wie heeft zijn 6r bm 1.2tdi al gechipt?

heb ze net een mail gestuurd met de vragen:
-is het via obd of een losse module?
-wat worden de nieuwe waarden van de auto?
-wat gaat die evt. kosten?

het ziet er op het eerste oog goed uit maar als het via obd is dan is hij een van de weinigen die dat kan.[/quote]


Ja ik hoop dat hij het kan.
Dat zou super zijn aangezien in geen losse module in me auto wil.
Laat het even weten als je een mail terug krijgt.[/quote]

heb ze aan de telefoon gehad, ze doen er ook een losse module in monteren omdat de computter gewoon te goed beveiligd is. deze module is NIET te vergelijken met een powerbox wert mij verteld het is eigenlijk gewoon een losse computer buiten de eigen computer om.ze hadden er al veel gedaan en alleen goede reacties (zeggen ze).maar ik heb een afspraak gemaakt voor deze zaterdag ben benieuwd!!![/quote]


Ja ik ben ook zeker benieuwd ernaar.
Laat het ons weten wat ze allemaal tegen je vertellen.
En of je het eventueel overweegt om te doen.
 
heb mijn afspraak afgezegt bij datatechnic en een afspraak gemaakt bij ventura voor morgen.heb dit gedaan omdat ik bij de module van ventura een beter gevoel heb en omdat deze 8 stekers heeft ipv. 2 en ik denk hoe meer stekkers hoe meer hij anders aan kan sturen.

even in het kort wat ze mij vertelden:
de module van vetura is een computter opzich die verschilende componenten veranderd ik kan kiezen uit 3 verschilende tuning

-tuning 1 : onderin meer power en bradstof besparing.
-tuning 2 : onderin meer power bovenin meer power en een beetje brandstof besparing
-tuning 3 : deze kon je vergelijken met dat je in een polo met 1.6 moter stapte geen brandstof besparing

de afloop en verdere info horen jullie morgen .
ben benieuwd!!!

voor evt. info hier de wep site:

http://www.venturatuning.nl/
 
de ventura ecu zit erin en het rijd super.
trekt beter onderin en ook tussen de 80 en 120 trekt hij nu goed ben er erg blij mee en GEEN ROOK UIT DE UITLAAT!!
binnen kort ook nog een green inleg filter erin voor meer lucht. deze heeft vertura zelf ondwikkeld samen met green vertelden ze mij heb verder nog niet gezocht op internet dus voor nu geloof ik ze.
 
op de website zag ik iets van 485 euro voor een box ? dus waard om te doen cornesagt?

maar zo te zien heb jij tuning 2 dan gekozen? het enige wat jammere van de BM is dat wegkomen 1500 toeren en bij hogere snelheden zoals van 100 naar 120 om bijv in te halen te lang duurt...
 
KYC zei:
op de website zag ik iets van 485 euro voor een box ? dus waard om te doen cornesagt?

maar zo te zien heb jij tuning 2 dan gekozen? het enige wat jammere van de BM is dat wegkomen 1500 toeren en bij hogere snelheden zoals van 100 naar 120 om bijv in te halen te lang duurt...

Klopt helemaal moet er nog behoorlijk aan wennen.
Ten opzichte van mijn Golf5 2.0 TDI 140 Pk mis ik nu 800 cc en 65 PK .
 
KYC zei:
op de website zag ik iets van 485 euro voor een box ? dus waard om te doen cornesagt?

maar zo te zien heb jij tuning 2 dan gekozen? het enige wat jammere van de BM is dat wegkomen 1500 toeren en bij hogere snelheden zoals van 100 naar 120 om bijv in te halen te lang duurt...

klopt €485,= koste het. ik vind het zeker de moeite waard mijn maat heeft een golf v gt 170pk en heeft gister ook een stukje gereden niet te vergelijken natuurlijk maar zelfs hij vond het niet tegen vallen. ik heb tuning 3 gekozen dan krijg je het meeste uit de auto en dat moet ik ook hebben omdat ik er straks ook nog 18inch wielen onder zet.
 
