Het grote 'kleine vragen' topic

Codering is gedaan door degene die de montage heeft gedaan en begreep ook niet waarom de unit niet overging naar de camera. Volgens hem zou ik pdc moeten hebben maar dat lijkt mij niet logisch :sweatsmile:
Misschien heb je hier iets aan:

En hebben ze wel allebei stroom, motor én camera?
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
(degene bij wie ik de discover media heb gekocht en die ook de montage heeft gedaan van de camera zegt dat ook zonder camera de unit naar het beeld van de camera moet overschakelen wanneer die niet aanwezig is (zwart beeld)
Dat betekent dat deze persoon niks doet met coderen en dat hij de aanname doet dat de schermen al gecodeerd zijn met achteruitrijcamera. Dus best grote kans dat je alleen maar de camera hoeft aan te melden in Discover Media module en in PDC module.
 
Die persoon weet niet waar die het over heeft. Ik heb precies dezelfde radio en ook een klapcamera, je moet wel dergelijk coderen anders zou je elke keer bij achteruit rijden een zwart scherm krijgen.

Dit moet je coderen met dank aan @SURRONLY

Module -> 5F informatie elektronica 1 -> Long coding -> byte_19_rear_view_low -> GEACTIVEERD.

indien je nog pdc hebt, op je dan Module -> 76 Parking Assistence -> Coding - >
1. Visual display for parking assist = OPS DISPLAY
2. BAP = Activated
3. Camera type = REAR VIEW CAMERA
4. Vehicle path display = WITH VEHICLE PATH DISPLAY
 
  • Leuk
Waarderingen: TheJaker
Die persoon weet niet waar die het over heeft. Ik heb precies dezelfde radio en ook een klapcamera, je moet wel dergelijk coderen anders zou je elke keer bij achteruit rijden een zwart scherm krijgen.

Dit moet je coderen met dank aan @SURRONLY

Module -> 5F informatie elektronica 1 -> Long coding -> byte_19_rear_view_low -> GEACTIVEERD.

indien je nog pdc hebt, op je dan Module -> 76 Parking Assistence -> Coding - >
1. Visual display for parking assist = OPS DISPLAY
2. BAP = Activated
3. Camera type = REAR VIEW CAMERA
4. Vehicle path display = WITH VEHICLE PATH DISPLAY
Ik ga dan bij iemand langs, aangezien ik de tools niet heb :sweatsmile: thanks voor de terugkoppeling!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Pigeon
Rare vraag.. Zou een marter/steenmarter iets kunnen slopen aan de auto waardoor je problemen hebt maar je geen foutmeldingen krijgt??
Mijn Polo staat momenteel bij de garage omdat het blok kei hard tikt (morgen worden de verstuivers opgehaald door een bedrijf om na te kijken)

Maar ik kom er net achter dat die "rare kat" die savonds hele tijd onder onze auto's zit dus geen kat is maar een marter.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Wow
Waarderingen: Brambk98 en Sal
Rare vraag.. Zou een marter/steenmarter iets kunnen slopen aan de auto waardoor je problemen hebt maar je geen foutmeldingen krijgt??
Mijn Polo staat momenteel bij de garage omdat het blok kei hard tikt (morgen worden de verstuivers opgehaald door een bedrijf om na te kijken)

Maar ik kom er net achter dat die "rare kat" die savonds hele tijd onder onze auto's zit dus geen kat is maar een marter.
Dat kan zeker. In de AW van mijn moeder had een "rare kat" lekker lopen knauwen op de benzineleiding waardoor er een gat in zat en benzine uit de leiding lekte. Zorgde voor geen foutmelding maar heel de auto rook van binnen naar benzine. Natuurlijk geen groot probleem maar vervelend was het wel.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Ja als ze het genoeg kapot maken om slecht te lopen maar niet kapot genoeg voor een fout code kan dat. Allemaal theoretisch. Maar niet onmogelijk.
Ja garage zei meteen nah, dan krijg je wel foutmeldingen.. maar stel je hebt een kabel met 13 koperdraadjes erin en 2 zijn er nog heel.. Zoiets. Maar geloofde hij niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ik zit nu bij de dealer ivm EPC storing. Auto schokt, koppeling slipt en houd hem langer in de toeren vast. Was gelukkig 7 km van een vw dealer af en weet niet of hij hem nog voor 12 uur kan uitlezen. Heerlijk dir vw service. Geeft aan dat hij niet de foutcodes met mij mag delen. Weten jullie of dit klopt? Mag een dealer inderdaad niet de foutcodes van een diagnose/uitlezen delen?
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Misschien dat iemand er al ervaring mee heeft, mijn bluegt heeft lichte schade op het inzetstuk in de achterbumper. Nu wil ik deze vervangen maar voor het stuk van de GTI maar ben ik nog niet zeker of dit past.
Nu is er wel verschillende inzetstukken te krijgen en die van de GTI is : 6C6807568A Nummer 8 op de foto
Nummer 7 waar dit inzetstuk inklikt is maar 1 soort van te vinden in ETKA en zijn dus geen andere beschikbaar, lijkt mij dan gewoon te passen.
Nou is mijn vraag of iemand deze al vervangen heeft op deze manier en of dit past?

773807500.png
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
Misschien dat iemand er al ervaring mee heeft, mijn bluegt heeft lichte schade op het inzetstuk in de achterbumper. Nu wil ik deze vervangen maar voor het stuk van de GTI maar ben ik nog niet zeker of dit past.
Of anders voor de diffuser van de WRC, hoogglans zwart.
(Ik heb er nog 1 liggen met een klein plekje, mocht je interesse hebben.)
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Of anders voor de diffuser van de WRC, hoogglans zwart.
(Ik heb er nog 1 liggen met een klein plekje, mocht je interesse hebben.)
Is wel mooi dat die in hoogglans zwart is, maar die heeft niet de sideskirts (Aan de zijkanten) van de diffuser en de GTI wel :) Ik zal het nog in gedachte houden!
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
  • Leuk
Waarderingen: FFA
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!