Advies gevraagd aankoop Polo

Hi Allemaal,

Ik wil een volkswagen Polo aanschaffen maar ik heb zo veel verhalen gelezen dat ik geen idee heb welke ik moet kopen, dus hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen. Ik heb nog nooit eerder een auto gekocht en heb er ook totaal geen verstand van, wel weet ik een beetje wat ik wil.
Ik wil een polo met bouwjaar 2009 a 2013 ongeveer (dit is wat ik heb gevonden binnen mijn budget), mijn budget is ongeveer 5 a 6 duizend euro. Ik hoef niet dagelijks super veel kilometer te rijden dus benzine lijkt mij voordeliger vanwege de wegenbelasting. Automaat of handgeschakeld maakt mij niet uit. En het zou leuk zijn als er apple car play in zat of de mogelijkheid er is om dit er in te laten zetten (geen idee of dat bij alle autos kan?) en als je de snelheid op een max kan instellen tijdens het rijden zodat je niet te hard gaat (sorry geen idee hoe dat heet).

Mij is verteld dat 1.4 beter is dan 1.2 omdat 1.2 meer stottert? maar ik zag wel weer dat 1.2 zuiniger kan zijn wat ik wel een voordeel vind.
Ook zie ik een hele hoop uitvoeringen waarvan ik geen idee heb wat het betekent, comfortline, easyline etc. wat is het beste? Marktplaats heeft er ook een hoop staan van 4 a 5 duizend, wat natuurlijk een hoop zou schelen, maar zijn die dan minder dan een van bijvoorbeeld 6 duizend?

Wel lees ik overal negatieve verhalen en dat een polo uit deze bouwjaren de slechtste auto is die je kan kopen etc, maar mensen die ik heb gevraagd die een polo rijden uit dit bouwjaar vinden hem juist super betrouwbaar en willen nooit meer wat anders. Hoe zorg ik ervoor dat ik ook zo'n betrouwbare polo koop waar ik nog jaren plezier van zal hebben? Welk model/type/iets kan ik het beste nemen? Ik hoop te voorkomen dat ik veel geld kwijt ga zijn aan reparaties.

Ik hoop dat jullie mij een beetje in de goede richting kunnen wijzen of wat dingen kunnen uitleggen, alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Welkom! Ik zou sowieso een model nemen met airco en cruise control. Een maximale snelheid instellen kan een soort van, dan hoor je een waarschuwingstoon zodra je over de ingestelde snelheid gaat. Meerdere Polo’s proefrijden en voordat je een auto koopt een aankoopkeuring laten uitvoeren bij een garage die je zelf uitkiest.

Check ook wanneer er voor het laatst onderhoud is geweest. Dat je niet meteen een beurt moet laten uitvoeren na aankoop.

Als je een leuke Polo hebt gevonden kan je altijd hier vragen of iemand even naar de advertentie wilt meekijken. Zelf kan je finnik gebruiken om adhv het kenteken meer info over de auto te vinden
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Heb 2 Skoda's gehad met de 1.2, niets mis mee. Wel checken of de distributieketting is vervangen, daar waren problemen mee. En zo niet, bedingen dat die onder garantie wordt vervangen, mochten er problemen mee komen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Welkom!

Hierbij alles wat ik weet over de VAG motoren uit het bouwjaar 2009-2014:

De 1.2MPI (3-cilinder, 60pk) is uitermate traag en een absolute afrader in mijn opinie.
De 1.4MPI (4-cilinder, 85pk) is iets sneller alleen is dit een doorontwikkeling van een 1.4 motor uit ongeveer 2000-2002.
De 1.2TSI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is een goede optie, pas enkel op voor de distributieketting*
De 1.4TSI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is ook een prima optie, maar blijf bij de GTI uit de buurt. Verder heeft deze dezelfde kwaaltjes als de 1.2 (correct me if I'm wrong)**.

