Het grote 'kleine vragen' topic

Kort tweede vraagje Big Grin
Mijn sigaretten aansluiting lijkt geen 12v te geven.
Een telefoon opladen gaat nog wel, maar een dashcam voorzien van stroom werkt niet.
Hebben jullie een tip wat ik kan proberen?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI 107pk / 275Nm 
Wanneer gaan jullie meestal om van zomer naar winterband? Ik weet dat het bij temperaturen rond de 8 graden wordt geadviseerd, maar dan is het meestal ook een enorme struggle om met die temperaturen buiten even de banden te wisselen Stick Out Tongue
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Kort tweede vraagje Big Grin
Mijn sigaretten aansluiting lijkt geen 12v te geven.
Een telefoon opladen gaat nog wel, maar een dashcam voorzien van stroom werkt niet.
Hebben jullie een tip wat ik kan proberen?
Heb je het met een multimeter doorgemeten? Als je via een blokje wel nog je telefoon kunt opladen denk ik eerder dat het iets te maken heeft met je dashcam zelf. Een 12V aansluiting voor een sigarettenaansteker geeft óf geen stroom, óf 12V. Je auto heeft namelijk geen andere voltages...
 
  • Leuk
Waarderingen: Boszna
Wanneer gaan jullie meestal om van zomer naar winterband? Ik weet dat het bij temperaturen rond de 8 graden wordt geadviseerd, maar dan is het meestal ook een enorme struggle om met die temperaturen buiten even de banden te wisselen Stick Out Tongue
Ergens wanneer het 's nachts tegen het vriespunt (+-4 graden) gaat zijn en blijft. Ik heb vorig jaar de banden omgelegd toen het rond de 8 graden was, maar daar heb ik achteraf spijt van gehad, want ze hadden er veel later op gekund.
 
Wanneer gaan jullie meestal om van zomer naar winterband? Ik weet dat het bij temperaturen rond de 8 graden wordt geadviseerd, maar dan is het meestal ook een enorme struggle om met die temperaturen buiten even de banden te wisselen Stick Out Tongue

Als het gaat vriezen, of eigelijk wanneer ze gaan strooien.
Die zooi wil ik niet op mijn zomer velgen haha
 
Wanneer gaan jullie meestal om van zomer naar winterband? Ik weet dat het bij temperaturen rond de 8 graden wordt geadviseerd, maar dan is het meestal ook een enorme struggle om met die temperaturen buiten even de banden te wisselen Stick Out Tongue
Eind oktober zoek ik meestal een mooie dag uit om de winterbanden er onder te zetten.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik kwam erachter dat mijn Polo AW 2 achteruit lichten heeft. Ik dacht zelf dat de AW standaard maar 1 achteruit rij licht heeft. Of heb je standaard 2 achteruit lichten bij Led verlichting zoals ik? Viel me nu pas op, vind het wel cool.

Iemand die de lampjes hiervan al vervangen heeft voor Led? En zo ja zonder storing?
Led pakket = 2 achteruitlichten. Veel forumleden hebben ze vervangen voor LED. Dat geeft storing, en dat kan met VCDS uitgeschreven worden. Als je ze toch vervangt, pak dan ook gelijk de knipperlichten mee, dan heb je alles LED.
 
Led pakket = 2 achteruitlichten. Veel forumleden hebben ze vervangen voor LED. Dat geeft storing, en dat kan met VCDS uitgeschreven worden. Als je ze toch vervangt, pak dan ook gelijk de knipperlichten mee, dan heb je alles LED.

Dat uitschakelen via vcds zou dat ook via mijn Carista app kunnen? Zijn namelijk veel opties in de app zoals aanpassen van het type lichtbron, keuze uit Xenon, halogeen, led voor ongeveer elke lamp.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Iemand een idee wat dit voor soort krassen zouden zijn? Heb m net gewassen, dacht zelf aan waskrassen maar daar lijken ze te groot voor. Misschien van de hogedrukspuit? Het zit alleen op deze plek. Een soort strepen die elkaar steeds kruisen en een raster vormen. Krijg het in iedergeval niet eraf.

Ik ga me nu niet om elke kras druk maken want het blijft een gebruiksvoorwerp waar gebruikssporen bij horen, maar vroeg me af of iemand het herkend.
 

Bijlagen

  • 20201003_135333.jpg
    20201003_135333.jpg
    743.1 KB · Weergaven: 69
  • 20201003_135225.jpg
    20201003_135225.jpg
    566.7 KB · Weergaven: 65
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Iemand een idee wat dit voor soort krassen zouden zijn? Heb m net gewassen, dacht zelf aan waskrassen maar daar lijken ze te groot voor. Misschien van de hogedrukspuit? Het zit alleen op deze plek. Een soort strepen die elkaar steeds kruisen en een raster vormen. Krijg het in iedergeval niet eraf.

Ik ga me nu niet om elke kras druk maken want het blijft een gebruiksvoorwerp waar gebruikssporen bij horen, maar vroeg me af of iemand het herkend.
Hang je met een rits tegen je auto als je het dak doet? Altijd aangeraden om kledij te dragen zonder metalen dingetjes/ritsen etc..
 
Volkswagen  Golf MK7.5 GTI Performance  2.0 TSI 245PK / 370Nm 
Iemand een idee wat dit voor soort krassen zouden zijn? Heb m net gewassen, dacht zelf aan waskrassen maar daar lijken ze te groot voor. Misschien van de hogedrukspuit? Het zit alleen op deze plek. Een soort strepen die elkaar steeds kruisen en een raster vormen. Krijg het in iedergeval niet eraf.

Ik ga me nu niet om elke kras druk maken want het blijft een gebruiksvoorwerp waar gebruikssporen bij horen, maar vroeg me af of iemand het herkend.
Iets van een tas of rugzak o.i.d. die tijdens het omdoen tegen de auto aankomt? Anders zou ik het ook niet weten, een rare plek voor dit soort krassen als je ze zelf niet zou veroorzaken
 
Hang je met een rits tegen je auto als je het dak doet? Altijd aangeraden om kledij te dragen zonder metalen dingetjes/ritsen etc..

Nu je het zegt ja.. mn jas heeft op de mouw een knoop (metaal). Logisch verklaarbaar als je daar onbewust tegen aankomt. Wel vreemd dat het alleen aan deze kant is, want heb ook de andere kant op dezelfde manier gedaan.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!