wie heeft zijn 6r bm 1.2tdi al gechipt?

Andy123, je rijdt nu al ruim een maand met die Ventura chip. Kan je ons eens verblijden met wat ervaringen? Hoe rijdt je auto tot nu toe? Heb je zwarte pluimen uit je uitlaat, etc etc... Ik ben erg benieuwd!
 
Volgens mij zit die elke dag stoplicht sprintjes te trekken met Golf VI TSI modellen HAHAHA :lol: but seriously ik ben ook wel erg benieuwd...
misschien over 2 maanden ofzo het geld gaat soms wel erg snel op per maand :roll:
 
Ja ervaringen, die heb ik wel maar zijn eigenlijk hetzelfde als mijn eerste verhaal. Heb er nu 3000 mee gereden en voor zover ik weet geen zwarte pluimen verder. Ik weet niet of het helpt maar ik rij ook wel eens 180 hoor.

Soms interesseert me die tank diesel niets en ik heb nu in mijn hoofd dat ik met deze tank de 1000 km probeer te halen.
Kortom,

ik heb meer vermogen als ik dat wil. (wel 1-2 minuten na starten van de auto)
ik kan zuinig rijden (weet niet of de chip daar veel aan meedraagt)
Het zit me niet in de weg
Ik heb gewoon motorgarantie

Tis alleen wel veel geld. Ik weet niet zeker of ik het de 485,- nog steeds waard vind, dit kan trouwens ook gewenning zijn. Ik zou voor de grap die stekkkers een keer los moeten trekken en gaan rijden.

Het vermogen is ook wel handig wanneer ik straks waarschijnlijk de 17 inch bbs le mans replica's er onder koop.

Maarrr, jullie moeten het allemaal zelf weten haha.
 
Andy123 zei:
Ja ervaringen, die heb ik wel maar zijn eigenlijk hetzelfde als mijn eerste verhaal. Heb er nu 3000 mee gereden en voor zover ik weet geen zwarte pluimen verder. Ik weet niet of het helpt maar ik rij ook wel eens 180 hoor.

Soms interesseert me die tank diesel niets en ik heb nu in mijn hoofd dat ik met deze tank de 1000 km probeer te halen.
Kortom,

ik heb meer vermogen als ik dat wil. (wel 1-2 minuten na starten van de auto)
ik kan zuinig rijden (weet niet of de chip daar veel aan meedraagt)
Het zit me niet in de weg
Ik heb gewoon motorgarantie

Wie geeft die motorgarantie?
 
Ik overweeg ook een tuning van Ventura te nemen. Heb op m'n BM nu zo'n 1600km staan. Is het wel verstandig om nu een tuning uit te voeren? of is het wijsheid eerst te wachten tot ca. 10.000 km op de teller te hebben? Als ik de berichten in deze toppic zo lees wil ik morgen nog wel heen ;) ;) ;)
 
VWP6RBM zei:
Ik overweeg ook een tuning van Ventura te nemen. Heb op m'n BM nu zo'n 1600km staan. Is het wel verstandig om nu een tuning uit te voeren? of is het wijsheid eerst te wachten tot ca. 10.000 km op de teller te hebben? Als ik de berichten in deze toppic zo lees wil ik morgen nog wel heen ;) ;) ;)

chippen kun je beter gelijk doen omdat de auto dan gechip ingereden word en daardoor sneller word.
 
Opzich snap ik de logica van cornesagt wel, als je een auto te sloom inrijd, dus bijv bij lage toeren doorschakelen dan wordt de motor lui, het is ook niet zo dat je het gas maar moet intrappen en de motor moet verkrachten. Als je de auto gaat inrijden zonder tuning en daarna de tuning doet zal het toch anders zijn.

als iemand op de bank zit en nooit wat uit vreet en die moet dan ineens de maraton lopen, tja dat wordt ook geen top tijd :mrgreen: als er uberhoud een tijd word neer gezet ;)
 
denk dat iemand die van het begin af aan sloom rijdt, niet ineens vol gaat trappen na tuning ;) denk dat de meeste die tuning ondergaan of voor zuinigheid gaan, of vanaf het begin al sportief ermee rijden (heb zelf niet aan inrijden gedaan, wel netjes warm gereden en voor de rest lekker sportief doortrekken)
 
Hmm, de vergelijking met een mens snap ik niet zo goed. Is een automotor niet een zuiver mechanisch ding waar een relatie tussen een hoeveelheid brandstof en lucht een bepaalde hoeveelheid energie vrij komt. Moet toch niet veel uitmaken als je rustig begint en na een paar duizend kilometer tuned.
 
@jacovn

Ben het wel met jou eens.. Je kunt een motor niet met een mens vergelijken. Ik denk zelf dat het niet heel veel uit moet maken.. Er zijn maar weinig mensen die vanaf begin af aan zo'n chip aanschaffen. Dat gebeurd meestal pas na duizenden kilometers gereden te hebben.

Ik wacht er iig nog mee, heb nu 5400km erop staan.. Ik ben toch wel benieuwd naar de chip van JD engineering. Daar wacht ik dan ook vol spanning op Big Grin
 
Ik meen dat ABT binnenkort ook de BM kan chippen. Verkoper bij Auto Century wees mij ook op dit feit maar kon hier nog geen prijzen over vinden.

Als ik via Century in Groningen hun website een BM samenstel staat de Optie er wel tussen. 999,- euro.

Dat is wel aan de prijs maar met 2 jaar standaard garantie wel acceptabel.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!