Advies gevraagd aankoop Polo

Perfecte uitleg! Enige aanvulling van mijn kant:

- na de facelift is de 1.4 TSI van de blueGT 150 pk
- na de facelift heeft de 1.2 TSI geen ketting meer maar een riem.
Hoe zit het met de 1.4 TSI in de 6C (facelift) van de blue GT? Is dit dezelfde probleem motor met een ketting?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 
Bedankt voor de tips! Een aankoopkeuring lijkt me wel verstandig, wat is een normale prijs hiervoor? Op google kom ik prijzen tegen van 50 euro tot 300 euro
Hangt af van de garage waar je naar toe gaat. Je kunt altijd even bellen bij een garage in de buurt. Tussen de 100 en 300 euro is wel normaal. Als je serieus een auto overweegt kan je het dan laten doen :)
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Kijkend naar je budget en eisen, kan je gaan voor de 1.4 mpi of de 1.2 tsi. Comfort of Highline.
Het wordt wel even goed zoeken voor jouw budget met een niet al te hoge km stand. Aanpassingen zoals velgen, radio kan je later nog doen evt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Kijkend naar je budget en eisen, kan je gaan voor de 1.4 mpi of de 1.2 tsi. Comfort of Highline.
Het wordt wel even goed zoeken voor jouw budget met een niet al te hoge km stand. Aanpassingen zoals velgen, radio kan je later nog doen evt.
Dankjewel voor het advies. Wat is het verschil tussen comfort en highline? Ik zag ook autos met easyline of andere namen erachter. Wat betekent dat allemaal? En naar welke km stand moet ik maximaal kijken?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Dankjewel voor het advies. Wat is het verschil tussen comfort en highline? Ik zag ook autos met easyline of andere namen erachter. Wat betekent dat allemaal? En naar welke km stand moet ik maximaal kijken?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Leuk
Waarderingen: iichel en HoMi
Super, dankjewel! Mijn voorkeur gaat dan inderdaad uit naar highline of comfortline
 
Volkswagen  Polo  1.4 

Zo, dat is echt nuttige info (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Als ik het dan goed begrijp kan ik het beste voor een 1.2 tsi met vervangen distributieketting gaan? Of of 1.4 tsi zonder supercharger waarbij hij al vervangen is? En hoe merk je of er een probleem is/komt met de niet gespiegelde tandwielen?

mijn budget heeft helaas niet heel veel speling inderdaad
Ik zou dan inderdaad voor de 1.2TSI gaan waarbij de ketting (recent) vervangen is!
de 1.4 weet ik zo niet van of en hoe dit zit met ketting of riem. Toevallig van t weekend een ketting moeten doen van een 1.4TFSI in een Audi A3 uit 2007, heeft ons een uurtje of 6 gekost met 2 man sterk. Dit was een 1.4 met enkel een turbo, geen supercharger. Had echter wel spieloze tandwielen.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik zou dan inderdaad voor de 1.2TSI gaan waarbij de ketting (recent) vervangen is!
de 1.4 weet ik zo niet van of en hoe dit zit met ketting of riem. Toevallig van t weekend een ketting moeten doen van een 1.4TFSI in een Audi A3 uit 2007, heeft ons een uurtje of 6 gekost met 2 man sterk. Dit was een 1.4 met enkel een turbo, geen supercharger. Had echter wel spieloze tandwielen.
Met supercharger is die nog vervelender Stick Out Tongue

Maar dat de ketting perse vervangen moet zijn vind ik ook overdreven.
Mijn 1.2 tsi polo uit 2012 had ik verkocht rond de 120000km en die ketting was nog nooit vervangen en rammelde ook niet.
Wel 1x een spanner van 30€ vervangen omdat deze na koude start heel even te horen was.
Na vervangen nooit last gehad, vervangen kosten me 10min :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511
Inderdaad vanwege de hoge kosten gaat mijn voorkeur uit naar een waarbij de distributieketting al vervangen is. Denk ook dat de autos in mijn budget wel een km stand rond de 200.000 zullen hebben.
Hoe zit het met 2015 modellen? Ik ben er een tegen gekomen op marktplaats, 1.2 tsi 2015 met km stand van 200.000 voor 6600. Iets over budget maar misschien wel beter?
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Inderdaad vanwege de hoge kosten gaat mijn voorkeur uit naar een waarbij de distributieketting al vervangen is. Denk ook dat de autos in mijn budget wel een km stand rond de 200.000 zullen hebben.
Hoe zit het met 2015 modellen? Ik ben er een tegen gekomen op marktplaats, 1.2 tsi 2015 met km stand van 200.000 voor 6600. Iets over budget maar misschien wel beter?
Hiervan is de distributieriem trouwens niet vervangen, hij zegt zelf bij de 240.000 pas
 
Volkswagen  Polo  1.4 
10 jaar tegenwoordig :eek:
Klopt inderdaad, mijn 1.2TDI was 210.000 of 10 jaar. Ik kan je wel vertellen: bij 200.000km, en 7 jaar, was die riem al niet fris meer!

Hiervan is de distributieriem trouwens niet vervangen, hij zegt zelf bij de 240.000 pas
Kan je opzich wel doen, alleen weet je dan zeker dat je over 20.000km of 3 jaar wel een hoge kostenpost kan verwachten.
Met supercharger is die nog vervelender Stick Out Tongue

Maar dat de ketting perse vervangen moet zijn vind ik ook overdreven.
Mijn 1.2 tsi polo uit 2012 had ik verkocht rond de 120000km en die ketting was nog nooit vervangen en rammelde ook niet.
Wel 1x een spanner van 30€ vervangen omdat deze na koude start heel even te horen was.
Na vervangen nooit last gehad, vervangen kosten me 10min :)
Ik snap je wel hoor! maar als je het risico op hoge kosten wilt verkleinen, zou ik er toch wel voor gaan ;) Mooiste als je zoiets kan bedingen in de prijs van de auto:mrgreen:. Stel dat ie normaal 6500 kost, je mag m zo meenemen voor 6000 of voor 6700 met nieuwe ketting: Ik wist t wel!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!