Zwabberende wissers

Ik begrijp niet waarom ik hier weinig tot niets van merk, als ik lees dat er zoveel mensen last van hebben. Bij mij is alles gewoon origineel. De meeste tijd bij gebruik van de ruitenwissers wissen deze gewoon smooth vrijwel geluidsloos over het raam heen, zowel bij lichte als hevigere regenval / hagel of sneeuw. Enkel als ik net van de carwash af kom, mijn voorruit nat is en dan de wissers gebruik, schrapen ze over het raam heen. Misschien dat het te maken heeft met de vettigheid van de ruit, deze is na het wassen natuurlijk niet echt vettig meer, en schraapt misschien daardoor over het raam. Wanneer de auto eenmaal een paar dagen onder een boom staat, er vuil op de ruit komt, word deze misschien weer vettig. Het is maar een ingeving.

Zwabberende wissers is dus meer een uitzondering voor mij, komt wel eens voor, maar niet regelmatig en vaak maar een paar wis-intervallen. Ook met een droge ruit 1x de wissers aanzetten om wat stof van de ruit te wissen glijden ze er ook gewoon smooth overheen, zonder geluid.

Ik blijf verder eigenlijk altijd van de wissers af, ook tijdens het wassen van de auto zet ik eigenlijk niet de wissers omhoog (wat de meeste wel doen, geloof ik). De wissers heb ik ook nooit afgenomen met een doek of iets dergelijks. En mijn raam was ik ook alleen tijdens de carwash (1x per maand ongeveer), en tussendoor ruitensproeivloeistof gebruiken. Wellicht dat er iets uit deze info af te leiden valt.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik begrijp niet waarom ik hier weinig tot niets van merk, als ik lees dat er zoveel mensen last van hebben. Bij mij is alles gewoon origineel. De meeste tijd bij gebruik van de ruitenwissers wissen deze gewoon smooth vrijwel geluidsloos over het raam heen, zowel bij lichte als hevigere regenval / hagel of sneeuw. Enkel als ik net van de carwash af kom, mijn voorruit nat is en dan de wissers gebruik, schrapen ze over het raam heen. Misschien dat het te maken heeft met de vettigheid van de ruit, deze is na het wassen natuurlijk niet echt vettig meer, en schraapt misschien daardoor over het raam. Wanneer de auto eenmaal een paar dagen onder een boom staat, er vuil op de ruit komt, word deze misschien weer vettig. Het is maar een ingeving.

Zwabberende wissers is dus meer een uitzondering voor mij, komt wel eens voor, maar niet regelmatig en vaak maar een paar wis-intervallen. Ook met een droge ruit 1x de wissers aanzetten om wat stof van de ruit te wissen glijden ze er ook gewoon smooth overheen, zonder geluid.

Ik blijf verder eigenlijk altijd van de wissers af, ook tijdens het wassen van de auto zet ik eigenlijk niet de wissers omhoog (wat de meeste wel doen, geloof ik). De wissers heb ik ook nooit afgenomen met een doek of iets dergelijks. En mijn raam was ik ook alleen tijdens de carwash (1x per maand ongeveer), en tussendoor ruitensproeivloeistof gebruiken. Wellicht dat er iets uit deze info af te leiden valt.
dit topic gaat al zolang terug, ben zelf auto poetser geweest. weet hoe het allemaal werkt. dit fenomeen komt gewoon terug als je ruitenwissers ook maar iets oud worden. maar wees blij in een regenbui rijden en 2 uur onderweg zijn luisterend naar die stuiterende wissers dat is niet echt rustgevend
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik had vorige week mijn ruiten goed schoongemaakt geheel vetvrij, echter dat weekend met veel natte sneeuw stuiterden mijn Bosch wissers van 6 maanden jong voor en achter. Nu was het een ritje van 40 min maar 2 uur lijkt mij geen pretje nee om hier naar te luisteren. Denk door de natte sneeuw dat mijn ramen voor en achter niet goed nat waren. Ik rijd heel weinig soms heb ik er last en soms niet, ik denk dat het combi is van de afstelling van de armen, kwaliteit van de ruitenwissers en hoe schoon je ruit is.

