Winterbanden Topic Do&Dont's

@majinbuu. Ik heb wel gemerkt dat er veel verschil zit in de ene of de andere test. Bij de een komt het ene merk er wat beter/slechter af dan bij de ander en andersom, invloed sponsoring test??

Ik heb om door de bomen het bos nog een beetje te kunnen zien maar als standpunt genomen, of een A-merk band of een B-merk en heb alles wat er tussen zit maar gelaten.

En GTSV28 had niet het budget voor A-merk.
 
Verschil in prijs op dit moment bij autobandenmarkt tussen de marangoni en fulda, band die goed wordt getest in diverse testen, is slechts een paar euro.
Anwb/Adac testen worden echt niet beinvloed, zeker een grote organisatie als het duitse Adac kan zich dat echt niet veroorloven.
Ik zou in ieder geval nooit een band kopen die als "zeer zwak" uit de test komt op nat wegdek, aangezien dit de omstandigheid is die je het meest zal tegenkomen in de herfst/winter in nederland.
 
Zou me er niet al te druk om maken Mike. Feit is dat het profiel van een winterband sowieso een totaal andere is dan dat van een zomerband en dus meer grip geeft op een winters wegdek! Staar je niet teveel blind Mike, kijk wat je er zelf van vind en nogmaals het zijn altijd banden die meer op de ondergrond zijn afgesremt dan zomerbanden!
 
ja ik zit even te dubben ben ook wel weg van de goodyear grip 7 mbt de prijs kost het 100 euro meer das nog goed te doen

Product Priis per stuk Aantal subtotaal
Stalen velgen met winterbanden (LK 5 x 100.00 x 57.00)
Goodyear ULTRA GRIP 7+ M+S keurmerk 175/70 R14 84T
VW POLO 1.2 I 6R 1197ccm 77 kW 07.2009- EUR 110,80 4 EUR 443,20
Exclusief 9.90 EUR Verzendkosten band met velg 4 EUR 39,60
Totaalbedrag 4 EUR 482,80 en tja het meisje moet er toch mee karren en haar veiligheid gaat voor en misschien moet ik niet voor een kwartje eerste rang willen zitten hahahah heb geleerd zuinig te zijn dan kan je meer
en ik heet patrick mike is van de rode tsi die stond naast ons op ac de meern stond maar geeft niet als het beesy maar een naam heeft Big Grin Big Grin
 
Als het kan A-merk pakken Patrick! Zowel bij zomer en wintersloffen aanmerkelijk beter.

De 88t waar je over spreekt is de load index. FF op google nazien of op www.bandenmax.com en dan bij maximaal draagvermogen kijken. Je neemt de loadindex die doe je maal twee en je ziet of je Polo meer weegt dan de max loadindex van de band, (waarschijnlijk dus niet gezien het gewicht van de Polo!).

Scheelt dus ook weer omdat je waarschijnlijk met de laagste loadindex goed zit!!!
 
Ps, staar je niet blind op welk A-merk band. Veel is persoonlijk. Mensen die een Alfa GT(S)V ;) rijden willen Pirelli. Duitse merk rijders Conti en Lexus zet zijn auto's standaard op Yokohama. A-merk is goed, ik hoorde van Johan wel dat een V-profiel band herriekan maken onder een VW.

Ik weet trouwens ook nog een set. Bij Bandenmax 195/55/15 op Tomasson lm voor 700,- met A-merk band

@GTVS28
Mooi zo Patrick! En als je nog vragen hebt be my guest! Dat is juist het mooie van het forum vind ik!!!
 
Hmmm ok. Volgens mijn info niet. Man van Bandenmax welke ik echt een vakman vind vertelde dat het om het ledig gewicht gaat. Immers welke auto rijdt dan op code 131 met een auto van 8 ton mogen rijden?! Verkoop praat misschien om een duurder band te slijten?!
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!