Zwabberende wissers

Ik heb de dealer gesproken, ze hebben toen de originele gemonteerd. Er is bij hen, op een paar individuele klachten na (op 1 hand te tellen), niks bekend. Er is geen garantieprogramma. Pon adviseert een coating op het glas, maar de dealer geeft zelf al aan dat dit een tijdelijke oplossing. Dus daar kom ik ook niet veel verder mee.

Het lijkt of de dealer of PON gewoon het struisvogelpolitiek hanteert. Ook hier, eigenlijk binnen een half jaar is het gewoon weer terug. Ik ga morgen weer eens contact opnemen met de dealer.
 
Audi  S5 Sportback / TTS Roadster / S3 Sportback  TFSI 
Ik heb de dealer gesproken, ze hebben toen de originele gemonteerd. Er is bij hen, op een paar individuele klachten na (op 1 hand te tellen), niks bekend. Er is geen garantieprogramma. Pon adviseert een coating op het glas, maar de dealer geeft zelf al aan dat dit een tijdelijke oplossing. Dus daar kom ik ook niet veel verder mee.
Ik heb bij mijn dealer (De Waal Culemborg) dit meermaals vermeld en daar knt iedereen dit probleem. en weten ze ook dat het met een setje nieuwe tijdelijk weg is. bijzonder dat jou dealer dan zegt dat zehet op 1 hand kunnen tellen. of niemand klaagt er over waardoor ze dit kunnen zeggen. mijn dealer erkend dit probleem. oplossing... ja weinig haha
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik had het probleem al na een paar duizend kilometer, het zwabberen en de ruit niet schoon kunnen krijgen.

Ongeveer een maand geleden Bosch Aerotwin A863S geïnstalleerd, wat een verschil zeg!

Nooit geklaagd bij de dealer btw, mijn tijd is mij wel kostbaarder dan twee tientjes.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Ik had het probleem al na een paar duizend kilometer, het zwabberen en de ruit niet schoon kunnen krijgen.

Ongeveer een maand geleden Bosch Aerotwin A863S geïnstalleerd, wat een verschil zeg!

Nooit geklaagd bij de dealer btw, mijn tijd is mij wel kostbaarder dan twee tientjes.
je vergelijkt nu wissers van een paar 1000km oud met nieuwe wissers natuuurlijk is dat een verschil ze zijn tenslotte nieuw, ik heb al 2 keer een nieuwe set en na een paar maanden gaan ze vanzelf weer zwabberen.
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
We gaan het zien, maar heb nog nooit meegemaakt dat ruitenwissers binnen zo’n korte tijd kuren vertonen, ik had al klachten na 2 á 3 maanden. Binnen het gezin zitten op twee andere auto’s al 4 jaar dezelfde set Aerotwins. Die doen het nog perfect. En de wissers op mijn voorloop lease bak waren na een jaar nog net zo goed als op dag 1.

Maar mochten de Aerotwins ook kuren gaan vertonen, dan ben ik toch wel overtuigd dat er wat anders aan de hand is. Productiefout van de ruit of zo?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
We gaan het zien, maar heb nog nooit meegemaakt dat ruitenwissers binnen zo’n korte tijd kuren vertonen, ik had al klachten na 2 á 3 maanden. Binnen het gezin zitten op twee andere auto’s al 4 jaar dezelfde set Aerotwins. Die doen het nog perfect. En de wissers op mijn voorloop lease bak waren na een jaar nog net zo goed als op dag 1.

Maar mochten de Aerotwins ook kuren gaan vertonen, dan ben ik toch wel overtuigd dat er wat anders aan de hand is. Productiefout van de ruit of zo?
stand van het raam, stand van de wisserbladen. onder welke hoek ze er op zitten..
Niet een productie fout van de ruit, ik heb er al een nieuw raam in. en daarbij is er niets veranderd.
de wissers van vw waren op mijn Golf7 GTE ook altijd zonder problemen op de polo zit hetzelfde merk. en die gaan na een paar maandjes gewoon steeds meer herrie maken... denk door bovenstaande samenkomen van omstandigheden
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik heb ondertussen Bosch Valeo en SWF geprobeerd. Levensduur vind ik bij allemaal echt kort eigenlijk. 2 maanden fijn, en dan laat ik ze er natuurlijk weer maanden te lang op zitten
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Ik heb ondertussen Bosch Valeo en SWF geprobeerd. Levensduur vind ik bij allemaal echt kort eigenlijk. 2 maanden fijn, en dan laat ik ze er natuurlijk weer maanden te lang op zitten
Zoals ik eerder had benoemd is ook belangrijk dat je voorruit spiegelglad is, door verontreinigingen wordt je voorruit snel stroef. Mijn Bosch zitten er zeker 5 maanden op en heb geen problemen met zwabberen. Ik maak regelmatig goed mijn voorruit schoon. Dit scheelt al aanzienlijk denk ik levensduur en zwabberen althans is mijn ervaring tot nu toe :)
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Marc Vuylsteke
Toen ik laatst voor het eerst moest krabben ben ik erachter gekomen dat de wisser aan de bestuurderszijde langer is dan het vorige setje... sinds aug 2020 heb ik geen gestuiter meer over de voorruit. Alleen begint hij wel weer strepen te trekken... Ach laten we positief blijven ze zijn nog heel stil haha!
 
tba  tba  tba 
ik heb nu al een tijdje ook dit probleem, irritant geluid van de bestuurder wisserblad. achterblad begint ook lichtjes geluid te maken.
wagen wordt begin maart 2j en momenteel een goeie 16000km.
ik heb mij een set van Continental Aquactrl besteld, eens zien wat dit ga geven.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Ik heb er nu circa 22k opzitten, tot aan de winter geen last gehad van zwabberende wissers. Sinds het kouder is en ik andere ruitenwisser vloeistof gebruik merk ik dat de wissers anders klinken. Wellicht tast de alcohol het rubber aan?
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 150 PK 
Ik heb er nu circa 22k opzitten, tot aan de winter geen last gehad van zwabberende wissers. Sinds het kouder is en ik andere ruitenwisser vloeistof gebruik merk ik dat de wissers anders klinken. Wellicht tast de alcohol het rubber aan?
Ja zou kunnen. Doordat het koude word, kan je rubber ook iets steviger worden, waardoor ze gaan zwabberen. Ik maak ze altijd goed schoon, en 1x in de zoveel tijd spray ik er een beetje Siliconenspray op. Dit helpt goed!
 
VW  Polo AW  1.0 TSI —> VAGtechniek 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!