wie heeft zijn 6r bm 1.2tdi al gechipt?

Ik heb de tuning bij datatechnics gedaan en werkt perfect.
Ga vandaag voor bi-xenon verlichting in laten brengen ben benieuwd hoe het gaat.
De tuning is van 75 pk naar 95 pk gegaan en newtonmeters van 180 naar 210.
verbruik minimaal 1.25
 
Heb vandaag mijn polo bleumotion voorzien van xenon verlichting bij datatechnics
in goor. ongeveer 2 uur werk maar het resultaat is er ook na.
Merk pilot 600 k prachtig gezicht.
Voldoende licht inplaats van h4 standaard verlichting.

Groet berry
 
Ook ik wil mijn BM gaan tunen, maar ben er nog niet uit waar en hoe, de een roept dat de garantie niet vervalt maar is dat zo? en de ander roept dat 8 stekers beter is dan 2, is dat zo? Aan de reacties te merken op het forum is iedereen laaiend enthousiast. Is er een deskundige die er wat zinnigs over kan zeggen? groeten Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
voorlopig ga ik niet me auto chippen is iets teveel van het goede...maar datatechnics is wel een goede zo te zien?
ik heb altijd Ventura tuning in me gedachten omdat er zoveel positieve verhalen erover zijn...dat mensen veel trekkracht onderin en bovenin hebben dat is wat ik ook wil...misschien in Maart ofzo
 
Gewoon wachten op een chip van jd of hartog :) , die maken er, althans hartog, 1 op maat. De eigenschappen die je zelf wilt, zo was het met mijn vorige auto ook.

Zelf persoonlijk ben ik op het moment redelijk tevreden, laat het waarschijnlijk zo, voor dat geld wil ik de auto visiueel wat mooier maken door middel van die koplampen dus en uiteraard velgen.
 
had op internet nog gezocht naar een inleg filter voor de polo bm en nog verschillende mensen gebeld maar nergens aan te komen. dus heb hem bij ventura besteld en net erin gestopt. het resultaat weet ik nog niet heb maar een klein stukje gereden.
 
hey ik zag bij de ventura site bij de rijervaringen sectie dit berichtje staan:
Kan het zijn dat het dit is Cornesagt?

Geachte heer Bergmeijer,

vorige week zaterdag heeft u mijn Polo 1.2 BM (zilvergrijs) uitgerust met een Mini ECU.

Wij hebben de factuur met de handleiding ontvangen, waarvoor onze dank.

Het resultaat is echt geweldig, het is compleet een andere auto geworden, en zuiniger,

eerst was het verbruik 5.0, nu 4.3, (ik rijdt het meeste op de snelweg), we hebben nu 3600 km gereden, ik verwacht dat hij nog zuiniger wordt op den duur ,als het buiten minder koud is.

In de handleiding staat iets over instellingen:

Geen jumper = ecomotive --> is dit Tuning 1?

Jumper J1 = sport --> is dit Tuning 2?

Jumper J2 = high performance --> Max tuning dan?,


Waar staan deze instellingen voor, wat voor resultaat geeft het, is het merkbaar en hoe staat mijn Polo nu ingesteld?

B.v.d.

Met vriendelijke groet, Harry en Els
 
Wie weet of dit over de Bluemotion gaat?

http://www.atm-chiptuning.com/chiptunin ... -tdi-75pk/

97 pk! klinkt heerlijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Datatechnic 95PK

http://www.datatechnic.nl/chiptuning/ch ... luemotion/

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Ventura 90 PK

http://www.venturatuning.nl/merken/chip ... otion.html

---------------------------------------------------------------------------------------------------

Chiptuningexperience 95 PK 999,- Euro?

http://www.chiptuningexperience.nl/chip ... -tdi-75pk/
Ik weet het echt niet meer
 
je had het destijds over Tuning 1,2,3
je kon het vorige keer ook niet zo snel op de website terugvinden, maar ik zag het in één van de reacties terug over dat jumper verhaal...maybe refereert dit naar de tuning stages van dat Externe chip unit?
 
Ik heb vanmiddag eindelijk een keuze gemaakt en het is Ventura geworden :)

Ik kwam langs zonder afspraak en ze hadden gelukkig tijd voor mij.

Ten eerste, duidelijk verhaal vooraf, ze gaan echt op de details in en laten het een en ander zien over de technische kant, mocht je daar behoefte aan hebben. Het zei me verder niet zoveel en ik wil het dus gewoon voelen.

Het monteren is zo gepiept, het computertje komt op je accu met klittenband en de 8 stekkers komen tussen de VW aansluitingen te zitten.

De proefrit beviel prima, Het gevoel is zeker aanwezig en wat vooral beviel is de trekkracht die eerder inslaat Dat merk je vooral in de derde versnelling. Ook in de 5, bij het inhalen op de snelweg vanaf 120 km/h is het zeker te merken. 180 op de teller is ook geen probleem.

Heb er nog maar 40 km mee gereden nu dus verder is er nog weinig over te melden.

Oja, het geluid is zeker anders. Rustiger ofzo.

Niet meer twijfelen mocht je er over nadenken!

Gr!
 
Heeft de BM eigenlijk een intercooler ? Als ik google zegt de ene site van wel en de andere van niet.
Anders is het misschien wel een idee om de IC van een 1.6 TDI op een 1.2 BM te plaatsen, zal allicht wat schelen ?
Iemand dit al geprobeerd ?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!