Zwabberende wissers

Ik heb sinds afgelopen augustus een nieuwe set nieuwe erop maar moet je zeggen dat ik nog geen last heb van piepende of stuitende ruitenwissers.
Wat mij opviel dat de bestuurder ruitenwisser opeens een stuk langer is dan wat ervoor op zat. Dus misschien is dat eens aan te raden. Wat voor model erop zit weet ik niet het is een leasebak dus als ik klaag zitten er zo weer nieuwe op :)
Is het probleem al grotendeels al op gelost?
Ik heb mijn AW sinds Januarie vanaf de levering al piepende ruitenwissers.
 
tba  tba  tba 
Ik heb sinds afgelopen augustus een nieuwe set nieuwe erop maar moet je zeggen dat ik nog geen last heb van piepende of stuitende ruitenwissers.
Wat mij opviel dat de bestuurder ruitenwisser opeens een stuk langer is dan wat ervoor op zat. Dus misschien is dat eens aan te raden. Wat voor model erop zit weet ik niet het is een leasebak dus als ik klaag zitten er zo weer nieuwe op :)
Ik heb doe Bosch sinds juni en ook nog geen issues passagierszijde is bij mij juist iets korter.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
Ik heb 2 rechtse wissers erop. (45cm)
Sindsdien ook geen last meer van.

(Stuurkant is standaard 65cm, maar die 10cm boven en onder mis je niet)
Idee achter de kortere wisser is meer druk per cm2 door de veer die de wisser op je raam drukt.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
  • Leuk
Waarderingen: rs860
Ik heb 2 rechtse wissers erop. (45cm)
Sindsdien ook geen last meer van.

(Stuurkant is standaard 65cm, maar die 10cm boven en onder mis je niet)
Idee achter de kortere wisser is meer druk per cm2 door de veer die de wisser op je raam drukt.
sinds ik wissers van Continental heb, heb ik geen gezwabber meer..

een gezichtsveld vermindering van 20cm minder vind ik wel persoonlijk wel een ferm stuk minder, denk in heel slechte weersomstandigheden zelfs gevaarlijk, reden van een groter wisser bij bestuurderskant en kleiner aan andere kant is om een zo groot mogelijk gezichtsveld voor de bestuurder te maken.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
sinds ik wissers van Continental heb, heb ik geen gezwabber meer..

een gezichtsveld vermindering van 20cm minder vind ik wel persoonlijk wel een ferm stuk minder, denk in heel slechte weersomstandigheden zelfs gevaarlijk, reden van een groter wisser bij bestuurderskant en kleiner aan andere kant is om een zo groot mogelijk gezichtsveld voor de bestuurder te maken.
Aan de onderkant is motorkap te zien.
Aan de bovenkant zit een zonneband. En een achteruit kijk spiegel.
Je mist van de buitenwereld niks dus.
En wat ie niet wist is 20cm breed.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Aan de onderkant is motorkap te zien.
Aan de bovenkant zit een zonneband. En een achteruit kijk spiegel.
Je mist van de buitenwereld niks dus.
En wat ie niet wist is 20cm breed.
ik kan je redenering ergens wel volgen, maar volgens mij kan je nooit genoeg te veel gezichtsveld hebben.
ik weet niet hoe streng ze bij jullie zijn, maar hier in België ken ik iemand die een ongeval met hele zware gevolgen heeft veroorzaakt, en uit nazicht bleek de lengte van de wisser niet overeen te komen met wat voorgeschreven was. gevolg verzekering trok zich terug en die persoon kon alles zelf ophoesten en betaalt nu jaren later er nog voor. mss een uitzondering maar et kan verkeren.
hetzelfde hier met spoorverbreders en te grote afwijking van ET waarde en voorgeschreven velgmaat en banden.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: nsg
Ik had ook het probleem me de ruitenwissers ,het raam goed schoongemaakt met een oplossing van water en ammonia, daarna geen gepiep en geklapper meer gehad.
gaat niet de oplossing zijn, komt weer terug iedere keer weer. en ik ga niet iedere keer mn ruit staan poetsen gooi er voor 25 euro wel weer nieuwe wissertjes op dat is het geld niet
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!