1.2 TDI bj 2010 met 315000km met storingen op naar 500000km of verkopen

Goedendag allen,

Heeft iemand tips voor het reinigen van het inlaattraject van 1.2 TDi na sluiten van het egr software met plaatjes ertussen.

Heb b een halve tank met Motul dieseltoevoeging opgereden voor het reiniging van brandstofsysteen.
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Dat zagend geluid bij airco uit.

Als oplossing

Kreeg het magneetkoppeling niet los van het aircopomp mbt weinig ruimte, hiervoor moet het pomp echt los van zn plaatst. Had het riem vanaf en kon voelen dat het spanrol lager wat herrie maakte en de rest niet. Binnenkort het spanrol eerst vervangen .
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Ik ben langs JDengineering geweest voor obd tuning en aanpassing van het egr. Leuk bedrijf en aardige gasten. Na het bezoek een fles engine flush ingegooid voor interne motor olie resten reiniging, vervolgens verse motorolie en twee nieuwe voorbanden gemonteerd.

Het 105pk en 240nm is goed merkbaar bij vollast en doorschakelen. bij normaal rijgedrag pak het motor beter op. dit vooral met een gesloten egr systeem. Dpf uit en verwijderd was zeker beter geweest voor het vermogenopbouw en het release ervan maar niet verstandig ivm nieuwe wetten, bijtelling en milieuzones.

Dpf moet ik een keer laten reinigen met dit km stand want het zou redelijk vol zitten na het uitlezen ervan.
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Als ik jou berichten zo lees, zijn je problemen dus opgelost? Veel rijplezier nog toegewenst!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Als ik jou berichten zo lees, zijn je problemen dus opgelost? Veel rijplezier nog toegewenst!

Ben heel positief over het JD obd tuning en egr aanpassing naar 105pk en 240nm geeft deze 1.2 tdi polo toch een heel ander karakter wat veel goed maakt zoals stevig en zuiniger rijden .

Denk nu ook te weten waar ik het liefst diesel blijf tanken.

voor nu heb ik er ook veel aangedaan zoals

alle filters, olien en vloeistoffen
Turbo slang en n75
Oliefilterhuis
Dikke varta start stop accu
Remmem, banden en schokbrekers rondom.
Rcd330 apple carplay
Distributieriem en waterpomp was al gedaan bij 200000km.
stuurkogel
Uitlijnen
Brandstofsysteem reiniger
Engine flush
Brandstofslangen
Kofferbakklepslot

Niet nodig maar nog ge doen :


koppeling voelt nog steeds goed heeft een kort tijdje x keer geslipt, paar keer met melding remvloeistof te laag, dit ook aantal x bijgevuld en sindsdien geen last meer van, vermoeden was lekke hulpcilinder van de koppeling, wacht weer tot een melding dan kijk ik echt verder naar oorzaak van het lekkage.

dpf/roetfilter zou 70% volzitten, merk af en toe dat ie stationair vaker met meer brandstof draait verder gelukkig nooit melding van gehad. Weet zo niet wat beste oplossing is voor straks denk gewoon laten reinigen ergens voor een leuk bedrag. Voor nu rijdt het gewoongoed mee.

wilde preventief inlaattraject laten reinigen, walnut blasting ofzo maar is nog niet nodig vermoed ik.

mischien nieuwe speakers achter,moet nog uitzoeken welke diameter en stekkers Voor snelle montage.

Nieuwe raamrubbers wat het regenwater afveegt bij het bedienenen van het elektrische raam Linke en rechts, weet zo niet waar te bestellen.

Spanrol vervangen multiriem en geluid diagnose/oorzaak bij airco uit

Obdeleven pro bestellen en uitproberen
Anwb wegenwacht voor het geval
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Dat klinkt al weer alsof de auto nog een paar rondjes mee gaat! succes!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Achter speaker zijn 16,5cm. Hier heb je coaxiaal speaker nodig. Je hebt mooie verloop stekker die plug en play zijn op de vw stekkers. Ff googelen. Tevens heb je pasring/montage ring nodig om de speakers te monteren. Mocht jij de raamrubbers ergens vinden voor niet te veel houd ik me aanbevolen. Dealer zal deze trouwens sowieso wel leveren.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Is het zo erg, dacht te lezen op het web dat het wat extra smering gaf maar niet specifiek of het wat goeds doet voor een moderne tdi met commonrail en dpf dus stelde het vraag hier maar heb nog niet echt een onderbouwing..

Dit omdat Ik weer zie dat het verbuik gemiddeld gestegen is en niet fijn/vloeiend het vermogen opbouwt bij optrekken zoals met het orgineel software en de eerste weekje na het obd tuning ging het goed nu weer beetje terug bij af.

geen storing of iets, binnenkort even contact opnemen met jd
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
vervang de N75 klep maar eens. HAd dezelfde klachten. heeft alles opgelost! auto rijd weer super nu!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Als ie al vervangen is en het heeft geen enkel probleem opgelost, heeft het opnieuw vervangen geen nut.
Zou je eens alle klachten duidelijk op een rij'tje willen zetten? chronologische volgorde zou fijn zijn!
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Als ie al vervangen is en het heeft geen enkel probleem opgelost, heeft het opnieuw vervangen geen nut.
Zou je eens alle klachten duidelijk op een rij'tje willen zetten? chronologische volgorde zou fijn zijn!

Ja toen heeft het wel wat opgelost. Nu kan het weer kapot zijn. wat ik merk aan het rijden is dat het motor niet lekker doortrekt in zn toeren en dat voel ik aan het vrijkomen van het koppel en pk. Dit was nog goed na het obd tuning en daarvoor maar sinds 4 dagen Alsof er iest wordt overgeslagen/tegengehouden kwa brandstof, otsteking of lucht, druk etc geen idee precies
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Welke omgeving ben je woonachtig?

tussen den bosch en eindhoven dat is in noord brabant. Een niet precies werkende n75, lmm etc hoeft niet een storing te geven toch. Ik mag vandaag langskomen bij vw dealer voor een storing uitlezen maar er is nog geen storing op dash verschenen en rijdend uitlezen doen ze dacht ik nooit
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
oooh das een beetje te ver weg voor mij haha! Anders had ik graag even mee willen rijden met de auto om de klachten te merken
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!