Het grote 'kleine vragen' topic

Leasebedrijven willen ook nog wel eens perongelijk vergeten om bougies te vervangen... M'n schoonpa is al 2x stil gevallen met zn GOlf 7 1.0 naaimachine omdat er een pitje minder mee draaide. Mijn Skoda begint ook aardig kut te lopen en hoorde van de garage dat ze enkel de olie en t filter mochten verwisselen bij 120.000. Verder niks. T zal mij benieuwen hoe lang t nog duurt voordat ie vervelend begint te doen. Moraal van t verhaal: Nee, ik denk ook niet dat een leasebedrijf het noodzakelijk vind om even langs Best te rijden voor een update door een bekend forumlid :mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Hey Polo matties,

Vraagje: ik ben op zoek naar nieuwe velgen voor mijn Polo met banden maat 185/60 R 15.
Nu heb ik mooie velgen gevonden op originalcarparts.nl gezien:
zit601538100rn_volkswagen_up_velg_15_zwart.jpg


De ET waarde van mijn huidige velgen is ET40. De ET waarde van bovenstaande velgen is ET38. Is dat verschil in waarde een probleem of moet de ET waarde exact hetzelfde zijn?
Ben heel benieuwd of dit zal staan onder mijn Polo.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Wat is de ET waarde dan precies?
Een lagere ET waarde zorgt ervoor dat je velg + band meer naar buiten staat in de wielkast.
Een hogere ET waarde zorgt ervaar dat het dieper in je wielkast komt en voor problemen kan zorgen, vooral bij de vooras.

Hier kan je spelen met de ET waarden (offset) om te zien wat het doet. 40 > 38 = 2, dus het verschil is miniem wat je haast niet ziet.
 
En tog WEER ontbreekt er een stukje informatie.!!!
Blijft de velgbreedte hetzelfde?
Want dan maakt het niet uit.
Is de velgbreedte anders dan komt de velg meer naar binnen en/of naar buiten!
(T zal wel passen hoor, 2mm maakt weinig uit)
Maarrrrr als een velg breedte van 7 inch naar 8 inch gaat kom je wel heel anders uit.

Er is al zoveel over geschreven op het forum, gebruik ZOEK.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
En tog WEER ontbreekt er een stukje informatie.!!!
Blijft de velgbreedte hetzelfde?
Want dan maakt het niet uit.
Is de velgbreedte anders dan komt de velg meer naar binnen en/of naar buiten!
(T zal wel passen hoor, 2mm maakt weinig uit)
Maarrrrr als een velg breedte van 7 inch naar 8 inch gaat kom je wel heel anders uit.

Er is al zoveel over geschreven op het forum, gebruik ZOEK.
Zo, slechte zondag gehad?
Doe even kalm!
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Brambk98
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol
Ik heb sideskirts ontvangen welke op de OEM manier gemonteerd kunnen worden. Een een soort 'bracket' op de carrosserie waarna je de sideskirt zelf, hier op schuift en aan de voorzijde vast zet op de kopse kant. Welke schroeven kan ik gebruiken om de bracket vast te zetten? Of is kit voldoende?
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95PK - DSG 
Dames en heren,
Mijn auto kraakt ontzettend als ik drempeltjes over rijd, met niet eens een hele hoge snelheid. Volgens mij kraken ze voor en achter. Kan het ook door de kou komen?
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: Stefan_
Hi guys, klein vraagje!

Mijn remmen beginnen mooi te slijten, wordt bijna tijd om te gaan vervangen. Ik wil eigenlijk een leuke upgrade, vraag mij alleen af of de volgende gewoon erop zullen passen.

Ik weet in ieder geval wel zeker van de remklauwen dat de voorkant Mando is, achterkant TRW, dit heb ik iig kunnen bevestigen door ernaar te kijken. Ik weet het alleen niet wat betreft de maten van de remschijven zelf.

1678562926501.png
(Ik rijd in een 1.0TSI 115PK - hierbij zou ik de volgende optiers moeten hebben: https://ebcbrakesdirect.com/automotive/volkswagen/polo-aw/1.00-Petrol-Turbo-2017-/59574)

Linkjes:

Vooras:

Achteras:
 

Bijlagen

  • 1678562878306.png
    1678562878306.png
    150.1 KB · Weergaven: 5
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!