Yannick :: 2006 Volkswagen Polo 9n3 :: 2014 update!

Re: Yannick's 9n3 tdi *wintermodus*

IbifaHo zei:
Compleet zwarte velgen (zeker op een zwarte auto) vind ik dat dat een 'zwart gat' geeft, maar zwarte velgen met een gepolierde (look) rand vind ik dan weer knap. :lol: Desnoods u Porsches in het zwart laten coaten?

Zoals je zelf zegt, als ik mijn porsches zwart laat coaten heb ik een zwart gat en dat vind ik zelf ook niet mooi, daarom de keuze voor eentje met gepolierde rand ;) De rand van de porsches is ook te dik om deze evenuteel apart te laten polieren, dan gaan de velgen heel klein lijken..

@Soedje, ja hier twijfel ik ook al lang over want heb hier winkel in de buurt die ze verkoopt, dus zou ze zo kunnen ophalen ^^

Andere voorstellen van velgen mogen ook gegeven worden want soms zie ik door de bomen het bos niet meer in velgenland Stick Out Tongue gewoon teveel keuze ^^ Ik heb het liefst dus ofwel sportieve look met redelijk wat open ruimte ook in de velg, ofwel iets met een kleine gepolierde rand(geen brede zoals bij bbs lm bvb, dat is niet mijn smaak)
 
Re: Yannick's 9n3 tdi *wintermodus*

Ok na veel nadenken, websites bezoeken, en budgetten bekijken(belangrijk als student Stick Out Tongue) heb ik besloten hoe hij tegen de zomer er moet uitzien, en hij ook zo uiterlijk gaat blijven. Heb me even aan een degelijke photoshop gewaagd van de updates en het is geslaagd, als hij zo komt te staan ben ik er volledig tevreden mee. Voor alle duidelijkheid de velgen blijven dus!

Aanpassingen die nog moeten gebeuren:
*Kortere veren achteraan, staat al op laagste, vooraan kan ik nog genoeg zakken
*zwarte achterlichten erin steken, die al klaar liggen
*Achterste zijruiten 40% lichtdoorlaat tint, achterruit 20% lichtdoorlaat tint
*Rieger zijskirts
*US Lights

En dan zou ik hem voor meetings op deze hoogte willen zetten(niet voor dagelijks gebruik want dat is niet mogelijk hier in belgië zonder elke maand met kosten te zitten Stick Out Tongue

[resize=640:2c4tv5p9]http://i44.tinypic.com/2r606mp.jpg[/resize:2c4tv5p9]

Meningen en opmerkingen zijn altijd welkom Big Grin
 
Re: Yannick's 9n3 tdi - Vb. volgende zomer

Ja Ger dat wou ik al van toen ik mijn auto net had.. Maar aangezien ik hem nog geen jaartje heb, heb ik hem moeten inschrijven met een verplichte europese nummerplaat. Ik ben dan meteen gaan horen achter een kleine versie en dan vertellen ze me dit: " Bij de nieuwe europese platen mag er in geen geval aan de grootte of kleur iets aangepast worden, bij de oude belgische platen mocht dit wel" Dusja zit ik hieraan vast spijtig genoeg..
 
Re: Yannick's 9n3 tdi - Vb. volgende zomer

Idd, met die nieuw platen kunt ge geen 'afwijkende' grote krijgen. Chanse da ik nog 'oude' heb. :)

Weet wel als ge zo laag ligt, gaat ge het zelfde probleem hebben als mij. Cardan die klopt tegen het chasis, dus dan moet ge vanvoor zogoed als compleet op bumpstops leggen.
En met al die putten in Belgie is u comfort dan echt 0.0.

Ik heb de mijne nu 1cm hoger gelegd en achteraan ga ik em proberen wat breder te leggen met een spacer'ke.

Ma hij ziet er goed uit de Polo zoals ge em wilt!
 
Re: Yannick's 9n3 tdi - Vb. volgende zomer

hmm mja ik heb hier nog wel 2 bumpstops liggen, maar zoals ik al zei is dit enkel voor meetings en shoots dak em zo laag ga leggen, wil gewoon de kortere veren zodat dit wel mogelijk is, denk niet dat da echt kwaad kan om af en toe een rit te maken met een kloppende cardan?(buiten irritante geluid dan Stick Out Tongue)

Toen em in het begin van bij crauwels kwam lag hij vanvoor trouwens al ongeveer op deze hoogte en toen had ik er maar heel af en toe last van dat hij klopte, en toen ik testrit deed in het begin toen hij praktisch tegen de grond lag(zonder bm lip) viel het ook nog goed mee, alleen afdraaien was maar voor 50% meer mogelijk maarja dat is bijzaak Big Grin
 
Re: Yannick's 9n3 tdi - Vb. volgende zomer

Wat ook mss een oplossing is, is kortere spoortstangen. Vandaag is bezien waar dat de cardan zou kunnen kloppen en da leek voor mij bij de stabilisator stang. Dus ofwel andere stabi, ofwel kortere spoortstangen daar ga ik nog is voor horen.

