Chiptuning polo 6R

Nee duidelijk.

Hij is sneller/ er is iets aan aangepast.
Maar of het 30 of 42 pk is dat weet je nog niet.


Ik ben meestal voorstander van een uitdraai. ( Hou van duidelijkheid en alles wat op papier staat )
Maar ik geef toe, meestal betaal ik daarom ook meer. En kom ik eigenlijk alleen bij bedrijven met een dynobank .

250 is geen gek bedrag, .en of het nu 39 of 41 pk zal je voor die prijs geen worst schelen.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ik heb het over een stage 3 he dan wordt er een turbo geplaatst van een golf 7 1.4 tsi 150pk
Dan kom je op ongeveer 180 pk
En rond de 300 mm koppel
Het is dat het zo prijzig is en er nog weinig bekend is over hoelaat de turbo op gaat spoelen anders had ik dat wel overwogen
Dan praat ik trouwens wel over het mqb platform he dus golf 7 en polo 6c enzo
Kan je de jd mails laten zien
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het over een stage 3 he dan wordt er een turbo geplaatst van een golf 7 1.4 tsi 150pk
Dan kom je op ongeveer 180 pk
En rond de 300 mm koppel
Het is dat het zo prijzig is en er nog weinig bekend is over hoelaat de turbo op gaat spoelen anders had ik dat wel overwogen
Dan praat ik trouwens wel over het mqb platform he dus golf 7 en polo 6c enzo
Kan je de jd mails laten zien
Stuk duidelijker nu haha thanks
 
Seat  Leon FR  2.0 TDI DSG 150PK 
Gisteren even gekeken hoe hij optrekt naar 170. Het stukje van 160 naar 170 ging echt heel langzaam. Volgens flitsmeister reed ik 155 toen. Weet niet of hij de 170 echt red. Zou dit betekenen dat die dan niet gechipt is of hoeft dit nog niet perse iets te betekenen? Met snelweg oprijden kan ik tot ca 80/90 km pu in zn 3 snel optrekken voor die aangeeft dat ik moet schakelen .
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Lees je motor pc eens uit met vcds.
En dan staat er rechts iets van serie nummer ofzo.

9 van de 10 passen dit aan.

Dan staat er dus in de tekst tussen of voor de getallen bv.
JB, JD, VVT, CTN. Etc. Misschien is daar wat te zien.

Anders ding op een dynobank trappen en het zeker weten door te meten.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Gisteren even gekeken hoe hij optrekt naar 170. Het stukje van 160 naar 170 ging echt heel langzaam. Volgens flitsmeister reed ik 155 toen. Weet niet of hij de 170 echt red. Zou dit betekenen dat die dan niet gechipt is of hoeft dit nog niet perse iets te betekenen? Met snelweg oprijden kan ik tot ca 80/90 km pu in zn 3 snel optrekken voor die aangeeft dat ik moet schakelen .
Als hij echt gechipt is moet je op je teller makkelijk 190-195 halen. Gps 182.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Heeft dat weer niet met een begrenzer te maken? Dacht dat je met chippen enkel meer vermogen kreeg en niet dat de max snelheid omhoog ging. Polo’s kunnen fabriek af 172 km pu zo uit Mn hooft. Maar 180 leek hij mij niet te redden. Was weer iets langzamer gegaan omdat het iets drukker werd en mijn auto eigenlijk nog het 1 en ander aan gedaan moet worden qua versteviging... dus teveel risico’s durf ik niet te nemen.

Ben wel echt benieuwd naar een 100% ongechipte polo. Bij mij is sowieso de EGR weggeschreven.
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Als alles veilig is aan Mn auto ga ik wel weer uittesten haha. Ik wil hem in de toekomst wel op de bank zetten en als die niet gechipt is vooralsnog laten chippen. Maar eerst even draagarm enzo goed laten lassen en de accu vervangen en nog wat andere dingetjes...
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 TDI , 110 PK 
Een begrenser in een polo?

Waarom?

1, je bent begrenst op motor. 1.2tdi haalt nu immers geen 250.
2. Je bent begrenst op bak en overbrenging ( zelfs met een extra versnelling zou je niet meer harder kunnen, de kracht ontbreekt momenteel.


Ik geloof niks van een begrenzer,. Waar je nu tegen aan rijd is gewoon max vermogen. Dat is wat jou nu begrenst.



En chippen geeft je meer pk en meer NM.
Zoals ik het heb geleerd.
Pk is hoe hard je de muur raakt.
Nm is hoe ver je de muur met je meeneemt.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Ho.ho.ho


Ik doe geen 100% vaststelling van een feit.
Ik vind het gewoon geen logische gedachten om in een polo een harde begrenser te hebben,. Aangezien je die al heb in de vorm van je bak en motor.


Mijn Lupo was gechiped van 61 naar 81 pk. Met 211Nm
En ik haalde 170gps net.

Tuurlijk is de polo zwaarder, maar volgens mij halen jullie er ook meer pks uit die 1.2tdi dan tijdens mijn Lupo tijd.
Volgens ctn van 75 naar 95. Dus ik zou verwachten dat je ergens tussen de 175 en 190 moet halen gechipt. Tuurlijk is dit gokken, zonder naar de staat van de motor, verstuivers, turbo, etc te kijken.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Michel6C
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!