De 1.2TDI (3-cilinder, 75pk) is uitermate traag en vergt enige ervaring om soepel mee te kunnen rijden. EGR is een begrip bij de 1.2TDI.
De 1.6TDI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is een prima motor, weet hier verder weinig van op te noemen dan behalve EGR en verstuivers (is een 1.2 +1 cilinder).

* de 1.2TSI heeft nog wel eens last van de distributieketting. Het probleem met deze motor is dat de ketting oprekt en daardoor de motor van tijd komt te staan (vage klachten en brandend MML) maar vooral het ratelen bij een koude start. De motor mag ratelen bij koudstart, maar zeker NIET langer dan 2-3 seconden! Is dit wel het geval? Beding een nieuwe distributieketting bij de deal in. Daarna is dit een betrouwbare motor.

** de 1.4TSI is er in verschillende vormen en maten, 1 met turbo maar ook 1 met supercharger EN turbo. Vooral die laatste (1.4TSI 150-180pk) is een problemenkindje. Doordat deze motor net iets teveel gekietelt is, ontstaan er problemen met de zuigers waardoor de auto geen vermogen meer levert en een extreem olieverbruik heeft.
de 1.4TSI ZONDER supercharger (140pk, BlueGT) is verder een prima motortje en heeft ongeveer het zelfde klachten arsenaal als de 1.2TSI. Enkel heeft deze motor een "dubbele bovenliggende nokkenas" waarbij de tandwielen NIET gespied zitten op de as. Deze willen daardoor nog wel eens verdraaien ten opzichte van hun 0-punt. Tevens wil de ketting nog wel eens een tandje verspringen als deze uitgerekt is.

@medeforumleden, Lees dit na, verbeter waar nodig of vul aan!


Mocht TS overigens in staat zijn om zijn/haar budget iets te verhogen, de 1.0TSI uit de bouwjaren 2014-2017 is een probleemloze en betrouwbare motor. Ik zou, persoonlijk, proberen hiervoor te gaan. Alhoewel ik super goed begrijp dat het budget een vast budget is!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Yep, tunen naar 130 PK en het CJIB laat je nooit meer met rust :mrgreen:
Off topic maar krijg spontaan weer jeuk als ik die 4 letters in 1 woord zie o_O:rolleyes:

Verder kijken naar een 1.2 tsi, zijn een paar dingetjes aan verbonden, zoals de ketting etc. staat heel veel info op het forum.
Verder vind ik het geen verplichting voor je om cruise controle te hebben. Zolang je een bcm hebt die hoger dan 87 eindigt kan je altijd terecht bij @joosspekloos om het in te bouwen. Voor het geval je een zelfde soort, type polo ziet en degene zonder cruise is 500 goedkoper, dan ging ik voor die zonder cruise als het voor de rest precies hetzelfze zou zijn.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
De 1.2TDI (3-cilinder, 75pk) is uitermate traag en vergt enige ervaring om soepel mee te kunnen rijden. EGR is een begrip bij de 1.2TDI.
De 1.6TDI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is een prima motor, weet hier verder weinig van op te noemen dan behalve EGR en verstuivers (is een 1.2 +1 cilinder).
Ik heb nog geen 1.6 tdi gezien of gehoord die egr problemen had hoor.. verstuivers is bekend. Maar dat is voor de rest ook echt het enige motortype kwaaltje. 1.6 tdi is berensterk en leuk op te voeren. Haast zou je zeggen als je 20/25 k in een jaar rijdt dat je voor een 1.6 tdi gaat met deze huidige benzineprijzen.
 
Auto Customisatie bedrijf  - VW Polo 6r  1.6 TDI 201pk 
  • Leuk
Waarderingen: Catunambu
Welkom!

Hierbij alles wat ik weet over de VAG motoren uit het bouwjaar 2009-2014:

De 1.2MPI (3-cilinder, 60pk) is uitermate traag en een absolute afrader in mijn opinie.
De 1.4MPI (4-cilinder, 85pk) is iets sneller alleen is dit een doorontwikkeling van een 1.4 motor uit ongeveer 2000-2002.
De 1.2TSI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is een goede optie, pas enkel op voor de distributieketting*
De 1.4TSI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is ook een prima optie, maar blijf bij de GTI uit de buurt. Verder heeft deze dezelfde kwaaltjes als de 1.2 (correct me if I'm wrong)**.

