Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Chiptuning polo 6R

Discussie in 'Chiptuning' gestart door Jarie, 22 okt 2018.

1. Emiel van Putten

Emiel van Putten Active Member

Lid geworden:
    17 feb 2017

627
    171
    43
    Trouwens. Als iemand mijn met 100% zekerheid meld dat de polo een harde begrenzer heeft, dan graag een bron er bij....

VW 6C 1.4TDI DSG

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Activate

Activate Active Member

Lid geworden:
    11 okt 2018

162
    29
    28
    Vermogen en koppel kun je maar op 1 manier testen en dat is wat @Emiel van Putten ook zei dat is op de bank.

Met mijn Lupo begon ik van 61,8 Pk (stock) na een chip tuning naar 80,8 Pk moest toch iets meer worden dacht ik.
    VB 39 Turbo erop van een audi, Aangepaste downpipe grotere injectoren en grotere FMIC en uern op de bank naar 119 Pk en 320 Nm.
    Dus bijna 100% vermogenstoename en op de GPS een topsnelheid van 198Km/h...

Nu ook weer de Polo gechipt, nu naar 135,2 Pk en 311 Nm maar het blijft niets in vergelijking met de camaro die 742 Pk en 855 Nm heeft...zonder NOS die er ook nog op zit..en ja dit was ook op de bank gemeten :

Bijgevoegde bestanden:

Volkswagen 6R 1.6 TDI Highline maar 138Pk..

4. amirsaidi180

amirsaidi180 New Member

Lid geworden:
    30 jan 2019

9
    0
    1
    #123 amirsaidi180, 6 feb 2019
    Laatst bewerkt: 6 feb 2019
    Ik wil me auto laten chippen. Heb nu 2 offertes aangevraagd bij 2 bedrijven: chiptuningede en vtune chiptuning.

Bij de ene word het dan 105pk 240nm rn bij de andere 100pk en 220nm en kost 20 euro meer.

Iemand ervaring met een van deze twee.
    En wat is beter voor mijn polo 1.2tdi 75pk chip op maat of een standaard OBD tuning zonder dyno.

En welke denken jullie het beste is of maakt het dat 5 pks extra niks uit voor meer of minder slijtage

Volkswagen Polo 6r 1.2 tdi 75pk

5. mausie

Premium member

Lid geworden:
    16 dec 2012

698
    367
    63
    Gewoon lekker een stage 1 doen.
    Bij Vagtechniek op de site je kenteken invullen en je weet de prijs en pk’s & nm;)

VW Polo 6C BM Highline 1.2 TSI 135pk VagTechniek

peterpolo en VM407 vinden dit leuk.
  6. Daan92

Daan92 Member

Lid geworden:
    1 okt 2017

74
    20
    8
    Volgens mij zit daar niet zoveel verschil in. Tevens is het denk ik ook een momentopname, waarbij je ongeveer tussen de 100-105PK komt. :)

Volkswagen Polo 6R 1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek

amirsaidi180 vindt dit leuk.
  7. Maxxie

Maxxie Member

Lid geworden:
    7 feb 2019

87
    36
    18
    Hallo allemaal, hier nieuw lid sinds ik dit forum had gevonden. Ik ben namelijk ook aan het nadenken betreft chiptuning.

Mijn voorkeur gaat naar VAGtechniek, ook duidelijke gegevens als ik kenteken invoer en graag wil ik ook die korting gebruiken bij stage 1.

Echter nergens op forum lees ik betreft leeftijd van een polo. Tuurlijk weet ik dat het echt per auto/rijder verschilt, maar heeft chiptuning van invloed op leeftijd van je motorblok?

Ik ga dit ook even opvragen bij VAG, maar graag zie ik ook jullie reacties & aanbevelingen betreft chiptuning.

VW POLO 6R 1.2TSI R-line =D

Volkswagen POLO 6R R-Line 1.2 TSI

8. mausie

Premium member

Lid geworden:
    16 dec 2012

698
    367
    63
    Allereerst welkom Maxxie ;)

Motorblok technisch gezien zal chiptuning iig niet van negatieve invloed zijn puur omdat de software van je auto (ECU)word aangepast.
    Het betreft dus als het ware een software tuning en geen mechanische motorblok tuning;)

Je motor zal na chiptuning veel beter gaan rijden omdat oa de brandstofinspuiting/turbodruk anders ingesteld is.
    Onderin de toeren bij normaal rijden in stadsverkeer zul je niet al te veel merken maar ff het gas erop met invoegen of inhalen op bv snelweg dan gaat ie als een raket hoor:mrgreen:

Eerst ff goed warm rijden van je motor is wel een vereiste natuurlijk en zorg dat je een goede long-life motorolie gebruikt (Kroon)en je eens in de zoveel tijd je oliepeil controleert want er zijn schadegevallen van automotoren en die komen niet door het niet olie verversen maar door een gebrek aan olie.