Voorbeeld, mijn vriendin wast nauwelijk haar Twingo, gebruikt altijd de wis/was en haar Bosch ruitenwissers 2 jaar oud zijn geruisloos en ze gebruikt haar auto dagelijks.

Wat JM89 zegt, als je veel km's maakt dan elk half jaar vervangen heb je er mogelijk minder last van maar zit wel een prijskaartje aan vast. Of de dealer vragen om ze af te stellen. Op internet lees ik meer geklaag hierover o.m. VAG auto's, A2, wat Skoda's.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Ik had vorige week mijn ruiten goed schoongemaakt geheel vetvrij, echter dat weekend met veel natte sneeuw stuiterden mijn Bosch wissers van 6 maanden jong voor en achter. Nu was het een ritje van 40 min maar 2 uur lijkt mij geen pretje nee om hier naar te luisteren. Denk door de natte sneeuw dat mijn ramen voor en achter niet goed nat waren. Ik rijd heel weinig soms heb ik er last en soms niet, ik denk dat het combi is van de afstelling van de armen, kwaliteit van de ruitenwissers en hoe schoon je ruit is.

Voorbeeld, mijn vriendin wast nauwelijk haar Twingo, gebruikt altijd de wis/was en haar Bosch ruitenwissers 2 jaar oud zijn geruisloos en ze gebruikt haar auto dagelijks.

Wat JM89 zegt, als je veel km's maakt dan elk half jaar vervangen heb je er mogelijk minder last van maar zit wel een prijskaartje aan vast. Of de dealer vragen om ze af te stellen. Op internet lees ik meer geklaag hierover o.m. VAG auto's, A2, wat Skoda's.
iedereen kan wel zeggen je moet je raam schoonmaken bla bla bla, ik had hiervoor een golf 7. nooit geen gestuiter mee gehad. is gewoon een dingetje van de polo dus ik vervang ze regelmatig, liever 100 euro per jaar ruitenwissers dan er gek van worden. ik rij 60.000 kilometers per jaar
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik begrijp niet waarom ik hier weinig tot niets van merk, als ik lees dat er zoveel mensen last van hebben. Bij mij is alles gewoon origineel. De meeste tijd bij gebruik van de ruitenwissers wissen deze gewoon smooth vrijwel geluidsloos over het raam heen, zowel bij lichte als hevigere regenval / hagel of sneeuw. Enkel als ik net van de carwash af kom, mijn voorruit nat is en dan de wissers gebruik, schrapen ze over het raam heen. Misschien dat het te maken heeft met de vettigheid van de ruit, deze is na het wassen natuurlijk niet echt vettig meer, en schraapt misschien daardoor over het raam. Wanneer de auto eenmaal een paar dagen onder een boom staat, er vuil op de ruit komt, word deze misschien weer vettig. Het is maar een ingeving.

Zwabberende wissers is dus meer een uitzondering voor mij, komt wel eens voor, maar niet regelmatig en vaak maar een paar wis-intervallen. Ook met een droge ruit 1x de wissers aanzetten om wat stof van de ruit te wissen glijden ze er ook gewoon smooth overheen, zonder geluid.

Ik blijf verder eigenlijk altijd van de wissers af, ook tijdens het wassen van de auto zet ik eigenlijk niet de wissers omhoog (wat de meeste wel doen, geloof ik). De wissers heb ik ook nooit afgenomen met een doek of iets dergelijks. En mijn raam was ik ook alleen tijdens de carwash (1x per maand ongeveer), en tussendoor ruitensproeivloeistof gebruiken. Wellicht dat er iets uit deze info af te leiden valt.

Hoeveel km heb jij momenteel met je polo gereden?
 