De 1.2TDI (3-cilinder, 75pk) is uitermate traag en vergt enige ervaring om soepel mee te kunnen rijden. EGR is een begrip bij de 1.2TDI.
De 1.6TDI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is een prima motor, weet hier verder weinig van op te noemen dan behalve EGR en verstuivers (is een 1.2 +1 cilinder).

* de 1.2TSI heeft nog wel eens last van de distributieketting. Het probleem met deze motor is dat de ketting oprekt en daardoor de motor van tijd komt te staan (vage klachten en brandend MML) maar vooral het ratelen bij een koude start. De motor mag ratelen bij koudstart, maar zeker NIET langer dan 2-3 seconden! Is dit wel het geval? Beding een nieuwe distributieketting bij de deal in. Daarna is dit een betrouwbare motor.

** de 1.4TSI is er in verschillende vormen en maten, 1 met turbo maar ook 1 met supercharger EN turbo. Vooral die laatste (1.4TSI 150-180pk) is een problemenkindje. Doordat deze motor net iets teveel gekietelt is, ontstaan er problemen met de zuigers waardoor de auto geen vermogen meer levert en een extreem olieverbruik heeft.
de 1.4TSI ZONDER supercharger (140pk, BlueGT) is verder een prima motortje en heeft ongeveer het zelfde klachten arsenaal als de 1.2TSI. Enkel heeft deze motor een "dubbele bovenliggende nokkenas" waarbij de tandwielen NIET gespied zitten op de as. Deze willen daardoor nog wel eens verdraaien ten opzichte van hun 0-punt. Tevens wil de ketting nog wel eens een tandje verspringen als deze uitgerekt is.

@medeforumleden, Lees dit na, verbeter waar nodig of vul aan!


Mocht TS overigens in staat zijn om zijn/haar budget iets te verhogen, de 1.0TSI uit de bouwjaren 2014-2017 is een probleemloze en betrouwbare motor. Ik zou, persoonlijk, proberen hiervoor te gaan. Alhoewel ik super goed begrijp dat het budget een vast budget is!
Perfecte uitleg! Enige aanvulling van mijn kant:

- na de facelift is de 1.4 TSI van de blueGT 150 pk
- na de facelift heeft de 1.2 TSI geen ketting meer maar een riem.
 
Volkswagen  Polo 6C r-line/Highline  DSG 1.2 TSI 110pk 
  • Leuk
Waarderingen: Jay511 en Catunambu
Ik heb nog geen 1.6 tdi gezien of gehoord die egr problemen had hoor.. verstuivers is bekend. Maar dat is voor de rest ook echt het enige motortype kwaaltje. 1.6 tdi is berensterk en leuk op te voeren. Haast zou je zeggen als je 20/25 k in een jaar rijdt dat je voor een 1.6 tdi gaat met deze huidige benzineprijzen.
EGR koeler defect, check! Toen EGR laten afdoppen en gechipped naar 140pk. Verder geen hele noemenswaardige dingen in 7 jaar tijd, alleen een vastgelopen aircopomp door een niet goed functionerend clima-paneeltje.
 
VW  Polo 6R  1.6TDI 143PK / 321Nm @ JD Engineering 
Mijn polo gaat over week of 4 in de verkoop omdat er een auto van de zaak komt. Gaat om een 1.2 tsi met vernieuwde ketting. Mocht je interesse hebben stuur me even een bericht.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Mijn polo gaat over week of 4 in de verkoop omdat er een auto van de zaak komt. Gaat om een 1.2 tsi met vernieuwde ketting. Mocht je interesse hebben stuur me even een bericht.
PB gedaan
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Welkom! Ik zou sowieso een model nemen met airco en cruise control. Een maximale snelheid instellen kan een soort van, dan hoor je een waarschuwingstoon zodra je over de ingestelde snelheid gaat. Meerdere Polo’s proefrijden en voordat je een auto koopt een aankoopkeuring laten uitvoeren bij een garage die je zelf uitkiest.

