Het grote 'kleine vragen' topic

Misschien dat iemand er al ervaring mee heeft, mijn bluegt heeft lichte schade op het inzetstuk in de achterbumper. Nu wil ik deze vervangen maar voor het stuk van de GTI maar ben ik nog niet zeker of dit past.
Nu is er wel verschillende inzetstukken te krijgen en die van de GTI is : 6C6807568A Nummer 8 op de foto
Nummer 7 waar dit inzetstuk inklikt is maar 1 soort van te vinden in ETKA en zijn dus geen andere beschikbaar, lijkt mij dan gewoon te passen.
Nou is mijn vraag of iemand deze al vervangen heeft op deze manier en of dit past?

773807500.png
Heb het inzetstuk toch maar besteld. Lijkt erop dat de achterbumper van de GTI en GT hetzelfde zijn. Zal laten weten of dit past!
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
Heeft iemand een idee hoe je deze velgenbeschermers het beste kan bevestigen?
Ik heb deze vorige jaar ook geplakt maar vlogen bij het optrekken naar 120 gelijk eraf :weary:
 

Bijlagen

  • F810A295-5BED-416E-A83F-11ED79EE1831.png
    F810A295-5BED-416E-A83F-11ED79EE1831.png
    1.7 MB · Weergaven: 29
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Ik hoop dat mensen mij hier kunnen helpen/informeren.
Afgelopen zaterdag mn auto moeten achterlaten bij de dealer ivm EPC lampje. Net contact gehad en uit de diagnose komt naar voren dat er corrosie op de bougie en de stekkers zit. Ze hebben geen idee hoe dit kan, ik ook niet. Alle 4 moeten vervangen worden. Ze zeggen dat ze zo’n 3 uur nodig hadden om tot deze diagnose te komen door steeds de bougies te wisselen en te kijken of de problemen aanbleven. Voor de bougies en stekkers vragen ze 360 euro en 425 euro voor de diagnose. Nou is mij vraag aan jullie of dit redelijke normale tijden/kosten zijn voor deze reparatie. Ik heb geen technische kennis maar iets zegt mij dat 3 uur voor bougies omwisselen redelijk lang is en als ik naar de onderdelen kosten kijk vallen dat best mee. Hoe lang duurt het om de bougies en stekkers te vervangen? Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar ik vind bijna 800 euro voor dit wel aan de hoge kant. Wat zijn jullie meningen?

Nou ben ik sowieso blij dat het iets zo ‘simpel’ is want was al aan het doemdenken dat de cilinder oid beschadigd was en had hier op het forum gelezen over iemand die zijn cilinderkop moest laten reviseren na vergelijkbare klachten. Dus al bij al valt het gelukkig mee
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Ik hoop dat mensen mij hier kunnen helpen/informeren.
Afgelopen zaterdag mn auto moeten achterlaten bij de dealer ivm EPC lampje. Net contact gehad en uit de diagnose komt naar voren dat er corrosie op de bougie en de stekkers zit. Ze hebben geen idee hoe dit kan, ik ook niet. Alle 4 moeten vervangen worden. Ze zeggen dat ze zo’n 3 uur nodig hadden om tot deze diagnose te komen door steeds de bougies te wisselen en te kijken of de problemen aanbleven. Voor de bougies en stekkers vragen ze 360 euro en 425 euro voor de diagnose. Nou is mij vraag aan jullie of dit redelijke normale tijden/kosten zijn voor deze reparatie. Ik heb geen technische kennis maar iets zegt mij dat 3 uur voor bougies omwisselen redelijk lang is en als ik naar de onderdelen kosten kijk vallen dat best mee. Hoe lang duurt het om de bougies en stekkers te vervangen? Ik hoef echt niet voor een dubbeltje op de eerste rij te zitten maar ik vind bijna 800 euro voor dit wel aan de hoge kant. Wat zijn jullie meningen?

Nou ben ik sowieso blij dat het iets zo ‘simpel’ is want was al aan het doemdenken dat de cilinder oid beschadigd was en had hier op het forum gelezen over iemand die zijn cilinderkop moest laten reviseren na vergelijkbare klachten. Dus al bij al valt het gelukkig mee
De kosten voor het vervangen van bougies variëren van 60 euro (viercilinder) tot een 400 euro (twaalfcilinder) op basis van bougies van een topmerk. Voor kleine auto’s met alleen driecilindermotoren kan een verandering zelfs nog goedkoper zijn. Houdt er rekening mee dat het laten vervangen van de kabels ongeveer honderd euro kost. Meestal wordt de vervanging echter binnen 30-60 minuten door de monteurs gedaan.

Ze zeggen dat ze 3u nodig hadden voor de diagnose, maar zeggen ze ook dat ze 3u nodig hebben voor het vervangen van de bougies en kabels? Of begrijp ik het dan verkeerd?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
De kosten voor het vervangen van bougies variëren van 60 euro (viercilinder) tot een 400 euro (twaalfcilinder) op basis van bougies van een topmerk. Voor kleine auto’s met alleen driecilindermotoren kan een verandering zelfs nog goedkoper zijn. Houdt er rekening mee dat het laten vervangen van de kabels ongeveer honderd euro kost. Meestal wordt de vervanging echter binnen 30-60 minuten door de monteurs gedaan.

Ze zeggen dat ze 3u nodig hadden voor de diagnose, maar zeggen ze ook dat ze 3u nodig hebben voor het vervangen van de bougies en kabels? Of begrijp ik het dan verkeerd?
Excuus, beetje onduidelijk geschreven inderdaad. Maar met het uurloon van de dealer is 360 euro voor bougies en stekkers dus geen gek bedrag.
Ze zijn zo’n 3 uur bezig geweest met de diagnose. Ik heb gevraagd wat ze hebben gedaan tijdens deze diagnose en dat was enkel het wisselen van de bougies en daar zag hij dat ook de corrosie op de stekkers zat. Nou is dat natuurlijk moeilijk in te schatten of ze daar echt zo lang mee bezig geweest zijn of dat ze meer hebben gedaan voordat ze de bougies hebben omgewisseld. Dus was benieuwd of 3 uur voor het uitwisselen van die bougies een ‘redelijke’ tijd is of dat er iemand zegt joh dat heb je allemaal gecontroleerd met 30 minuten. Want dan ga ik wel met ze in gesprek over de diagnose kosten
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Iemand die nog een lichtschakelaar of knipperlichten nodigt heeft? Ze komen van mijn oude polo 6R. Zo niet, gaan ze de kliko in.
 

Bijlagen

  • C94F2E90-A583-46BE-B668-E2C0A8E280C5.jpeg
    C94F2E90-A583-46BE-B668-E2C0A8E280C5.jpeg
    995.4 KB · Weergaven: 30
  • 8FA39D9C-0601-421C-9134-A261D785D449.jpeg
    8FA39D9C-0601-421C-9134-A261D785D449.jpeg
    1.6 MB · Weergaven: 30
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!