Hebde al gehoord voor die veren? Et kan zijn da ik er mss via via aan kan geraken (goeikoper natuurlijk) als ge wilt hoor ik er is voor als em aan die veren kan geraken. 't Zijn die zoals die van mij da ge zoekt (die van KW)?
 
Re: Yannick's 9n3 tdi - Vb. volgende zomer

poloTDI zei:
jou wielen zijn die steek 5 keer honderd?
vind ze namelijk wel erg super :cool:

Ja die zijn 5x100 ;) Zijn wel vrij moeilijk te vinden in deze maat(de echte RH versies althans, andere namaak iets gemakkelijker) Volledige maten: 17x7.5j met ET van 35, en ligt op een 195/40/17 bandje

IbifaHo zei:
Wat ook mss een oplossing is, is kortere spoortstangen. Vandaag is bezien waar dat de cardan zou kunnen kloppen en da leek voor mij bij de stabilisator stang. Dus ofwel andere stabi, ofwel kortere spoortstangen daar ga ik nog is voor horen.

Hebde al gehoord voor die veren? Et kan zijn da ik er mss via via aan kan geraken (goeikoper natuurlijk) als ge wilt hoor ik er is voor als em aan die veren kan geraken. 't Zijn die zoals die van mij da ge zoekt (die van KW)?

Ja da zou super zijn! Met die van u kan ik zeker heel laag gaan als ik da bij u bekeek Stick Out Tongue Ge laat maar iets weten dan ;) ben er zelf nog ni achter gaan horen bij crauwels ging dat na de winter doen.

citroene zei:
een vriend van mij heeft een kleine versie van zijn "nieuwe" nummerplaat op zijn swift

Hmm en nog geen bekeuring gehad? Ik ken toch al mensen die ervoor bekeurd zijn met nummerplaat die hij heeft en vind dat zo wat weggegooid geld Stick Out Tongue
 
Re: Yannick's 9n3 tdi - Vb. volgende zomer

Ja die zijn 5x100 ;) Zijn wel vrij moeilijk te vinden in deze maat(de echte RH versies althans, andere namaak iets gemakkelijker) Volledige maten: 17x7.5j met ET van 35, en ligt op een 195/40/17 bandje


dat is wel interessant :cool: waar heb jij ze weg dan? of verkoop je ze ook?
 
Re: Yannick's 9n3 tdi - Vb. volgende zomer

poloTDI zei:
Ja die zijn 5x100 ;) Zijn wel vrij moeilijk te vinden in deze maat(de echte RH versies althans, andere namaak iets gemakkelijker) Volledige maten: 17x7.5j met ET van 35, en ligt op een 195/40/17 bandje


dat is wel interessant :cool: waar heb jij ze weg dan? of verkoop je ze ook?

Bij zo een dingen moet je gewoon geluk hebben, regelmatig tweedehands sites afzoeken alsook verschillende forums waar verkoopstopics zijn en dan kom je ze misschien wel tegen.. Ik heb ze nog voor een redelijke prijs tweedehands kunnen kopen(en daarna zelf laten spuiten natuurlijk) , wel lichte borduurschade maar dat laat ik nog wel eens herstellen :)

Op marktplaats staat er bvb een setje dat je zou kunnen gebruiken, maar je zal dan wel adapters moeten kopen aangezien het om 5x112 gaat:

http://auto-onderdelen.marktplaats....019531-rh-turbo-incl-adapters-naar-4x100.html
 
Re: Yannick's 9n3 tdi - Vb. volgende zomer

webcrtor zei:
poloTDI zei:
Ja die zijn 5x100 ;) Zijn wel vrij moeilijk te vinden in deze maat(de echte RH versies althans, andere namaak iets gemakkelijker) Volledige maten: 17x7.5j met ET van 35, en ligt op een 195/40/17 bandje


dat is wel interessant :cool: waar heb jij ze weg dan? of verkoop je ze ook?

Bij zo een dingen moet je gewoon geluk hebben, regelmatig tweedehands sites afzoeken alsook verschillende forums waar verkoopstopics zijn en dan kom je ze misschien wel tegen.. Ik heb ze nog voor een redelijke prijs tweedehands kunnen kopen(en daarna zelf laten spuiten natuurlijk) , wel lichte borduurschade maar dat laat ik nog wel eens herstellen :)

Op marktplaats staat er bvb een setje dat je zou kunnen gebruiken, maar je zal dan wel adapters moeten kopen aangezien het om 5x112 gaat:

http://auto-onderdelen.marktplaats....019531-rh-turbo-incl-adapters-naar-4x100.html

Ja ik had het al even gezien, dat is helaas te breed.. zoals jij het hebt is perfect Big Grin dus als je wat weet staan mag je me wel een pb sturen als je wilt. ;)
 
Re: Yannick's 9n3 tdi - Vb. volgende zomer

Ja velgen gaan toch blijven eh zodus.. ben nu wa aant rondhoren achter prijzen voor ruiten te tinten wa ni te veraf af, hier bij mij om de hoek vragen ze 250 euro, goe zot Stick Out Tongue ik weet er een paar goedkope zoals detinter.be enzo ma die zijn allemaal in limburg tege nederlandse grens aan en das me wa te ver Stick Out Tongue
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!