1.2 TDI bj 2010 met 315000km met storingen op naar 500000km of verkopen

Had set online besteld voor 130€ van merk Valeo. Origineel valeo zat ook er in toevallig. Montage 3/4 uur kosten 170€.


chiptuning bij mijn 1.2 tdi is niet optimaal, het vebruik is te hoog, geen souples, zware stationair loop. Wacht op een terugkoppeling van JD
Apart. Was die tuning vanaf het begin dat het gedaan is al bagger of later ingeslopen?
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
Apart. Was die tuning vanaf het begin dat het gedaan is al bagger of later ingeslopen?

Direct na het chiptuning. Ik mis souples, turbo komt nog steeds bij 2100 toeren had het turbo druk mooi opgebouwd gewild vanaf 1500 toeren en vooral het verbruik is gestegen nu bij 50 en 80 km/u 4.2l/100 wat eigenlijk het belangerijkste is bij 1.2 tdi bm om veel km te kunnen halen op volle tank bij normaal rij eigenschappen dus dat moet minder
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Direct na het chiptuning. Ik mis souples, turbo komt nog steeds bij 2100 toeren had het turbo deuk liever mooi opgebouwd vanaf 1500 toeren en vooral het verbruik is te hoog nu bij 50 en 80 km/u wat eigenlijk het belangerijkste is bij 1.2 tdi bm om veel km te kunnen halen op volle tank bij normaal rij eigenschappen
Is de auto vooraf en achteraf ook op de testbank geweest? Misschien dat die iets beter afgesteld moet worden? Zodat turbo geleidelijk komt.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Direct na het chiptuning. Ik mis souples, turbo komt nog steeds bij 2100 toeren had het turbo druk mooi opgebouwd gewild vanaf 1500 toeren en vooral het verbruik is gestegen nu bij 50 en 80 km/u 4.2l/100 wat eigenlijk het belangerijkste is bij 1.2 tdi bm om veel km te kunnen halen op volle tank bij normaal rij eigenschappen dus dat moet minder
Bij mij begint de turbo ook pas goed te werken na 2000 toeren hoor. Dat blijf je houden met een 3 pittertje.
En 4.2 bij 100 vind ik niet gek hoor!!
Mijnes doet met 17” en 215 banden tegen de 5 aan.
Daarbij speelt wind een grote rol bij de zuinigheid. Super windgevoelig die polodingetjes
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
1.2 tdi en 1.4 tdi blokken zijn in de praktijk nou eenmaal niet zo zuinig als ze op papier zijn. Je kan nog beter een 2 liter diesel halen dan een 1.2 tdi want die dingen krijg je alleen zuinig als je 80 in z'n 5 achter een vrachtwagen rijdt op de rechterbaan. Als ik een beetje sportief doorrijd heb ik een verbruik van gemideld 1 op 16 ofzo met mijn 1.4tdi. Ik had hiervoor een bmw 118D met een 2liter blok en die reed bij leuk doorrijden gewoon 1 op 18 gemiddeld ofzo. Tis allemaal schijn joh zolang ze op papier maar zuinig zijn, de rest zal volkswagen een worst wezen
 
Polo  6c  Verkocht 
  • Leuk
Waarderingen: Thopolo, FRL_AW en Mikie
Tja, waarom heb je de tuningbox verwijdert van JD? Als deze zo goed beviel? Al een antwoord gehad van JD betreffende je OBD Tuning? Misschien dat ze hem iets anders kunnen afstellen, maar als zo hoor van @Thopolo is het verbruik wel reeël.

Zelf een 1.0 TSI met 135PK. Gisteren getankt, als gereden km deel door aantal liters wat erin gaat bij tanken, dan komt die gemiddeld uit op 1:19,3. Dit zijn veelal woon-werk verkeer (30km heen en 30km terug) en af en toe korte afstand (Max 5km voor boodschappen) woon-werk verkeer is voor een groot gedeelte 80 en 100 km/h wegen. Dit wel op BP RON98 benzine.