Volkswagen  Polo AW  1.0TSI 95pk | Audi A6 4K Avant 40TFSI Firmanentblauw 
iedereen kan wel zeggen je moet je raam schoonmaken bla bla bla, ik had hiervoor een golf 7. nooit geen gestuiter mee gehad. is gewoon een dingetje van de polo dus ik vervang ze regelmatig, liever 100 euro per jaar ruitenwissers dan er gek van worden. ik rij 60.000 kilometers per jaar
Op een duits forum las ik dat de dealer geen gehoor hier aangeven dat het mogelijk een constructiefout is. Ze zeggen idd je ruit is vies of vervang je wisserbladen.

De Duitse Polo AW rijders zijn meer tevreden over deze https://ato-teileprofi24.de/swf-wischblatt-visioflex-oe-119272-wischerblatt-swf119272 dan de Bosch, misschien kun je deze x gebruiken @JM89 en je ervaring delen met ons, aangezien je denk ik de meeste km's maakt hier :cool:
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Hoeveel km heb jij momenteel met je polo gereden?

Zo'n 7000km. Auto is uit Augustus 2020. Ik weet niet hoevaak de ruitenwisserbladen vervangen worden, maar reageerde meer omdat ik dacht te lezen dat ook leden met nieuwe auto's dit probleem hadden.

Ik las ergens in het boekje het aantal wismomenten waarna de wisserbladen aan vervanging toe gaan zijn. Ik dacht dat dat ergens in de 20.000 wismomenten was, maar geen idee meer.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik snap niet waarom er zoveel fuss is over een paar wisserbladen. 10 pagina’s met steeds dezelfde berichten. Je hebt echt te veel vrije tijd als je een dealer hierover gaat lastig vallen. Krengen kosten een paar euro... als dat het probleem is is fietsen met een regenpak misschien een betere keus
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: rs860
Ik snap niet waarom er zoveel fuss is over een paar wisserbladen. 10 pagina’s met steeds dezelfde berichten. Je hebt echt te veel vrije tijd als je een dealer hierover gaat lastig vallen. Krengen kosten een paar euro... als dat het probleem is is fietsen met een regenpak misschien een betere keus
precies wat ik zeg, zet er gewoon nieuwe op als ze weer beginnen ik ga me niet steeds lopen ergeren daarvoor rij ik echt teveel
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik maak me wel druk als ik een nieuwe auto afgeleverd krijg en die is niet ok.
Vandaag heeft de dealer nieuwe erop gezet ,ik ben benieuwd of dat helpt.
Ik snap niet waarom er zoveel fuss is over een paar wisserbladen. 10 pagina’s met steeds dezelfde berichten. Je hebt echt te veel vrije tijd als je een dealer hierover gaat lastig vallen. Krengen kosten een paar euro... als dat het probleem is is fietsen met een regenpak misschien een betere keus
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Highline 
handige tip: eens kijken bij de wisser die raar doet of deze mooi loodrecht met het rubber tov het raam gaat. desnoods de wisser arm met wat overtuiging en draaitje geven. heeft bij men vorige wagen geholpen. nooit meer gezwabber gehad en wissers gaan veel langer mee. ;)
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Ik maak me wel druk als ik een nieuwe auto afgeleverd krijg en die is niet ok.
Vandaag heeft de dealer nieuwe erop gezet ,ik ben benieuwd of dat helpt.
Als ze je elke 3 maanden zelf moet vervangen dan ben je rond de 100€ kwijt per jaar. Zonde van een nieuw afgeleverde auto vanwege een constructie fout door de fabrikant. Goed dat je dit aan hebt gekaart bij je dealer. Alleen jammer dat ze het niet structureel willen oplossen..
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Deze wissers zijn garantie mochten ze weer niet goed zijn krijg ik gewoon weer nieuwe onder garantie.
Die fout zullen ze toch niet toegeven, ik denk dat nieuwe wissers vervangen goedkoper is dan zo’n nieuwe constructie ontwerpen
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Highline 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!