Winterbanden Topic Do&Dont's

@ kyc
ze zijn 853 euro goodyear grip 7 met stalen velg 175 70 r14 88t
dus betaal je met 300 euro waarde bon 653 euro ik betaal bij autobanden markt 500 en laat ze balanceren door een maatje van me komt alleen net geen 40 euro verzend kosten bij en balanceren kost max 60 euro totaal per vier en omzetten er bij in dus word je op op zn duurst 600 euro lichter zonder korting en geen ritje naar a dam scheelt ook weer benzine ik heb dit even verder uit gezocht

wie bied minder !!!!??????

groet patrick
 
Goodyear ULTRA GRIP 7+* Goodyear ULTRA GRIP 7+ M+S keurmerk EUR 131,40 Details In winkelwagen Bestelling
Goodyear ULTRA GRIP 8* Goodyear ULTRA GRIP 8 M+S keurmerk BSW EUR 121,10 Details In winkelwagen Bestelling

ik had een typ foutje grip 8 is goedkoper

bij autobandenmarkt
 
Hi Guys,


Even een vraagje over de correcte bandenmaat van winterbanden voor mijn GTI (2011).

Standaard zitten onder mijn GTI Dunlop SportMaxx 215/40/R17 zomerbanden, maar heb zojuist bij een winterbandenwissel banden eronder gekregen met een andere maatvoering, namelijk: 205/45/R17 (Michelin Premacy). Weten jullie of dit een standaard maatvoering is voor een dergelijke wissel of moet ik er echt 215/40/R17 banden voor terug krijgen?

Alvast bedankt,
Angelo
 
TheRealAngel zei:
Hi Guys,


Even een vraagje over de correcte bandenmaat van winterbanden voor mijn GTI (2011).

Standaard zitten onder mijn GTI Dunlop SportMaxx 215/40/R17 zomerbanden, maar heb zojuist bij een winterbandenwissel banden eronder gekregen met een andere maatvoering, namelijk: 205/45/R17 (Michelin Premacy). Weten jullie of dit een standaard maatvoering is voor een dergelijke wissel of moet ik er echt 215/40/R17 banden voor terug krijgen?

Alvast bedankt,
Angelo

hiervoor kun je de banden maat calculator op deze site gebruiken:
info.php?page=calculator

als de de genoemde waardes invoert dan zul je zien dat je met je nieuwe banden 2% afwijking krijgt, het verschil tussen de snelheid op de teller en de werkelijke snelheid zal kleiner worden. normaal is dit 5-7% wat de auto aan hogere snelheid aangeeft tov de werkelijk gereden snelheid.

motor van de GTi is sterk genoeg om de wielen met grotere omtrek rond te krijgen.

met bijv. de bluemotion is een grotere omtrek dan origineel niet aan te raden..
 
Bedankt voor de antwoorden!

Jammergenoeg stelt de leasemaatschappij geen alternatieve velgen ter beschikking om de wintermaanden te overbruggen, ik zal dus de "Detroits" hiervoor moeten inzetten. Ik denk dat het een kwestie is van regelmatig (1x per week?) de velgen grondig te reinigen om ze een beetje mooi te houden:-(

Ik verbaas mij erover dat merken zoals Dunlop geen winterbanden in hun assortiment hebben welke een maatvoering van 215/40/R17 hebben, is hier een reden voor?
 
oke lease ja daar heb ik geen verstand van kan je hooguit advies geven om dan stalen velgen aan teschaffen kost ongeveer 52 euro per stuk nieuw
erg jammer dat hun niet inzien dat je zuinig bent en wilt blijven :?

DUNLOP SPWIN3DXLA 215 40 17 Winterbanden, 215/40R17 SPWIN3DXLA DUNLOP autobanden bij VelgenShop.nl!

heb je hier iets aan?????????
 
GTVS28 zei:
oke lease ja daar heb ik geen verstand van kan je hooguit advies geven om dan stalen velgen aan teschaffen kost ongeveer 52 euro per stuk nieuw
erg jammer dat hun niet inzien dat je zuinig bent en wilt blijven :?

DUNLOP SPWIN3DXLA 215 40 17 Winterbanden, 215/40R17 SPWIN3DXLA DUNLOP autobanden bij VelgenShop.nl!

heb je hier iets aan?????????

Thx voor de referentie; ga er eens naar kijken;)
Trouwens, via de Dunlop website kan ik desbetreffende maatvoering niet vinden, is deze niet up-to-date?
 
geen idee ik deed dit via google dunlop winterbanden 215/40/r17

hoop dat je er iets mee kan want de prijzen zijn erg uiteenlopend overal

in wax ik denk zelf pasta wax geeft geen krassen dan lekker in poetsen en daarna uitpoetsen en zou het wel om de twee weken doen ligt aan de km die je rijd om de 500 ofzo
 
polofreak zei:
@GTVS28
Ik wil er wel is een belletje aan wagen om te kijken waar ik ze voor kan hebben?!

weet je al meer? ik heb zelf nog niet gebeld maar 853 euro voor 14 inch winterbanden is echt absurd duur!! voor dat prijs heb je 17 inch velgen Incl Banden (op onlinevelgen.nl ofzo)

kzit toch sterk te twijfelen of ik niet een miskoop heb gedaan met die groupon voucher...kga ze vanmiddag even bellen! ff vragen voor 14 of 15 inch velgen...
 
Goodyear ULTRA GRIP 7+* Goodyear ULTRA GRIP 7+ M+S keurmerk EUR 131,40 Details In winkelwagen Bestelling
Goodyear ULTRA GRIP 8* Goodyear ULTRA GRIP 8 M+S keurmerk BSW EUR 121,10 Details In winkelwagen Bestelling
dit is op de maat 175-70-r14/88t

dit zijn de bedragen wat ik er voor betaal met stalen velg per stuk en egt veel goedkoper kom ik ze niet tegen grip 7 = totaal 525.60
en grip 8 totaal 484.40
en dan intotaal 39.60 verzendkosten er bij
zonder 300 korting ik krijg sterk het vermoeden dat ze de prijs 300 omhoog gedaan hebben dus geen korting :evil: :evil:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!