Al met al dik tevreden met de verbruikscijfers. Wel even een aantekening; mijn vriendin rijdt er voornamelijk in, en is nogal van het cruisen op de ACC.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Het voorgeschreven verbruik haalt ie zeker niet dat is gemeten onder ideale omstandigheden en snelheid. JD Tuningbox (699€) was na vijf jaar kapot gegaan en ze geven er geen garantie op. Met die box haalde die op volle tank 800 zonder 850/900. Nu 650km met obd
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Km zegt bij deze niet zo veel hebt het goed onderhouden, bij lage km stand kan er ook van alles mis zijn toch. Zoals ik al zei hoger vebruik is direct na de tuning merkbaar geworden. Bij normaal rijgedrag zou die juist zuiniger moeten rijden van het tuning.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Het voorgeschreven verbruik haalt ie zeker niet dat is gemeten onder ideale omstandigheden en snelheid. JD Tuningbox (699€) was na vijf jaar kapot gegaan en ze geven er geen garantie op. Met die box haalde die op volle tank 800 zonder 850/900. Nu 650km met obd
Laat door JD een nieuwe box plaatsen, kijken of daarna beter gaat.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
de turbo komt bij de 1.2TDI in bij c.a. 1800 RPM (zet m maar eens in zn 3 of 4 en geef vol gas vanaf stationair, bij c.a. 1800 toeren heeft die kruimeldief achter je blok eindelijk genoeg rondjes per minuut om mee te helpen in het optrekcyclus van de 1.2TDI. Meer dan enkel een motivatie geeft die turbo toch niet. als je geluk hebt zorgt ie er net voor dat atmosfeer gehaalt word in je inlaatspruitstuk. sommige tuners zetten m op 0.2 bar overdruk, maar meestal blijft t bij atmosferische druk. Vandaar mij uitspraak "kruimeldief die het motorblok motiveerd om wat harder te werken".

Zuinig is de 1.2TDI alles behalve. mijne reed 1:15 in de stad (redelijk rustig rijden) en een piek van 1:20-22 op een rit naar Frankrijk.... sja, als ik alles over mocht doen, kocht ik de 1.6TDI. sneller en zuiniger!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
Het is aan jou @olopvw. Of je laat de Chiptuning er weer afhalen, vervangen door tuningbox, of weer origineel, of je laat het zo. Hoeveel KM rij je op jaarbasis, en wat zijn de meerkosten wat je nu kwijt bent aan diesel?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
Het is aan jou @olopvw. Of je laat de Chiptuning er weer afhalen, vervangen door tuningbox, of weer origineel, of je laat het zo. Hoeveel KM rij je op jaarbasis, en wat zijn de meerkosten wat je nu kwijt bent aan diesel?

nooit meer diesel voor mij, behalve als een werkgever het weer betaald.Moderne Lichte zuinige benzine turbo hatchback is velen malen beter dan een diesel naar mijn mening
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
nooit meer diesel voor mij, behalve als een werkgever het weer betaald.Moderne Lichte zuinige benzine turbo hatchback is velen malen beter dan een diesel naar mijn mening
Tjaaaa. Als ik kijk naar mijn Polo 1.0 TSI welke ruim 1:19 rijdt, en dit vergelijk met mijn Megane GT 1.6 Turbo Diesel die 1:15,5 rijdt, dan weet ik zeker dat privé geen diesel meer koop.

Maar de vraag is nu @olopvw; wat ga je nu doen?
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
rijd tegenwoordig een Aygo (lease via mn werk) en dat kreng loopt (turboloos) al zuiniger dan mn 1.2TDI ooit deed.... gemiddeld 1:20 waar mn Polootje 1:15-16 deed... autch
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
rijd tegenwoordig een Aygo (lease via mn werk) en dat kreng loopt (turboloos) al zuiniger dan mn 1.2TDI ooit deed.... gemiddeld 1:20 waar mn Polootje 1:15-16 deed... autch
Mijn vriendin had hiervoor ook een Aygo. Niet stuk te krijgen, en zuinig dat die was haha, het was wel een kunst om op de 120 km/h te komen, en dit vast te houden :)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
ach, zit een "begrenzer" op die van mij! cruise control was te ingewikkeld, maar instelbare begrenzer kon er nog wel vanaf! werkt prima! eenmaal op snelheid gewoon plank gas houden!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!