Advies gevraagd aankoop Polo

Klopt inderdaad, mijn 1.2TDI was 210.000 of 10 jaar. Ik kan je wel vertellen: bij 200.000km, en 7 jaar, was die riem al niet fris meer!


Kan je opzich wel doen, alleen weet je dan zeker dat je over 20.000km of 3 jaar wel een hoge kostenpost kan verwachten.

Ik snap je wel hoor! maar als je het risico op hoge kosten wilt verkleinen, zou ik er toch wel voor gaan ;) Mooiste als je zoiets kan bedingen in de prijs van de auto:mrgreen:. Stel dat ie normaal 6500 kost, je mag m zo meenemen voor 6000 of voor 6700 met nieuwe ketting: Ik wist t wel!
Ja dat is mijn dilemma inderdaad. Zijn uiterste prijs is 6500 dus ik weet niet of ik er dan goed aan doe of beter voor een wat ouder en goedkoper model kan gaan waarbij hij al wel is vervangen
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Tsja, ik denk dat het t afwegen van de kosten is. Voordeel is: je rijd een jongere auto, nadeel: er zit een kostenpost aan te komen.

Je kan ook zo denken: Ik rijd een jaar en zie dan wel weer verder. Schat zelf in dat t vervangen van die riem ongeveer 4-600 euro gaat kosten. Is nog "behapbaar" naar mijn mening!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Welkom! Ik zou sowieso een model nemen met airco en cruise control. Een maximale snelheid instellen kan een soort van, dan hoor je een waarschuwingstoon zodra je over de ingestelde snelheid gaat. Meerdere Polo’s proefrijden en voordat je een auto koopt een aankoopkeuring laten uitvoeren bij een garage die je zelf uitkiest.

Check ook wanneer er voor het laatst onderhoud is geweest. Dat je niet meteen een beurt moet laten uitvoeren na aankoop.

Als je een leuke Polo hebt gevonden kan je altijd hier vragen of iemand even naar de advertentie wilt meekijken. Zelf kan je finnik gebruiken om adhv het kenteken meer info over de auto te vinden
@Jur6R mijn polo heeft cruise control en airco maar een maximale snelheid instellen ehhh dat kan ik volgens mij niet hoor.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Tsja, ik denk dat het t afwegen van de kosten is. Voordeel is: je rijd een jongere auto, nadeel: er zit een kostenpost aan te komen.

Je kan ook zo denken: Ik rijd een jaar en zie dan wel weer verder. Schat zelf in dat t vervangen van die riem ongeveer 4-600 euro gaat kosten. Is nog "behapbaar" naar mijn mening!
4 a 600 euro valt nog mee, had verwacht dat het duurder zou zijn. Ik ga nog even verder uitzoeken of het de extra 1000 a 1500 euro het waard is voor 3 a 5 jaartjes jonger.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Nog een vraagje, heb geprobeerd te googelen maar kan het antwoord niet vinden. Waar dient dit kastje voor? Ik heb het in meerdere autos gezien en meestal zit er nog een schermpje op. Zit dat vast of kan je het eraf halen?
0-80479172-6916-4734-88d6-e7a5d80a7589.jpg
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Nog een vraagje, heb geprobeerd te googelen maar kan het antwoord niet vinden. Waar dient dit kastje voor? Ik heb het in meerdere autos gezien en meestal zit er nog een schermpje op. Zit dat vast of kan je het eraf halen?
0-80479172-6916-4734-88d6-e7a5d80a7589.jpg
Dat is voor de bleutooth module. Dit is te verwijderen, blijven er alleen wel gaten over in je dashboard. Overigens is het inmiddels een stukje vergane glorie aangezien het bleutooth protocol niet meer mee kan draaien in de huidige telefoontjes. Mijn advies is om in een 6R een radio van @dov te installeren (RCD330+). Werkt super mooi!

4 a 600 euro valt nog mee, had verwacht dat het duurder zou zijn. Ik ga nog even verder uitzoeken of het de extra 1000 a 1500 euro het waard is voor 3 a 5 jaartjes jonger.
ik denk zelf dat dit zich terug betaald in hogere restwaarde van je auto over een jaar of 3-4. die 4-600 euro is een ruwe gok hoor! dealer zal er ongetwijfelt VEEL meer voor vragen, een goede universeel zal rond deze prijs uitkomen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: dov
Dat is voor de bleutooth module. Dit is te verwijderen, blijven er alleen wel gaten over in je dashboard. Overigens is het inmiddels een stukje vergane glorie aangezien het bleutooth protocol niet meer mee kan draaien in de huidige telefoontjes. Mijn advies is om in een 6R een radio van @dov te installeren (RCD330+). Werkt super mooi!


