Advies gevraagd aankoop Polo

Heb hier nooit het nut van ingezien; misschien nuttig als je geen constante snelheid kunt aanhouden als je niet op de CC rijdt?
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
O ja, dat kan heel goed. Niet aan gedacht. Als de wielomtrek teveel afwijkt, klopt de snelheid (en het verbruik) niet meer. Had dat vroeger met mijn Yeti idd.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ik kan inderdaad met die knopjes verschillende info krijgen op het display zoals temp/verbruik etc. Zal morgen eens kijken of ik daar idd iets kan instellen. Het nut.. tja ben gewoon benieuwd of het kan bij mijn Polo Big Grin
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Altijd handig om te weten welke knopjes er in je auto verstopt zitten ;)
Zo vond ik, na een heerlijk diner van bruine bonen, ooit eens een verdekt opgestelde knop, Dacht bij mijzelf: laat ik dit eens proberen! kijken wat ie doet! "BAM!!!" nou, ik kan je vertellen, toen ik EINDELIJK weer met beide beentjes op de grond stond, dat ik besloten had om NOOIT meer bruine bonen te eten!



Ohja, weet iemand hoe je een groot gat in je dak dicht maakt? Kit? Plamuur? of misschien pur???
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Haha
Waarderingen: Jur6R
Zo vond ik, na een heerlijk diner van bruine bonen, ooit eens een verdekt opgestelde knop, Dacht bij mijzelf: laat ik dit eens proberen! kijken wat ie doet! "BAM!!!" nou, ik kan je vertellen, toen ik EINDELIJK weer met beide beentjes op de grond stond, dat ik besloten had om NOOIT meer bruine bonen te eten!



Ohja, weet iemand hoe je een groot gat in je dak dicht maakt? Kit? Plamuur? of misschien pur???
Panoramadak plaatsen natuurlijk
 
Zo vond ik, na een heerlijk diner van bruine bonen, ooit eens een verdekt opgestelde knop, Dacht bij mijzelf: laat ik dit eens proberen! kijken wat ie doet! "BAM!!!" nou, ik kan je vertellen, toen ik EINDELIJK weer met beide beentjes op de grond stond, dat ik besloten had om NOOIT meer bruine bonen te eten!



Ohja, weet iemand hoe je een groot gat in je dak dicht maakt? Kit? Plamuur? of misschien pur???
Pfew, had hem laatst ook gevonden maar gelukkig niet op gedrukt! Knopje zit onderin verstopt bij de stijl van de gordel (bestuurder)

(zou echt niet weten wat het doet)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Hmm, denk dat het toch soort alarm is? Nog nooit gehoord.. Wel toen ik de auto ging ophalen (toen ik hem kocht) zei mn zus dat ze de alarm lichten niet uit kreeg.. Maar volgens mij was er toen geen alarm te horen.

Edit: -> https://www.mypolo.nl/xenforo/threads/how-to-6r-oem-alarm-inbouwen.11477/
Is dus schijnbaar inderdaad alarm.. Morgen eens uitproberen. Denk dat de sirene dan niet meer aangesloten zit?schietstoel.jpeg


Yup dat is voor wat ik eerder zei, gewoon je ramen openzetten en auto op slot, 30 seconden wachten en arm naar binnen steken.
 
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er eentje gevonden en overmorgen ga ik hem bekijken en hopelijk meteen meenemen. Iemand nog tips? Het is bij een particulier en ik neem iemand mee die wel wat verstand heeft van autos.
 
Volkswagen  Polo  1.4 
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er eentje gevonden en overmorgen ga ik hem bekijken en hopelijk meteen meenemen. Iemand nog tips? Het is bij een particulier en ik neem iemand mee die wel wat verstand heeft van autos.
Aankoopkeuring laten uitvoeren bij een garage daar in de buurt (van te voren vast een afspraak maken)! Kost wel iets maar kan de kans op een miskoop doen verkleinen.
 
Saab  9-3 Vector 2008  2.0T 235pk 
Bedankt voor alle reacties! Ik heb er eentje gevonden en overmorgen ga ik hem bekijken en hopelijk meteen meenemen. Iemand nog tips? Het is bij een particulier en ik neem iemand mee die wel wat verstand heeft van autos.
gewoon alles testen:
- bandenslijtagepatroon -> kan een getuige zijn van: slecht onderhoud, slecht gerepareerde schade of lomp gedrag van de eigenaar.
- noodstop -> scheef remmen is een teken van een remprobleem
- panelgaps (afstand tussen de panelen zoals duren, motorkap en spatborden, deze moeten overal RECHT en even wijd zijn! is dit niet t geval, mogelijk een schade verleden) -> schade verleden/slecht gerepareerde schade kan later veel ellende veroorzaken.
- optrekken door het gehele toerenbereik (vaak zet ik de auto zelf in zn 3 (of 2, afhankelijk van de weg en het motorvermogen), laat de snelheid afzakken totdat de motor 11-1200rpm draaid en geef dan volgas. Daarna laat ik de auto net zolang in de 3 tot dat de motor in/tegen het rode toerengebied draait. Dan weer normaal rijden. Tijdens deze test mag de motor geen "flatspots", of haperingen, hebben met optrekken, ook mag het motorlampje NIET gaan branden!) -> stelt verborgen gebreken iets eerder aan het licht
- controleer of ALLES bij de auto zit (boekjes, hoedenplank, reservewiel/reparatieset, gereedschappen -> getuigt van een eerlijke auto.
- controleer op overtollige lekkages aan motor en transmissie -> Overtollige vloeistoflekkages.
- luister goed naar bijgeluiden -> irritaties
- stuur een aantal keer scherp naar links en rechts terwijl je (zachtjes) rijd, de auto mag dan niet onvoorspelbaar reageren, ook geen rammeltjes hoorbaar worden.
- Rijd iets harder dan normaal (als je normaal 25 gaat, rijd dan eens 35) over een drempel (bij de 1.2TDI: doe dit maar niet, kost je geheid een carterpan). De auto mag niet kraken tijdens in en uitveren, ook mag de auto niet blijven nadeinen -> schokbrekers.
- Kijk of het slijtagepatroon van het stuur, de stoel en pedalen klopt bij de kilometerstand en vraag eventueel het NAP-rapport op -> voorkomt teleurstelling door hogere kmstand.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!