wie heeft zijn 6r bm 1.2tdi al gechipt?

Ik ben op de RAI in contact gekomen met Experience Nederland, een chip tune bedrijf in Nieuwegein. Zij Tunen op basis van OBD, hetgeen voor de BM uitkomt op een vermogen van 95 PK en een koppel van 230 Nm. :lol: Op de hele RAI maar een tune bedrijf gezien en deze zag er profie uit. Prijs normaal 599 nu voor 499 wordt ook terplaatse geregeld. wordt vervolgt ....denk ik :roll: gr. Hans
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 115 PK DSG7 
Sorry voor de late reactie maar zoals eerder in deze toppic aangegeven heb ik mijn auto bij Ventura laten tunen.

Na de vele reacties die ik op het internet en o.a. ook in dit forum had gelezen heb ik toch een tuning overwogen. En alle positieve reacties kan ik niet tegen spreken! Sterker nog ik wil iedereen aanraden die een BM bezit de auto te tunen. Het rijd allemaal stukken soepeler en vlotter door.

Laten we bij het begin beginnen. Via de site van Ventura heb ik een formulier ingevuld met nog enkele vragen met betrekking tot de eventuele motorgarantie na de tuning en wat de tuning uiteindelijk oplevert. Nog geen 30min. telefoon met een medewerker van Ventura aan de lijn die mij het hele tuning netjes uitlegde. Uiteindelijk maar een afspraak gemaakt en de volgende dag in de auto gestapt en op naar Beilen !

Eenmaal in Beilen aangekomen nog wat over de auto en tuning gepraat en een beetje de technische kant ervan, had het idee dat er ook echt kennis in huis was en dat ze er echt aangewerkt hebben om een geslaagde tuning de produceren voor de BM.

Uiteindelijk de tuning geïnstalleerd (ca. 5min. werk) en een proefrit gemaakt. het verschil was direct waarneembaar ! Bij een lager toerental heeft de auto veel meer trekkracht waardoor de vele momentjes van moet ik wel of niet terug schakelen, ja doe toch maar en vervolgens kon je ook weer doorschakelen waren verdwenen. Je kan weer in zijn drie door bochten en rotondes en de auto kan het gewoon langer uitzingen in een versnelling.

Daarnaast kan je ook eerder schakelen. Vaak liet ik de auto wat hoger in toeren komen (ca. 3000rpm) zodat de motor minder terugzakte, zich zeg maar inhield, al was het dan niet geheel verdwenen. Nu met de tuning schakel ik bij 2500rpm en het loopt vloeiend door en zonder dat de motor zich in houd, wat voorheen wat stug verliep.

Tijdens de testrit ook nog even de A28 richting Hoogeveen gepakt. wat mij direct opviel bij een snelheid tussen de 110km/h / 130km/h dat bij het intrappen van het gas de auto nog voldoende trekkracht had om in te halen, dit was voorheen ook niet het geval. De auto kwam dan moeilijk opgang.

Heb nu ca. 1000km gereden en nog steeds tevreden. Dus kortom een aanrader ! Oja.. het is de 485,- eu wel waard. Ze zaten net in een nieuw pand en er was helaas dus geen pin-apparaat dus het aftikken van de papieren flappen viel mij wel wat zwaar, maar toen ik op weg naar huis ging was ik het al snel vergeten.
 
klinkt goed VWP6RBM afgelopen weekend ging ik dus met een volle wagen van Hoofddorp naar Maastricht rijden in de Polo BM...nu moet ik zeggen dat gaat prima, maar met zo'n zwaar beladen wagen (ook incl wat tassen) heb ik toch elke keer het gevoel dat als ik vanuit stilstand optrek het lijkt alsof de motor wilt afslaan...je moet behoorlijk wat gas bijgeven anders komt er geen beweging in.
Juist dat gevoel wil ik dus kwijt raken