Cornesagt,
-tuning 1 : onderin meer power en bradstof besparing.
-tuning 2 : onderin meer power bovenin meer power en een beetje brandstof besparing
-tuning 3 : deze kon je vergelijken met dat je in een polo met 1.6 moter stapte geen brandstof besparing


Kan je die instelling zelf ook nog veranderen, en zo ja, hoe doe je dat?
 
zoiets had ik ook gelezen op de website...dat je 3 standen kan veranderen ofzo?
maar als je het op een 1.6 TDI kan laten lijken :shock: dan moet het best een rap bakkie zijn dan?!?!
Maar je hebt geen brandstof besparing dan...voor mij wil ik toch graag wat meer besparing hebben
 
KYC zei:
zoiets had ik ook gelezen op de website...dat je 3 standen kan veranderen ofzo?
maar als je het op een 1.6 TDI kan laten lijken :shock: dan moet het best een rap bakkie zijn dan?!?!
Maar je hebt geen brandstof besparing dan...voor mij wil ik toch graag wat meer besparing hebben

Ik vind het een van de 2 al goed.
Als hij zo snel wordt als de 1.6 tdi vind ik het goed.
Of als hij 1 op 25 kan halen vind ik het ook goed.

Ik wacht eigenlijk nog liever even tot ze een echte chip kunnen maken voor de polo bm.
 
ja 485 euro is wel veel geld ...maar als dat het rijplezier een stuk beter maakt dan zou ik dat zeker wel doen...
soms erger ik me ook wel eens aan dat terugschakelen, maar goed ik wist wat ik kocht...ik ga later dit zeker in overweging nemen, maar nu liever even niet...Januari is een te krappe maand :(
 
Bluemotion zei:
Cornesagt,
-tuning 1 : onderin meer power en bradstof besparing.
-tuning 2 : onderin meer power bovenin meer power en een beetje brandstof besparing
-tuning 3 : deze kon je vergelijken met dat je in een polo met 1.6 moter stapte geen brandstof besparing


Kan je die instelling zelf ook nog veranderen, en zo ja, hoe doe je dat?

hij zal niet zo snel zijn als een 1.6 maar vlugger is hij zeker het rijd gewoon lekker nu.
je kan de instellingen niet zelf veranderen maar als je het anders wil kan je altijd even de module opstuuren.
 
Ik heb ook interesse in motortuning maar kunnen we geen last met de fiscus oid omdat we een wegenbelasting en bpm vrij voertuig hebben ivm de uitstoot en verbruik?

Is het zeker dat de uitstoot laag of lager blijft?
 
cornesagt zei:
wie gaat dit controleren dan?

Heb een poosje geleden een soortelijke vraag gesteld op een andere Forum.
Lees onderstaand bericht maar eens.

Hoi lucas,
Hartelijk welkom op het NAF.
Hier dan mijn 1e discussiepunt.
Ik hoor en lees regelmatig iets over de bpm en houderschapsbelasting vrije auto`s. voor het gemak nemen wij de VW Polo 1.2 TDI bluemotion als voorbeeld, (Heb er zelf een gekocht)
Nu gaat het gerucht rond dat je niet zomaar andere velgen onder de Polo mag monteren,Ook winterbanden zouden niet toegestaan zijn omdat het geen lage rolweerstand banden zijn.
Als je dat wel zou doen dan voldoet de Polo niet meer aan de norm van vrijstelling, dus je zou daarvoor moeten betalen.
Zelf geloof ik er niet zo in, Hoe wil je dat controleren.
In januari 2011 krijg in mijn nieuwe 1.2 TDI Bluemotion geleverd met trekhaak.
Vraag mij af of dat wel mag?
__________________

Hoi Jan,

De regels met betrekking tot de CO2-uitstoot geldt bij typegoedkeuring van de auto. Wat je daarna aan wielen, motorchip, trekhaak monteert is naar eigen keuze en gewoon toegestaan. Er zijn bijv. veel BlueMotion-rijders (met name bij de vorige Polo BM en Passat BM) chiptuning hebben toegepast. Vaak zelfs via de dealer (ABT). Deze aanpassingen hebben ongetwijfeld invloed op het brandstofverbruik en CO2, zeker als het om grotere wielen gaat, maar aangezien de typegoedkeuring er al op zit is dit geen enkel probleem.

Groeten,
Lucas

http://www.autovandaag.nl
Hyves
Facebook
Twitter
 
Bluemotionracer zei:
Ees zei:
Hi Jan,

Klinkt goed, alleen is de info betrouwbaar genoeg om te tunen?

Ik geloof hem op zijn woord
Veronderstel dat hem laat tunen door http://www.datatechnic.nl
Belangrijk is te weten hoe hoog de CO waarde is na het tunnen. Dit i.v.m APK keuring

een diesel heeft geen co waarde meeting met de apk alleen een roetmeting en aangezien dat ik al mijn diesels al heb laten chipen en nooit problemen bij de apk heb gehad durf ik dit ook wel aan. heb zelfs al bij 2 auto's mijn kat eruit gekakt en ze werden gewoon goed gekeurd. en anders kan ik ook nog voor het keuren even de ecu module eruit halen 10 min. werk.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!