Check ook wanneer er voor het laatst onderhoud is geweest. Dat je niet meteen een beurt moet laten uitvoeren na aankoop.

Als je een leuke Polo hebt gevonden kan je altijd hier vragen of iemand even naar de advertentie wilt meekijken. Zelf kan je finnik gebruiken om adhv het kenteken meer info over de auto te vinden
Bedankt voor de tips! Een aankoopkeuring lijkt me wel verstandig, wat is een normale prijs hiervoor? Op google kom ik prijzen tegen van 50 euro tot 300 euro
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  • Leuk
Waarderingen: Jur6R
Welkom!

Hierbij alles wat ik weet over de VAG motoren uit het bouwjaar 2009-2014:

De 1.2MPI (3-cilinder, 60pk) is uitermate traag en een absolute afrader in mijn opinie.
De 1.4MPI (4-cilinder, 85pk) is iets sneller alleen is dit een doorontwikkeling van een 1.4 motor uit ongeveer 2000-2002.
De 1.2TSI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is een goede optie, pas enkel op voor de distributieketting*
De 1.4TSI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is ook een prima optie, maar blijf bij de GTI uit de buurt. Verder heeft deze dezelfde kwaaltjes als de 1.2 (correct me if I'm wrong)**.

De 1.2TDI (3-cilinder, 75pk) is uitermate traag en vergt enige ervaring om soepel mee te kunnen rijden. EGR is een begrip bij de 1.2TDI.
De 1.6TDI (4-cilinder, verschillende vermogensklasses) is een prima motor, weet hier verder weinig van op te noemen dan behalve EGR en verstuivers (is een 1.2 +1 cilinder).

* de 1.2TSI heeft nog wel eens last van de distributieketting. Het probleem met deze motor is dat de ketting oprekt en daardoor de motor van tijd komt te staan (vage klachten en brandend MML) maar vooral het ratelen bij een koude start. De motor mag ratelen bij koudstart, maar zeker NIET langer dan 2-3 seconden! Is dit wel het geval? Beding een nieuwe distributieketting bij de deal in. Daarna is dit een betrouwbare motor.

** de 1.4TSI is er in verschillende vormen en maten, 1 met turbo maar ook 1 met supercharger EN turbo. Vooral die laatste (1.4TSI 150-180pk) is een problemenkindje. Doordat deze motor net iets teveel gekietelt is, ontstaan er problemen met de zuigers waardoor de auto geen vermogen meer levert en een extreem olieverbruik heeft.
de 1.4TSI ZONDER supercharger (140pk, BlueGT) is verder een prima motortje en heeft ongeveer het zelfde klachten arsenaal als de 1.2TSI. Enkel heeft deze motor een "dubbele bovenliggende nokkenas" waarbij de tandwielen NIET gespied zitten op de as. Deze willen daardoor nog wel eens verdraaien ten opzichte van hun 0-punt. Tevens wil de ketting nog wel eens een tandje verspringen als deze uitgerekt is.

@medeforumleden, Lees dit na, verbeter waar nodig of vul aan!


Mocht TS overigens in staat zijn om zijn/haar budget iets te verhogen, de 1.0TSI uit de bouwjaren 2014-2017 is een probleemloze en betrouwbare motor. Ik zou, persoonlijk, proberen hiervoor te gaan. Alhoewel ik super goed begrijp dat het budget een vast budget is!
Dankjewel voor je uitgebreide reactie! Als ik het dan goed begrijp kan ik het beste voor een 1.2 tsi met vervangen distributieketting gaan? Of of 1.4 tsi zonder supercharger waarbij hij al vervangen is? En hoe merk je of er een probleem is/komt met de niet gespiegelde tandwielen?

mijn budget heeft helaas niet heel veel speling inderdaad
 
Volkswagen  Polo  1.4 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!