Het grote 'kleine vragen' topic

Hi guys, klein vraagje!

Mijn remmen beginnen mooi te slijten, wordt bijna tijd om te gaan vervangen. Ik wil eigenlijk een leuke upgrade, vraag mij alleen af of de volgende gewoon erop zullen passen.

Ik weet in ieder geval wel zeker van de remklauwen dat de voorkant Mando is, achterkant TRW, dit heb ik iig kunnen bevestigen door ernaar te kijken. Ik weet het alleen niet wat betreft de maten van de remschijven zelf.

1678562926501.png
(Ik rijd in een 1.0TSI 115PK - hierbij zou ik de volgende optiers moeten hebben: https://ebcbrakesdirect.com/automotive/volkswagen/polo-aw/1.00-Petrol-Turbo-2017-/59574)

Linkjes:

Vooras:

Achteras:
Naar mijn ervaring kan je altijd het beste gewoon, handmatig de schijven opmeten.
Auto op de as steun / krik, velg eraf en met een rolmaat de diameterafstand meten. Doe hier plus minus 10 mm en je hebt je antwoord.
Bij Autodoc heb je altijd meerdere afmetingen, dan pak ik degene die er het dichtste bij zit.
 
Naar mijn ervaring kan je altijd het beste gewoon, handmatig de schijven opmeten.
Auto op de as steun / krik, velg eraf en met een rolmaat de diameterafstand meten. Doe hier plus minus 10 mm en je hebt je antwoord.
Bij Autodoc heb je altijd meerdere afmetingen, dan pak ik degene die er het dichtste bij zit.
Thx Jelle!

Op de Duitse website van EBC hebben ze de OEM codes bijgezet waardoor ik zeker weet dat ik de juiste schijven heb besteld! Ben uiteindelijk op de volgende gekomen:

Voorin:

Achterin:


Ben benieuwd naar de ervaringen met deze schijven/blokken nadat ze zijn ingereden Big Grin
 

Bijlagen

  • 1678641487614.png
    1678641487614.png
    905.2 KB · Weergaven: 13
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR
In jouw geval is het dan maar wel 1x laten doen. Anders, met de door jou omschreven 2 linker handen, moet je het vaker laten doen.
Ik blijf erbij, vind €50 nogal veel geld voor 2 rubbertjes. De auto heeft nooit gekraakt tot nu. Dus als hij het dan weer 5 jaar uit kan zingen ben ik blij.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en FFA
Ik heb in mijn Polo 6R een Discover Media PQ. Een aantal weken geleden heb ik een flip camera (golf 7) laten monteren. De camera klapt open en weer dicht alleen mijn Discover Media gaat niet over naar het beeld van de camera (degene bij wie ik de discover media heb gekocht en die ook de montage heeft gedaan van de camera zegt dat ook zonder camera de unit naar het beeld van de camera moet overschakelen wanneer die niet aanwezig is (zwart beeld) maar dat is bij mijn unit nooit het geval geweest. Iemand die een idee heeft wat ik zelf nog kan proberen?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!