Chiptuning polo 6R

Vermogen en koppel kun je maar op 1 manier testen en dat is wat @Emiel van Putten ook zei dat is op de bank.

Met mijn Lupo begon ik van 61,8 Pk (stock) na een chip tuning naar 80,8 Pk moest toch iets meer worden dacht ik.
VB 39 Turbo erop van een audi, Aangepaste downpipe grotere injectoren en grotere FMIC en uern op de bank naar 119 Pk en 320 Nm.
Dus bijna 100% vermogenstoename en op de GPS een topsnelheid van 198Km/h...

Nu ook weer de Polo gechipt, nu naar 135,2 Pk en 311 Nm maar het blijft niets in vergelijking met de camaro die 742 Pk en 855 Nm heeft...zonder NOS die er ook nog op zit..en ja dit was ook op de bank gemeten :
 

Bijlagen

  • 427_Pagina_5.jpg
    427_Pagina_5.jpg
    196.5 KB · Weergaven: 25
Volkswagen  6R  1.6 TDI Highline maar 138Pk.. 
Ik wil me auto laten chippen. Heb nu 2 offertes aangevraagd bij 2 bedrijven: chiptuningede en vtune chiptuning.

Bij de ene word het dan 105pk 240nm rn bij de andere 100pk en 220nm en kost 20 euro meer.


Iemand ervaring met een van deze twee.
En wat is beter voor mijn polo 1.2tdi 75pk chip op maat of een standaard OBD tuning zonder dyno.

En welke denken jullie het beste is of maakt het dat 5 pks extra niks uit voor meer of minder slijtage
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
Ik wil me auto laten chippen. Heb nu 2 offertes aangevraagd bij 2 bedrijven: chiptuningede en vtune chiptuning.

Bij de ene word het dan 105pk 240nm rn bij de andere 100pk en 220nm en kost 20 euro meer.


Iemand ervaring met een van deze twee.
En wat is beter voor mijn polo 1.2tdi 75pk chip op maat of een standaard OBD tuning zonder dyno.

En welke denken jullie het beste is of maakt het dat 5 pks extra niks uit voor meer of minder slijtage
Volgens mij zit daar niet zoveel verschil in. Tevens is het denk ik ook een momentopname, waarbij je ongeveer tussen de 100-105PK komt. :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI stage 1 met 105 PK bij Vagtechniek 
  • Leuk
Waarderingen: amirsaidi180
Hallo allemaal, hier nieuw lid sinds ik dit forum had gevonden. Ik ben namelijk ook aan het nadenken betreft chiptuning.

Mijn voorkeur gaat naar VAGtechniek, ook duidelijke gegevens als ik kenteken invoer en graag wil ik ook die korting gebruiken bij stage 1.

Echter nergens op forum lees ik betreft leeftijd van een polo. Tuurlijk weet ik dat het echt per auto/rijder verschilt, maar heeft chiptuning van invloed op leeftijd van je motorblok?

Ik ga dit ook even opvragen bij VAG, maar graag zie ik ook jullie reacties & aanbevelingen betreft chiptuning.

VW POLO 6R 1.2TSI R-line =D
 
Volkswagen  POLO 6R R-Line  1.2 TSI 
Allereerst welkom Maxxie ;)

Motorblok technisch gezien zal chiptuning iig niet van negatieve invloed zijn puur omdat de software van je auto (ECU)word aangepast.
Het betreft dus als het ware een software tuning en geen mechanische motorblok tuning;)

Je motor zal na chiptuning veel beter gaan rijden omdat oa de brandstofinspuiting/turbodruk anders ingesteld is.
Onderin de toeren bij normaal rijden in stadsverkeer zul je niet al te veel merken maar ff het gas erop met invoegen of inhalen op bv snelweg dan gaat ie als een raket hoor:mrgreen:

Eerst ff goed warm rijden van je motor is wel een vereiste natuurlijk en zorg dat je een goede long-life motorolie gebruikt (Kroon)en je eens in de zoveel tijd je oliepeil controleert want er zijn schadegevallen van automotoren en die komen niet door het niet olie verversen maar door een gebrek aan olie.

Chiptuning is zeker aan te bevelen!
Succes:smiley:
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo en Maxxie
Krijg je geen spijt van!

11 maart it is! :mrgreen: Moest wel effe info opzoeken betreft RON98 en mij is het nu duidelijk dat het prestaties bevordert tijdens chiptuning. Echter mijn vraag is of jullie het ook gebruiken bij normaal auto gebruik? Dus RON98 ipv RON95?

Ik kom ook op internet tegen dat het aan het verdwijnen is en dat er nieuwe sterkere brandstof bij is gekomen, namelijk Shell V-Power benzine. Wat is jullie mening hierover? Tips etc? :rolleyes:
 
Volkswagen  POLO 6R R-Line  1.2 TSI 
Zoals hierboven aangegeven overweeg ik om mijn Polo te laten chiptunen bij EQ Performance, alleen hoeft volgens hun mijn DSG niet mee getuned te worden. Voor het toch tunen van de DSG vragen zij €599,-. Zijn er mensen die weten of het verstandig is om een DSG mee te tunen bij chiptunen?

Als de DSG getuned moet worden, dan ga ik eerder naar vagtechniek, dan naar EQ Performance gezien de prijs.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 140pk 7DSG 
Waar kun je dit tanken? Ik kom bij de meeste pompen waar ik tank 2 smaken tegen; diesel en benzine (meestal gewoon 95). Sommige pompen hebben 4 smaken. Dan is er keuze tussen gewone benzine, premium benzine, gewone diesel en premium diesel. Ik ken 1 pomp waar ik competition102 kan tanken. 98 kom ik nagenoeg in NL niet tegen. (ik tank doorgaans bij Shell en Esso, merkloze pompen kom ik nauwelijks)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Waar kun je dit tanken? Ik kom bij de meeste pompen waar ik tank 2 smaken tegen; diesel en benzine (meestal gewoon 95). Sommige pompen hebben 4 smaken. Dan is er keuze tussen gewone benzine, premium benzine, gewone diesel en premium diesel. Ik ken 1 pomp waar ik competition102 kan tanken. 98 kom ik nagenoeg in NL niet tegen. (ik tank doorgaans bij Shell en Esso, merkloze pompen kom ik nauwelijks)
Shell en Esso verkopen toch gewoon Euro 98 al heet het bij die twee 'premium' brandstof.
 
Volkswagen  X  X 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!