Yannick :: 2006 Volkswagen Polo 9n3 :: 2014 update!

Beste MyPolo leden,

Na lange tijd op dit forum te hebben gekeken en gelezen naar tips en mogelijke onderdelen(wat trouwens al heel nuttig geweest is heb al veel bijgeleerd!) toch ook maar even de tijd genomen om mijn eigen topicje aan te maken hier.

Even wat over mezelf: Ik ben dus Yannick, 21 jaar en woon in Kampenhout,België(vlakbij zaventem).. Ben nog student maar werk zo veel mogelijk tussen de lessen door om toch mijn auto te kunnen blijven onderhouden en aan te passen zoals ik het wil..

Nu het belangrijk deel: de auto Big Grin
Ik ben sinds een jaar eigenaar van deze polo 9n3 1.9 tdi, die bij aankoop 120.000 km op de teller had. Ik had vanaf mijn 18 ook al een 9n3 die nieuw was gekocht door mijn ouders maar het was de lichtste motor (60pk) en dat begon mij na verloop van tijd echt te storen. Ook aanpassingen was een no-go aangezien het niet echt mijn wagen was. Daardoor goed doorgespaard en deze zelf kunnen aanschaffen, want ik vind een polo echt een leuk wagentje, mits een goede motor natuurlijk ;) Hij was goed onderhouden(vorige eigenaar werkte zelf bij VW garage) en tot nu toe(15.000km later) ook nog geen problemen mee gehad! Qua opties is hij redelijk full option(cruise control,boordcomputer,lederen interieur,zetelverwarming etc)

Uiterlijke aanpassingen die gedaan zijn:
-GTI koplampen + grill
-voorkant dichtgewerkt
-alle stootlijsten rondom wagen weg gehaald
-achterbumper gecleand + wat aangepast zodat die onderaan wat lager komt
-radio antenne van dak verwijderd + dichtgewerkt(gebruik het toch amper, altijd mp3)
-KW Var II schroefkit
-RH Turbo velgen 17" op een 195/40/17 band
-Recentste update: BM frontlip

Motorische aanpassingen:
-Chip op maat door Heinz, resultaat: 155pk/315Nm
-K&N inlegfilter

Toekomstplannen:
-Sideskirts die ongeveer even laag komen als de BM lip(suggesties iemand?)
-Achterste ruiten tinten, niet super donker maar toch een donkere tint, denk dat dat de achterkant van mijn wagen ten goede zou komen.. (opmerkingen altijd welkom hierover ben aan het twijfelen!)

Wat foto's erbij:

Interieur
Foto-XZSYK4LX-D.jpg


Achterkant(enkel met verlaging en originele velgen), lag toen nog op +- 3 cm van de grond
Foto-AYZSBCF6-D.jpg


Verlaging + velgen
Foto-IEPJ4NSU-D.jpg


Foto-NNPPAJXW-D.jpg


BM lip, auto is 1.5cm naar boven geschroefd vooraan, de lip hangt een 5cm boven de grond(en heeft spijtig genoeg ook al wat te verduren gehad als je onderkant bekijkt, maar het is een daily dus zo een dingen gebeuren nu eenmaal, en je ziet er niks van tenzij je onder auto gaat liggen dus no big deal)
Foto-PVZD7CHD-D.jpg


Foto-YLFRYNXK-D.jpg



Groetjes,
Yannick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Yannick's 9n3 tdi voorstelling

Wauw, leuke wagen heb je! Big Grin
je dicht gewerkte voorbumper vind ik echt heeel vet staan! al is een bm lipje in mijn opzicht wat minder, maargoed dat is mijn smaak ;)
(vind 't bij mijn eigen auto ook niet mooi Stick Out Tongue )

en ik ben benieuwd wat er verder nog mee gaat gebeuren ;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Yannick's 9n3 tdi voorstelling

Bedankt! Big Grin en ja over de lip was ik ook aan het twijfelen maar vind het toch beter staan, want met die dichtgewerkte voorbumper stopte de bumper zo ineens aan de onderkant, en wou een meer geleidelijke overgang naar de grond toe dus was dit voor mij goede keuze :)
 
Re: Yannick's 9n3 tdi voorstelling

uhu, dat is idd wel zo, maar ik zou zeggen laat mijn mening je niet drukken, gewoon doen wat jij zelf mooi vind! ;)

persoonlijk zou ik zelf gegaan zijn voor een cup spoiler oid, maar dat is gewoon mijn smaak ;)

oh en qua side skirts zou ik als ik jou was gewoon is rond kijken wat er allemaal te koop is ;)
misschien dat je ff kunt rondneuzen op carfantasy.nl voor de side skirts?
(staan namelijk wel wat dingen op specifiek voor de polo en ook type specifiek ;) )
 
VW  6R  1.2TDI 
Re: Yannick's 9n3 tdi voorstelling

Nice!! En die bumper, gaaf man!
Ik denk dat het tinten van je achterste ruiten bij de auto goed zal staan. Echter zoals je al aangeeft zou ik het ook niet te donker doen maar mooi in verhouding met de rest. Krijg je een mooi geheel; the dark polo hahah. Succes ermee!

Ff een vraagje, hoe heb jij dat aangepakt het verwijderen van die stootlijsten??
Ben dit ook met mijn polo 9n3 van plan, maar ben een beetje aan het zoeken hoe...
 
Re: Yannick's 9n3 tdi voorstelling

IbifaHo zei:
Hmm polo komt mij bekend voor! Denk dat ik hem al eens in Melsbroek oid heb zien rijden. Soit knap polo'ke wel!

Kan goed zijn in de zomer passeerde ik daar zo goed als elke dag ivm vakantiewerk ;)

En over die stootlijsten: eraf halen is niet zo moeilijk opzich met wat geduld en een dunne maar sterke vishaak o.i.d, schroevendraaier werkt ook maar meer kans op schade, zowiso de zijkanten eerst goed verhitten met haardroger ofzo dat maakt alles altijd wat makkelijker,(dit voor de deuren etc, voor de voor/achter bumpers, best eerst u bumper afhalen in het geheel, dan zie je ook meteen of het met clips vast hangt) maar heb ook vernomen dat bij sommige 9n het volledig geplakt is en bij sommigen met van die clips waar bvb u bodemplaat ook mee vast zit aan de voorkant, alleszins je zal zowiso daarna naar carrosier moeten om dat terug mooi af te werken(gaten wegwerken etc) en deel herspuiten.

Dus nee heb dat niet helemaal zelf gedaan, heb daar thuis ook het materiaal niet voor,een bevriende vw carrosier heeft het dichtgewerkt :)

grtz
 
Re: Yannick's 9n3 tdi voorstelling

Ook maar even mijn wintermodus posten waar ik nu een weekje of 2 mee rondrijd, ziet er niet uit maarja, zo ben ik nog gelukkiger als ik hem terug in zomermodus kan zetten Big Grin

-Originele voorbumper er terug op
-beetje hoger geschroefd
-Originele 14" velgjes met conti 4season banden 185/65/14

20st6yc.jpg
 
Re: Yannick's 9n3 tdi *wintermodus*

En de kerstman (aka de vriendin Stick Out Tongue) heeft mij gisterenavond verrast met:

- Een superdeluxe interieur reiniging en behandeling twv 75 euro
- Het bedrag voor mijn achterruiten te laten tinten !

Hier ga ik na de winter goed gebruik van maken se Big Grin
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!