort producten lopen te vergelijken en die komen vaak uit bij "minimale verandering"
Maar ik kan ook makkelijk reviews vinden die beweren dat hun auto veel beter loopt, wat is wijsheid? De originele 0-100 timing haalt een auto uit 2009 niet zo snel meer lijkt me? Maar als t echt beetje sloom voelt is dit dan waard om te proberen?
 
Volkswagen  Polo 9N3 S04 Edition  1.4 16V 80pk 
Het viel me op dat wanneer ik de ventilatiestand verander dat automatisch de airco of recirculatie aanslaat.
Voorruitstand naar bovenlichaamstand: recirculatie slaat aan.
Bovenlichaamstand naar voorruitstand: airco slaat aan.

Weet iemand of dit uit te zetten is (VCDS?)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Ik heb vandaag voor het eerst heel wat verdorde bladeren, takken en opgehoopte vuil verwijderd onder het rooster op de foto. Het verbaasde me hoeveel troep erin zat wat in feite bijna niet door het rooster past. Weten jullie of het heel erg is als zich daar veel vuil ophoopt of kan het niet zoveel kwaad?
IMG_9836.jpeg
 
Volkswagen  Polo  1.2 
Ik ben op zoek naar de rubberen afdekdoppen van een h7 lamp en het zilverenkemmetje voor de h7 lamp zelf. Iemand enige idee waar ik deze zou kunnen kopen?

Kan alleen dingen vinden die er op lijken of universeel zijn zonder merk specificaties.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI Bluemotion 
Iemand ervaring met het inbouwen van een bluetooth module met microfoon in een polo 6r 2014? Ik heb nu nog de standaard radio erin zonder bluetoorh en microfoon en aangezien ik regelmatig wil bellen in de auto zou ik het handig vinden als ik bluetooth had. Maar een volledig nieuw infotainment systeem vind ik nogal prijzig

Reacties welkom!
 
Volkswagen  Polo 6R  TDI 1.6 
Volkswagen geeft geen interval voor het onderhoud van de DQ200-transmissie vanwege het gebruik van een droge koppeling. Niettemin heb ik op internet gelezen dat het wordt aanbevolen om de olie in de mechatronica om de 100.000 kilometer te verversen. Ik heb contact opgenomen met Vagtechniek en zij hebben aangegeven dat het niet nodig is om dit preventief te doen, maar alleen wanneer de mechatronica defect is. Met andere woorden, preventief onderhoud wordt niet uitgevoerd.

Heeft er iemand op het forum ooit de olie laten verversen in zijn of haar DQ200? Zo ja, waar heb je dit laten doen en wat waren de kosten? Heb je na het verversen ook enige verandering gemerkt?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Betreft een VW Polo 6N 16v 1.4 benzine.
Weet iemand waar ik de onderdeelnummers kan vinden van:
  • Gaskets van de EGR
  • Gasket van de gashuisklep (degene naar de motor)
  • Gasket van de gashuisklep (degene waar de EGR pijp op aangesloten zit)
Over een paar weken gaan we bij een polo van een maatje alles even goed reinigen. Hij blijft storing P0401 houden na het vervangen van de EGR. Iemand verder nog tips?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!