Het grote 'kleine vragen' topic

Beste mede Polo (en ander VAG materieel) chauffeurs,

Mijn vader merkt dat als de airco aan staat en hij bijvoorbeeld de rotonde over moet dat er een verplaatsing van koude lucht plaatsvind van links naar rechts en andersom. Je voelt dan echt ineens koude lucht recht in je gezicht en als je dan weer rechtuit rijd is het weer zoals gewoon.

Heeft er iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Beste mede Polo (en ander VAG materieel) chauffeurs,

Mijn vader merkt dat als de airco aan staat en hij bijvoorbeeld de rotonde over moet dat er een verplaatsing van koude lucht plaatsvind van links naar rechts en andersom. Je voelt dan echt ineens koude lucht recht in je gezicht en als je dan weer rechtuit rijd is het weer zoals gewoon.

Heeft er iemand enig idee waar dit vandaan kan komen?
denk dat dat normaal is, want dat heb ik ook iemand anders die het kan veriferen?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Denk eerder dat dit te maken heeft met de dichtheids verschillen tussen koude en warme lucht. Hoewel dit minimaal is, heeft warme lucht een lagere dichtheid dan koude lucht. Met als gevolg dat koude lucht daalt, en warme lucht stijgt. Dit principe is over het algemeen wel bekend.
Het komt door zwaartekracht.

Wanneer je om een bocht gaat spreken we over G-krachten. Dit is een zelfde soort kracht als zwaartekracht, maar dan niet in de richting van de aarde. Wel heeft het het gevolg dat koude lucht zich anders verplaatst dan warme lucht in een gesloten ruimte. In een bocht naar links zal de koude lucht zich naar rechts verplaatsen, en als gevolg, de warme lucht naar links. Dit dus door het verschil in dichtheid.

Dit is hetzelfde met een helium ballon in een auto. Zie deze video:
Duurt nog geen 5 minuutjes, maar de theorie die hier toegepast wordt, geldt ook voor het verschil in dichtheid van koude en warme lucht :)
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk 5mt 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Ik heb een mib2 pq aangeschaft en die wil ik nu graag inbouwen alleen ik lees op het passat/golf forum dat je daarvoor een andere gateway moet hebben en ik was benieuwd of dat bij de polo ook zo was, en moet je een canbus adapter gebruiken of kan de navi ook gewoon op de originele aansluiting worden aangesloten?
 
Volkwagen  Polo 6R  1.6tdi 90pk -> stage 2, 150pk 338Nm 
ik dacht wel dat het nodig was om een gateway te hebben met adres 5F erin ja
Ahhh oke... dan moet ik dat eerst maar eens gaan regelen. Ik heb wel een highline polo met alle opties weet zo niet of dat nog invloed heeft, mijn multifunctionele stuur in coderen was ook geen probleem omdat ik xenon en een regensensor had en daardoor al de uitgebreidere BCM had.
 
Volkwagen  Polo 6R  1.6tdi 90pk -> stage 2, 150pk 338Nm 
geen enkele EU 6R heeft fabriek-af een gateway waar 5F in zit. sommige modellen in rusland en india hebben dat wel. let op, de gateway zit in de BCM op een 6R, tenzij je een 088 bcm hebt, dan issie extern.
Bedankt voor je informatie, moet ik dan een compleet nieuwe bcm halen of alleen de gatway.
 
Volkwagen  Polo 6R  1.6tdi 90pk -> stage 2, 150pk 338Nm 
denk dat dat normaal is, want dat heb ik ook iemand anders die het kan veriferen?
Denk eerder dat dit te maken heeft met de dichtheids verschillen tussen koude en warme lucht. Hoewel dit minimaal is, heeft warme lucht een lagere dichtheid dan koude lucht. Met als gevolg dat koude lucht daalt, en warme lucht stijgt. Dit principe is over het algemeen wel bekend.
Het komt door zwaartekracht.

Wanneer je om een bocht gaat spreken we over G-krachten. Dit is een zelfde soort kracht als zwaartekracht, maar dan niet in de richting van de aarde. Wel heeft het het gevolg dat koude lucht zich anders verplaatst dan warme lucht in een gesloten ruimte. In een bocht naar links zal de koude lucht zich naar rechts verplaatsen, en als gevolg, de warme lucht naar links. Dit dus door het verschil in dichtheid.

Dit is hetzelfde met een helium ballon in een auto. Zie deze video:
Duurt nog geen 5 minuutjes, maar de theorie die hier toegepast wordt, geldt ook voor het verschil in dichtheid van koude en warme lucht :)
Thanks voor jullie input!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ik heb een 3 deurs Polo, en de achterbank (links achter, de kleinere) klapt niet dicht. De mechanisme die je hoort in te drukken, zodat dat de achterbank kan inklappen werkt niet meer. Weet iemand hoe ik dat fixen en of forceren dat het slot eraf gaat? Het is niet direct nodig, maar wel soms fijn dat de polo een mini caddy kan zijn wanneer het nodig is.
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Ik heb een 3 deurs Polo, en de achterbank (links achter, de kleinere) klapt niet dicht. De mechanisme die je hoort in te drukken, zodat dat de achterbank kan inklappen werkt niet meer. Weet iemand hoe ik dat fixen en of forceren dat het slot eraf gaat? Het is niet direct nodig, maar wel soms fijn dat de polo een mini caddy kan zijn wanneer het nodig is.
Denk dat er los geschoten is, dus zal je bekleding eraf moeten, hoop dat dit helpt:

 
  • Leuk
Waarderingen: dov en iichel
ja of je zet eerst eens de DM PQ erin en kijkt of je functies mist... scheelt weer werk als ie het wel gewoon doet.
Nou gister avond weer geprobeerd, DM PQ doet het wel alleen gaat hij niet uit of aan als ik de auto uit of aan doe en de stuurwielbediening werkt niet. Dus denk dat ik wel een nieuwe gateway/BCM moet hebben. Uit welke model van VW moet ik de BCM en gateway hebben?
 
Volkwagen  Polo 6R  1.6tdi 90pk -> stage 2, 150pk 338Nm 
Aangezien ik zo'n beetje alles doe behalve aan mn scriptie werken zat ik te denken aan een nieuw project, ik wil de auto isoleren met geluiddempend materiaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, welk materiaal kan je aanraden? Ik heb gezien dat er erg veel verschillende producten op de markt zijn, uit china maar ook van gevestigde merken. Wie heeft hier ervaring mee?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Aangezien ik zo'n beetje alles doe behalve aan mn scriptie werken zat ik te denken aan een nieuw project, ik wil de auto isoleren met geluiddempend materiaal. Heeft iemand hier ervaring mee? Zo ja, welk materiaal kan je aanraden? Ik heb gezien dat er erg veel verschillende producten op de markt zijn, uit china maar ook van gevestigde merken. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb de polo destijds helemaal voorzien van ontdreuning en isolatie van Silentcoat. Zo’n groot pak kopen en je kan je lol op qua deuren en achterbak wielkuipen. Werkt prettig. Niet persee de goedkoopste, maar ook niet de duurste.
Biedt in ieder geval voldoende studie ontwijkend hobby gedrag.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!