ik denk zelf dat dit zich terug betaald in hogere restwaarde van je auto over een jaar of 3-4. die 4-600 euro is een ruwe gok hoor! dealer zal er ongetwijfelt VEEL meer voor vragen, een goede universeel zal rond deze prijs uitkomen.
Ah goed om te weten! vond het er al raar uitzien
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Hoe zit het met een 1.4 16v variant? (voornamelijk 2010)
Ik heb meerendeels gekeken naar 1.2 tsi maar kom nu ook een aantal 1.4-16V tegen die wel goede opties zouden zijn. Zou dat beter of slechter zijn?
Waar moet ik op letten bij die motoren? En is dat een mdi of tsi? (zoals ik las in een van de eerste reacties op dit topic over de soorten die er zijn)
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Hoe zit het met een 1.4 16v variant? (voornamelijk 2010)
Ik heb meerendeels gekeken naar 1.2 tsi maar kom nu ook een aantal 1.4-16V tegen die wel goede opties zouden zijn. Zou dat beter of slechter zijn?
Waar moet ik op letten bij die motoren? En is dat een mdi of tsi? (zoals ik las in een van de eerste reacties op dit topic over de soorten die er zijn)
1.4 16V is een doorontwikkeling van een hele oude motor. In de basis een vrij betrouwbaar blok, echter kennen ze wel een aantal kwaaltjes van vroeger uit:
- kantelende zuigers (tikkende en ratelende motor, met name bij kou, dit hoeft geen probleem te zijn)
- hoger olieverbruik (door kantelende zuigers)
- problemen met carterontluchting die bevriest (met name de oudere modellen, later is dit opgelost door verwarming van de carterontluchting).
- distributieriemen, ja, deze auto heeft er 2: een grote riem van de krukas naar de inlaatnokkenas en vervolgens van de inlaat nokkenas naar de uitlaatnokkenas nog een klein riempje, deze laatste is vaak de riem die het t eerste opgeeft als het vervangingstermein word oveschreden. let hier dus goed op! riem geknapt = einde motor!

Verder zijn dit goede blokken, niet veel vermogen (85 pk uit mn hoofd) maar dit moet prima genoeg zijn voor een polootje!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
1.4 16V is een doorontwikkeling van een hele oude motor. In de basis een vrij betrouwbaar blok, echter kennen ze wel een aantal kwaaltjes van vroeger uit:
- kantelende zuigers (tikkende en ratelende motor, met name bij kou, dit hoeft geen probleem te zijn)
- hoger olieverbruik (door kantelende zuigers)
- problemen met carterontluchting die bevriest (met name de oudere modellen, later is dit opgelost door verwarming van de carterontluchting).
- distributieriemen, ja, deze auto heeft er 2: een grote riem van de krukas naar de inlaatnokkenas en vervolgens van de inlaat nokkenas naar de uitlaatnokkenas nog een klein riempje, deze laatste is vaak de riem die het t eerste opgeeft als het vervangingstermein word oveschreden. let hier dus goed op! riem geknapt = einde motor!

Verder zijn dit goede blokken, niet veel vermogen (85 pk uit mn hoofd) maar dit moet prima genoeg zijn voor een polootje!
Hebben alleen geen turbo ;)
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
1.4 16V is een doorontwikkeling van een hele oude motor. In de basis een vrij betrouwbaar blok, echter kennen ze wel een aantal kwaaltjes van vroeger uit:
- kantelende zuigers (tikkende en ratelende motor, met name bij kou, dit hoeft geen probleem te zijn)
- hoger olieverbruik (door kantelende zuigers)
- problemen met carterontluchting die bevriest (met name de oudere modellen, later is dit opgelost door verwarming van de carterontluchting).
- distributieriemen, ja, deze auto heeft er 2: een grote riem van de krukas naar de inlaatnokkenas en vervolgens van de inlaat nokkenas naar de uitlaatnokkenas nog een klein riempje, deze laatste is vaak de riem die het t eerste opgeeft als het vervangingstermein word oveschreden. let hier dus goed op! riem geknapt = einde motor!

Verder zijn dit goede blokken, niet veel vermogen (85 pk uit mn hoofd) maar dit moet prima genoeg zijn voor een polootje!
Dankjewel voor je uitgebreide reactie!
Klinkt wel beetje spannend allemaal haha, vooral omdat problemen of geluidjes mij niet zo snel opvallen. Zou ik er beter aan doen om een 1.2 tsi te nemen of maakt het niet veel uit?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
wat Robin zegt, klopt inderdaad! Koop een auto waar jij je goed bij voelt, zoek niet naar de goedkoopste in zn soort en zorg voor een goed (bovag) garantie op draaiende delen!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
@Jur6R hoe stel je dit in dan? volgens mij kan ik zoiets niet instellen hoor.
Als je op de hendel van je ruitenwisser de knopjes hebt zitten om het schermpje in je teller (MFA) te bedienen, dan kun je het instellen.

065E7C8C-83FA-4BA3-A3AA-428A2611AA77.jpeg

Scroll dan op het display naar het scherm zoals hierboven afgebeeld. Vervolgens druk je op de ‘OK’ knop onderop de ruitenwisser-hendel. Vervolgens kun je met de omlaag/omhoog toetsen de snelheid instellen waarbij je een melding wenst te krijgen.

Als je dan over de snelheid gaat krijg je een melding op je scherm en een waarschuwingstoon. De melding blijft knipperen tot je weer zachter rijdt. Om te melding te negeren druk je eenmalig op de ‘OK’ toets onderop je ruitenwisser-hendel.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!