Chiptuning is zeker aan te bevelen!
    Succes:smiley:

Laszlo en Maxxie vinden dit leuk.
  9. amirsaidi180

amirsaidi180 New Member

Lid geworden:
    30 jan 2019

9
    0
    1
    Wat heeft vagtechniek precies bij jou bm gedaan en hoeveel was je ervoor kwijt?

10. mausie

Premium member

Lid geworden:
    16 dec 2012

698
    367
    63
    Denk van 75 pk naar 105 pk;)

11. amirsaidi180

amirsaidi180 New Member

Lid geworden:
    30 jan 2019

9
    0
    1
    Haha dat weet ik bijna zeker maar ging mij er meer om of ze hem op de dyno hebben gezet en of het op maat is gedaan.

12. Maxxie

Maxxie Member

Lid geworden:
    7 feb 2019

87
    36
    18
    Zojuist mailtje gestuurd naar Vagtechniek om afspraak te maken! Big Grin

Ik ga voor stage 1 met nog geldende korting

Zeer benieuwd!! :rolleyes::mrgreen:

13. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  14. mausie

Premium member

Lid geworden:
    16 dec 2012

698
    367
    63
    Krijg je geen spijt van!

15. Maxxie

Maxxie Member

Lid geworden:
    7 feb 2019

87
    36
    18
    11 maart it is! :mrgreen: Moest wel effe info opzoeken betreft RON98 en mij is het nu duidelijk dat het prestaties bevordert tijdens chiptuning. Echter mijn vraag is of jullie het ook gebruiken bij normaal auto gebruik? Dus RON98 ipv RON95?

Ik kom ook op internet tegen dat het aan het verdwijnen is en dat er nieuwe sterkere brandstof bij is gekomen, namelijk Shell V-Power benzine. Wat is jullie mening hierover? Tips etc? :rolleyes:

16. Willykr

Willykr New Member

Lid geworden:
    21 jan 2019

27
    6
    3
    Hoe is de service van EQ Performance jouw bevallen? Ik zit er ook aan te denken om mijn auto te laten chiptunen bij hun.

Volkwagen Polo 6R 1.2 TSI 130pk 7 DSG

17. Willykr

Willykr New Member

Lid geworden:
    21 jan 2019

27
    6
    3
    Zoals hierboven aangegeven overweeg ik om mijn Polo te laten chiptunen bij EQ Performance, alleen hoeft volgens hun mijn DSG niet mee getuned te worden. Voor het toch tunen van de DSG vragen zij €599,-. Zijn er mensen die weten of het verstandig is om een DSG mee te tunen bij chiptunen?

Als de DSG getuned moet worden, dan ga ik eerder naar vagtechniek, dan naar EQ Performance gezien de prijs.

Volkwagen Polo 6R 1.2 TSI 130pk 7 DSG

18. mausie

Premium member

Lid geworden:
    16 dec 2012

698
    367
    63
    @Maxxie

Ik tank tegenwoordig 98 ipv 95 en mijn polo rijd hierdoor nèt ff wat zuiniger nog en motor loopt mooier

Maxxie en VM407 vinden dit leuk.
  19. VM407

Premium member

Lid geworden:
    26 mei 2017

663
    311
    63
    toch wel hé

Volkswagen Polo 6C Lounge 1.2 TSI vrij vlot by VAGtechniek.

mausie vindt dit leuk.
  20. Bresjee99

Bresjee99 Member

Lid geworden:
    28 jun 2018

59
    27
    18
    Waar kun je dit tanken? Ik kom bij de meeste pompen waar ik tank 2 smaken tegen; diesel en benzine (meestal gewoon 95). Sommige pompen hebben 4 smaken. Dan is er keuze tussen gewone benzine, premium benzine, gewone diesel en premium diesel. Ik ken 1 pomp waar ik competition102 kan tanken. 98 kom ik nagenoeg in NL niet tegen. (ik tank doorgaans bij Shell en Esso, merkloze pompen kom ik nauwelijks)

Volkswagen Polo 6R 1.2 TDI BlueMotion

21. TolgaE

TolgaE Active Member

Lid geworden:
    27 mei 2018

158
    25
    28
    Shell en Esso verkopen toch gewoon Euro 98 al heet het bij die twee 'premium' brandstof.

Volkswagen Polo 6C 1.2 TSI VAGTechniek Stage 1

22. Maxxie

Maxxie Member

Lid geworden:
    7 feb 2019

87
    36
    18

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie