Het grote 'kleine vragen' topic

Vanmiddag 2 ritjes gedaan.

1e ritje: auto sloeg af bij een verkeerslicht maar dacht dat het aan mijzelf lag. Verder had ik soms wel het vermoeden dat er iets mis was maar kon er geen vinger op leggen.

2e ritje: ineens hield hij hevig in en begon het gele motorlampje te knipperen. Daarna leek het wel of hij op 3-cylinders liep terwijl ik toch echt een 4-cylinder heb.

Heb het idee dat het met die stomme EGR klep te maken heeft maar ben er niet zeker van. Is nog niet zo heel lang geleden schoon gemaakt en het pijpje is vervangen.

Iemand die het eens is met deze mening of andere een gedachte heeft?
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Vanmiddag 2 ritjes gedaan.

1e ritje: auto sloeg af bij een verkeerslicht maar dacht dat het aan mijzelf lag. Verder had ik soms wel het vermoeden dat er iets mis was maar kon er geen vinger op leggen.

2e ritje: ineens hield hij hevig in en begon het gele motorlampje te knipperen. Daarna leek het wel of hij op 3-cylinders liep terwijl ik toch echt een 4-cylinder heb.

Heb het idee dat het met die stomme EGR klep te maken heeft maar ben er niet zeker van. Is nog niet zo heel lang geleden schoon gemaakt en het pijpje is vervangen.

Iemand die het eens is met deze mening of andere een gedachte heeft?
Ik denk eerder dat het een vonk of brandstof ptobleem is, heb je de auto al uitgelezen? Of bij iemand laten doen? Zo niet, zou je het beste het kunnen doen/laten doen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk & 1.2 TDI~100pk 
Vanmiddag 2 ritjes gedaan.

1e ritje: auto sloeg af bij een verkeerslicht maar dacht dat het aan mijzelf lag. Verder had ik soms wel het vermoeden dat er iets mis was maar kon er geen vinger op leggen.

2e ritje: ineens hield hij hevig in en begon het gele motorlampje te knipperen. Daarna leek het wel of hij op 3-cylinders liep terwijl ik toch echt een 4-cylinder heb.

Heb het idee dat het met die stomme EGR klep te maken heeft maar ben er niet zeker van. Is nog niet zo heel lang geleden schoon gemaakt en het pijpje is vervangen.

Iemand die het eens is met deze mening of andere een gedachte heeft?
Ik heb dit een tijdje geleden ook gehad bij mijn 9n3. Mijn 3-cylinder begon opeens op 2-cylinders te lopen. Niet echt een fijne ervaring.
Bij mij lag het probleem in een defecte pen bobine. Geen vonk meer in 1 cylinder dus.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Dank voor jullie reacties.

Ik heb net de ANWB ingeschakeld, betaal niet voor niets zoveel geld per jaar.
Zit nu te wachten, ben benieuwd.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Sal
Zo, de ANWB is geweest en WOW, jullie hadden helemaal gelijk. Bobine op nummer 2 was kapot. Omdat dit schijnbaar een probleem is bij deze wagens heeft de Wegenwacht ze standaard op voorraad. Kosten: € 48,50. (Bosch 0 986 221 023-825)
Is dat duur?

Morgen maar even nieuwe bougies erin zetten ondanks dat deze er nog redelijk goed uitzagen.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: Brent Verhaegen en HoMi
Andere vraag. Hoe lang gaat een distributieriem mee? Zelf heb ik 60.000 km. in mijn hoofd maar waarom weet ik niet. ANWB zei waarschijnlijk ca. 100.000 á 120.000 km. Zou in mijn boekje moeten staan maar mijn boekje is niet het boekje dat bij de wagen zat toen ik hem kocht. Hoop eigenlijk dat de ANWB gelijk heeft want dan kan ik nog wel een paar jaar doorrijden.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Andere vraag. Hoe lang gaat een distributieriem mee? Zelf heb ik 60.000 km. in mijn hoofd maar waarom weet ik niet. ANWB zei waarschijnlijk ca. 100.000 á 120.000 km. Zou in mijn boekje moeten staan maar mijn boekje is niet het boekje dat bij de wagen zat toen ik hem kocht. Hoop eigenlijk dat de ANWB gelijk heeft want dan kan ik nog wel een paar jaar doorrijden.
Ik zou de distributieriem sowieso niet vervangen, veel te dure reparatie! o_O
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
groot gelijk ~~~~ alleen moet je wel betalen aa
Zo, de ANWB is geweest en WOW, jullie hadden helemaal gelijk. Bobine op nummer 2 was kapot. Omdat dit schijnbaar een probleem is bij deze wagens heeft de Wegenwacht ze standaard op voorraad. Kosten: € 48,50. (Bosch 0 986 221 023-825)
Is dat duur?

Morgen maar even nieuwe bougies erin zetten ondanks dat deze er nog redelijk goed uitzagen.

Daar betaal je normaal gesproken €15 voor. Daar zit een goeie marge op dus
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
50 euro is toch super redelijk voor een reparatie langs de weg. Zeker als een losse bobine van bosch rond de 35 euro zit.

Gene die het te duur vinden houden denk ik van wandelen [emoji13]
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: Sal en Robin
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!