1.2 TDI bj 2010 met 315000km met storingen op naar 500000km of verkopen

Goedkoop was het niet die ik had maar 6€ euro de liter in de lidle gewoon wel met die nieuwe vw specs 504/505/507 full synthetic en ook nog longlife. Aan de pomp is goedkooe motorolie ook 3x zo duur dan online dus het kan goedkoper maar Rotzooi zal het zeker niet zijn als het aan het norm en eis voldoet. W5 Motorolie komt uit duitsland en is volledig synthetische is gewoon een betaalbaar normaal kwaliteit olie. Ik zou het zo weer gebruiken bij een niet zo een heel nieuwe auto met een redelijk km stand, is niks mis mee.

ik heb meestal castrol edge titanium of edge professional gebruikt. Motul ziet er ook veelbelovend uit kwa verpakking en info. Heb nog beide van liggen als 5w30 voor volgend wissel. Motul extreme clean8100 5w40 had ik nog over en moest ik nog uitproberen
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Aan de pomp is alles 3x zo duur.... Een flesje water kost daar zo 3 euro... Het water is dan echt niet anders dan in de supermarkt!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Uitkomst zou eigenlijk zijn dat er een 5w40 met de juiste vw specificering op de markt komt. Die is er helaas niet... alleen 0w30 en 5w30.. Ik (met mijn autistische trekjes) zou het echt zeker niet aandurven hier van af te wijken, maar als jij je er goed bij voelt moet je het zeker doen! Ik hoop dat grote problemen uitblijven. Time will tell.
 
Polo  6c  Verkocht 
Zal het voor nu niet slecht doen in het blok over het algemeen denk ik en naar het roetfilter toe kwa verstoppingen volgens het omschrijving wat er bij hoort. Denk dat het beter was als het roetfilter niet onder zat dit vooral met koppel onderin.
met 5w30 was het diesel brandstof verbruik minder en ging tijdens koud start beter en met koppel onderin dus ook.

Op moment is het roetfilter wel aan zn max percentage roet verzadiging want het renegratie proces komt nu sneller terug en merk dit ook aan het verbruik en tegendruk vooral voor en na het renegratie.

deze polo is van bouwjaar eind 2010.

binnenkort ga ik weer terug naar castrol 5w30.maar eerst dit roetfilter probleem oplossen en nog eens blijven rijden met 5w40 voor nog opmerken van een verschil.

Wie van jullie rijdt er met een 1.2 tdi zonder roetfilter het liefst met chiptuning en egr uit of kennen jullie iemand met dit aanpassingen aan het vergelijkbare. Ben wel benieuwd naar een mening met ervaring met hoe dat zonder rijdt
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Na het vernieuwen van hulpcilinder koppeling gaat het loskomen van het koppeling anders naar mijn idee bij het loslaten bij eerste versnelling voelt als grip pakken . Iemand nog of een idee of dit nog af te stellen is zoals afstellen van een koppeling
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Een hydraulische koppeling is niet af te stellen.
Doordat het systeem werkt met hydrauliekolie is het een zelfstellend systeem. Dit betekend dat als de koppeling gaat slippen, deze ook echt versleten is.

Daarnaast is het raadzaam om de koppelingsplaat schoon te maken als deze in contact is geweest met olie. Persoonljik adviseer ik zelfs om die koppeling dan te vervangen. Je hebt de boel toch los liggen.
Vaak is een koppelingsplaat die doordrenkt is geweest van olie (dat hoeft maar een paar druppels te zijn) nooit meer zo fijn dan dat ie ooit was...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Dat moet ik eraan wennen want hulpcilinder drukt nu goed in en laat beter los. Slipt niet en schakeld verder goed . Drukgroep ook prima. Slipte in begin wel van het lekkende remolie. Mischien iets met ontluchten maar zal ook wel niet. Moet nu zo laat mogelijk gas bijgeven dan was met het lekkende niet. Binnenkort een polo van een bekende uitproberen of dit normaal is.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Zoals ik al aangaf:
Als er eenmaal olie op de koppelingsplaat heeft gezeten, zal deze nooit meer worden zoals de oude... Mijn ervaring is dat de koppeling dan hokkerig en stoterig aan zal pakken.

