Chiptuning polo 6R

Heeft het chippen van een polo nog negatieve gevolgen voor bijvoorbeeld de koppeling? Wil mijn polo binnenkort laten chippen bij VAGTechniek
Indien je gewoon een normale koppeling heb die nog goed is, gaat dit geen problemen opleveren.
Indien je koppeling al gaar is zal deze wel sneller kapot gaan door de extra nm koppel.
 
Heeft het chippen van een polo nog negatieve gevolgen voor bijvoorbeeld de koppeling? Wil mijn polo binnenkort laten chippen bij VAGTechniek
Alles gebeurt ruimschoots binnen de veilige grenzen. Of de boel heel blijft, hangt veel meer af van hoe je rijdt (eerst netjes warm rijden bv alvorens op de staart te trappen) en dat geldt voor zowel getunede als niet getunede auto's.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Dat warm rijden zou iedereen moeten weten, maar slijtage delen zoals je koppeling hangt af van de Kilometers die daar nu al op zitten.
er komt meer kracht op dus ja slippen kan altijd als deze al wat versleten begint te raken
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ja uiteraard; bij zoveel kms moet je er sowieso rekening mee houden dat er zaken gesleten zijn en dat je voor reparaties komt te staan. Al mijn auto's waren al lang voor die tijd vervangen door een jonge occasion of nieuwe. Met de huidige ben ik wel van plan lang(er) te gaan doen ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik heb zelf een 1.2tsi 105pk met DSG7, aan te raden om deze ook te chippen of lekker standaard laten? Ik weet dat de DSG7 niet de meest sterke bak is die in gemaakt.
Gechipt rijd veel beter, maar zoals je zelf al aangeeft is indd de dq200 (dsg7) niet heel sterk en deze gaat zeker sneller slijten, maar aangezien het om een 1.2 tsi gaat zou ik het gewoon lekker doen.
 
Volkswagen  Golf 7 GTE  | Polo 6R 1.6 TDI 203pk 370nm stage 3 (verkocht) 
Ik ben dit ook aan het overwegen... Ik lees veel positieve berichten over VAG Techniek. Daar hebben ze nogal een wezenlijk prijsverschil tussen Stage 1 (€385,-) en Stage 1+ (€699,-). Zoals ik het interpreteer is Stage 1+ meer afgestemd op de bewuste auto, terwijl Stage 1 op mij overkomt als tuning software ontwikkelt voor het model. Voor degene die hier ervaring mee hebben, voor welke optie hebben jullie gekozen en wat was daarbij de overweging?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Stage 1+ is gewoon wat finetuning ogv rollenbank prestatie, waardoor het behaalde vermogen iets groter wordt. Stage 1 is idd een standaard software aanpassing voor het specifieke type auto.
Ik heb alleen ervaring met stage 1, nu bij de vierde auto. Wel heb ik het idee dat ik met deze Polo eigenlijk ook een soort 1+ heb gekregen, omdat men toen nog in de testfase zat met de tuning voor deze motor. Bij deze motor moet er direct op de ECU (dus niet via OBD) worden gewerkt; dus dat vergde de nodige testritjes met telkens weer wat aanpassing.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Heb contact gehad, DSG zou het goed aan moeten kunnen. Gaat inderdaad met stage 1 naar 130pk. Geen idee hoeveel dit met de 0-100 tijd zou betekenen.
Denken jullie overigens dat de auto afgezien van de rijstijl minder zuinig gaat rijden ook?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2TSI 130PK Vagtechniek DSG7 
Bij een zelfde rijstijl vaak ietsje zuiniger zelfs. Verwacht geen wonderen, het wordt echt geen strepentrekker. Gewoon net even wat meer, wat prettig is wanneer je wilt/moet versnellen. Het beetje extra koppel maakt het rijden comfortabeler
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!