Zwabberende wissers

Ik heb geen last van geluiden van de ruitenwissers, alleen jammer dat ze vaak een veeg achter laten tijdens het wissen. Het is geen vieze veeg, maar gewoon een korte veeg met het regenwater op dat moment. Merk ik ook nu zeker met de vochtige ochtenden en de ramen vochtig zijn. Dit heb ik ook bij mijn vorige tijdelijke auto gehad, alleen niet bij mijn oude Polo 6N. Ik accepteer het gewoon en denk dat het tegenwoordig zo zal horen.

Ben een keer op Tenerife geweest, extreem veel Polo AW huurauto's daar (bijna het hele straatbeeld), en ook die hebben erg schrapende stroeve ruitenwissers met piepende geluiden (door het droge weer). Dan zou ik me zorgen gaan maken als je ruitenwissers zo klinken.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Ik kreeg na enkele maanden ook last dat de ruitenwissers meer strepen achter lieten. Een nieuw setje van Bosch deed al wonderen en recent is de voorruit vervangen na een barst en is het naar mijn idee beter dan met de originele van VW.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSI 95pk Comfortline Business + Active Info Display 
Nieuwe Bosch wissers of nieuwe van de dealer, ze gaan allemaal goed! tot er weer wat maandjes voorbij zijn en je weer opnieuw begint
Klopt ik ervaar dit nu ook met mijn Bosch na aantal maanden echter wat wel hielp is mijn raam goed schoonmaken en dan glijden ze soepel over de ruit.
X door de wasstraat geweest met wax behandeling toen gingen de Bosch wissers stroef. Nadat ik de wax er af had geboend gingen ze weer soepel.

Wat zwabbert bij mij is voornamelijk het uiteinde van de Bosch wisser aan de bestuurderszijde. Maar blijft raar...
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Net mn auto gewassen en vanaf nu heb ik ook zwabberende wissers. Nu maken ze elke keer een zwabberende geluid zodra ze de bovenkant en onderkant van de ruit raken. Had dit bij mn vorige wasbeurten niet. Enige verschil is dat ik de voorruit deze keer met een trekker heb afgenomen. Nu maken de wissers ineens hetzelfde geluid als een trekker over de ruit halen.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Net mn auto gewassen en vanaf nu heb ik ook zwabberende wissers. Nu maken ze elke keer een zwabberende geluid zodra ze de bovenkant en onderkant van de ruit raken. Had dit bij mn vorige wasbeurten niet. Enige verschil is dat ik de voorruit deze keer met een trekker heb afgenomen. Nu maken de wissers ineens hetzelfde geluid als een trekker over de ruit halen.

Wat ik al x aan gaf na een rain x behandeling door de wasstraat waren mijn nieuwe Bosch wissers ook aan het zwabberen over mijn voorruit. Ik heb ze toen met een eigen goedje mijn vooruit schoongemaakt en probleem is verholpen (tijdelijk denk ik). Vandaag veel regen maar geen last van zwabberende wissers.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Hoe zijn de ervaringen tot nu toe met de Bosch 863s wissers? En wat bestellen jullie voor achter? Een Bosch of een OEM wisser?
uiteindelijk gaan ze allemaal weer herrie maken, en m'n achter wisser heb ik in 78000 kilometer nog niet 1 keer gebruikt. als mn auto dan toch al vies word vind ik het mooier als die egaal vies is achter hahaha!
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
Ik sluit mij aan bij het rijtje dat ontevreden is met de OEM wissers van de Polo AW.

Hoe nat de voorruit ook is, bij het wissen schrapen ze over de voorruit heen. Super irritant, auto is net een half jaar oud. Heb geen wax if whatever op de ruit.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.5 TSI 
Hier wat tips.

Zelf ik de mijne vervangen voor de Bosch maar zoals al benoemd hier, 1e weken prima maar 1x door de wasstraat met rain x gereden begonnen de Bosch ook de zwabberen. Mijn voorruit was erg stroef geworden uit de wasstraat. Toen de voorruit schoongemaakt met HG ruiten reiniger en warm water, sindsdien geen last meer van herrie etc door de Bosch. Maar als er zoveel mensen hier last van hebben dan zou het ook een technische mankement kunnen zijn.

 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Las op een Duits forum over de Polo AW (zelfde klachten over de wissers) dat sommige deze hebben gemonteerd: https://www.autodoc.nl/swf/7278462 en tot op heden geen problemen hebben.
Zelfs beter dan Bosch.
Als ze er een paar maandjes opzitten komt het gewoon weer terug, heb mijne al meer dan een jaar en bijna 80000km en 4 setjes wissers verder. in het begin doen alle nieuwe setjes het goed...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!