Gewoon vervangen als je er niet aan kunt wennen
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Zoals ik al aangaf:
Als er eenmaal olie op de koppelingsplaat heeft gezeten, zal deze nooit meer worden zoals de oude... Mijn ervaring is dat de koppeling dan hokkerig en stoterig aan zal pakken.

Gewoon vervangen als je er niet aan kunt wennen

Wat ij hebt ervaren is bij deze niet het geval. Koppeling voelt aan als een nieuwe geeft veel grip en slaat gewoon af in een hogere versnelling met aanrijden. Vandaag in een andere polo gereden met redelijk nieuwe koppeling en het is vergelijkbaar. Vandaag het spanrol vervangen met een nieuwe waarvan het lager versleten was en had speling dit was te horen is nu weg. Dat vreemd geluid bij airco uit is er nog steeds. Airco pomp moet er vanaf om het oude magneetkoppeling te verwijderen te vernieuwen want anders gaat het niet als het pomp nog gemonteerd zit aan het blok. Moet ook zeker weten dat bij vervangen van magneetkoppeling het geluid weg is anders kan ik het gemonteerde onderdeel niet meer retour Verzenden.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Koppeling set is nog nooit vervangen maar werkt nog goed en slipt niet slaat bij 3e uit en bij twee rij ie met moeite aan zonder gas geven . Het zal wel kloppen van dat remolie of motorolie als het door de pakkingen heen naar het platen kan kruipen. Ik moet na het los laten van de koppeling in zn 1 wel gas bij geven en kan het anders niet door laten rollen of mischien heel heel verzichtig aan is nog niet gelukt. Vervang het koppelingset wel een keer en ververs meteen ook het versnellingsolie over een jaar of twee met een verbeterde koppelingset als die er zijn. Spanrol maakt nu geen herrie dat was met de riem erop goed te horen optrekken en koppelen. Ontluchten is via het nippel gebeurt na vervangen het hulpcilinder en zou goed ontlucht moeten zijn want heb flink wat na getrapt bij aftappen. Binnenkort via een ontluchtting machine dan maar eens voor de zekerheid.

Het dpf verstopping stoort met het meest dus wil ik toch eens leeghalen van binnen zo dat het van buiten bijna niks aan te zien.

voll synthetische olie van motul 5w40 doet het echt heel goed met doortrappen nadat het olie heel hoog op temparatuur is verbaaasd me wel. Merk ook dat wanneer de luchtdichtheid buiten koud en zuurstofrijk is het vermogen goed snel vrijkomt.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Vandaag besturing uitgelijnd. Rijdt weer skon recht op het weg bij los laten van het stuur. velgen van rechts naar links gewisseld omdat alleen uitlijnen niet voldoende was, wat een verschil met dit wisselen .
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Het gekke geluid bij airco uit is wel weg gegaan met nieuwe multiriem spanrol, wat ik al dacht en had gevoeld aan beide door te draaien en te luisteren zonder het multiriem als diagnose. Het geluid was beetje vast geprogrammeerd in mn hoofd door de jaren heen door gewenning maar is toch echt weg. Een keer airco service dan maae erbij wat wel nodig zal zijn na 5 jaar.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Het brandstof verbruik is flink gestegen met JD odb tuning nu rij ik met volle tank 650km. Voorheen 850km. Ik heb een sterk vermoeden dat het aan chiptuning ligt. Het verbuik is vooral onder 2100 toeren toegenomen.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Zeker het verschil is goed. Het verbruik kan minder met behoud van dit bijbehorende lol vermogen wat bereikt kan worden met verdere finetuning want dit is niet optimaal in verhouding tot twee disciplines. Het verbruik aan brandstof in binnenstad slaat nu nergens op.

Met sjoemel software ging vebruik ook omhoog maar reed het wel beter.
met fabrieksaf software reed het zuinig en was alleen jammer met slechte egr werking, ook als kosten.
Met obd tuning had ik toch andere verwachtingen
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Komt dit niet omdat nu het extra vermogen vaker gebruikt.
Je kan dit pas vergelijken als je rijd zoals je altijd deed.
Ook dan nog is het Verschil Niet binnen marge tussen normaal en inhalen met kosten van rijden van dit type motoren met beter presterende. Ben benieuwd wat ze nog verder hiermee kunnen fine tunen, denk dat dit miscommunicatie is geweest of gemiddeld genomen kwa tuning. Dit is dan niet tuning op maat
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!