Het grote 'kleine vragen' topic

Op 14 januari 2021 is mijn distributieketting en waterpomp vervangen.
Twee weken geleden merkte ik dat ie olie lekte en teruggegaan naar
het garagebedrijf. Het was de krukaskeerring die lekte en het wordt
onder garantie vervangen. Men was een beetje vaag over de oorzaak
maar had ie vernieuwd moeten worden bij deze reparatie of is het
gewoon pech dat ie is gaan lekken ?
 
@HoMi
Om bij de ketting te komen moet je een afdek kap weg halen, dit is een aluminium kap.
Hier zit ook de krukas keerring in, de kap valt als ware over de krukas heen.

Ik weet niet precies wat er tegenwoordig in de vervangings sets zit, maar ongeveer 5 jaar geleden zat hier een nieuwe keerring bij.
De oude keerring moest je er uit tikken en nieuwe monteren.
Vervolgens schuif je de kap in vrij kleine ruimte weer terug over de poelie.
Als die iets schuin gaat kan de keerring al lek zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
@HoMi
Om bij de ketting te komen moet je een afdek kap weg halen, dit is een aluminium kap.
Hier zit ook de krukas keerring in, de kap valt als ware over de krukas heen.

Ik weet niet precies wat er tegenwoordig in de vervangings sets zit, maar ongeveer 5 jaar geleden zat hier een nieuwe keerring bij.
De oude keerring moest je er uit tikken en nieuwe monteren.
Vervolgens schuif je de kap in vrij kleine ruimte weer terug over de poelie.
Als die iets schuin gaat kan de keerring al lek zijn.

Duidelijk Robin, bedankt (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Robin
Paar runs gedaan met Draggy, geen optimaal weer gezien het wegdek nat is maar ik heb toch mega flutbanden eronder dusja Stick Out Tongue

Redelijk wat staan te spinnen maar blijkbaar schiet die met minder toeren ook al in de “launchcontrol”.
Voor het weer en de banden opzich blij met het resultaat, zeker de 1/4 mile. Die is een stuk lager dan gedacht, die komt wel onder de 14 seconde verwacht ik :)
 

Bijlagen

  • 7D555006-ACF0-4C72-8284-D9D5CD12682B.png
    7D555006-ACF0-4C72-8284-D9D5CD12682B.png
    139.6 KB · Weergaven: 30
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: Davyk
Heb daar volgens mij ook mijn zomerbanden besteld, inderdaad een beetje kut met DHL, zie zetten je pakketten soms zomaar voor je deur als er niemand thuis is Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk - 130pk / Insta: @peppergrey6air 
  • Leuk
Waarderingen: harun-cuk17
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!