Ik hoor alleen maar goeie dingen over Ventura tuning en ik wil het graag proberen...misschien ook maar eens een afspraakje maken... :geek:
 
KYC, Ik weet niet wat je allemaal bij je had, maar neem aan dat je je auto niet vol beton blokken had :mrgreen: Het is gewoon merkbaar dat je meer trekkracht onderin hebt, weg rijden vanuit zijn twee wil nu ook wel al is het niet aan te raden maar dit was voorheen ondenkbaar. Ik zal zeggen maak gewoon een afspraak bevalt het niet dan neem je het niet.... Je bent tot niets verplicht.
 
we zaten met 4 volwassenen en wat tassen opzicht vielt het wel mee (moet natuurlijk ook niet overdrijven) de auto heeft genoeg trekkracht dat zeker.
maar ik ken je gevoel 100% dat van zal ik nou wel of niet terugschakelen..of als je net uitrolt bij een stoplicht en dan net niet stil staat in zijn twee blijven of toch weer terug naar 1...lekker paardje hobbelen...it sucks sometimes..

afspraak ga ik zeker een keer maken! komt goed de auto is goed ingereden 12.000km al ;)
 
VWP6RBM zei:
Sorry voor de late reactie maar zoals eerder in deze toppic aangegeven heb ik mijn auto bij Ventura laten tunen.

Na de vele reacties die ik op het internet en o.a. ook in dit forum had gelezen heb ik toch een tuning overwogen.

Gefeliciteerd met je keuze! Ik hoop stiekem dat onze PB's je over de streep hebben getrokken!

ff Offtopic,

Vorige tank ging ik voor mijn zuinigheids record, resultaat (met veel file) 1 op 26,6

Deze week heb ik voor het eerst V Power getankt en echt naar huis geblazen (minimaal 160), wel weer file gehad en veel stukken waar het treintje gewoon niet harder ging.

Toch nog een respectabele 4.4L/KM oftewel: 1 op 22,7 (Ik heb echt mijn best gedaan vandaag!)
 
Brandstof is idd ook nog een punt wat mee telt voor de zuinigheid van de auto. Ik reed voor de tuning 1:19 daarna 1:17 maarja dat was te wijten aan het testen wat de tuning allemaal kan. Denk dat ik nu wel weer op 1 op 19 á 1 op 20 uitkom. Rij hoofdzakelijk kleine afstanden en heb er wat bredere bandjes onder.

ff terug komen op het brandstof, ik geloof wel dat v-power meetelt zelf tank ik altijd fuel save. Ga nooit naar een witte pomp want dan wordt goedkoop duurkoop
 
Jah daar ben ik even stil van.... :roll: Maar het prijsverschil tussen fuel save en brandstof van de tango of witte pomp in de buurt is misschien een cent per liter.

Ik was ook altijd van mening dat het brandstof schoner was als van de witte pomp, dat de brandstof de kleppen zou reinigen geloof ik niet zo in maar dat het de motor schoner zou houden als je het altijd tankt daar zag ik wel wat in, maar helaas volgens kassa allemaal klink klare onzin :oops:
 
De premium fuels zijn een verspilling van geld en marketing. Ik tank altijd bij de Tango als er 1 in de buurt zit. De additieven in de premium fuels hebben geen enkel nut als je de meerprijs afzet tegen de hoeveelheid additief ze per liter er in stoppen. Koop dan zelf een flesje van onderstaand spul en gooi het in de tank wanneer de auto een beurt heeft gehad, gooide een soort gelijk product ook in mijn motorfiets na een beurt:

http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+produ ... ioner.html

Of:

http://www.forte-nwe.com/NL/Forte+produ ... ioner.html

De enige keer dat ik iets merkte bij een premium fuel was in Duitsland toen ik V-Power tankte voor mijn motor. Dat had een octaan getal van 100. Ik kon niet merken dat ik zuiniger reed maar de motor voelde wel beter aan bij een warme blok en trok beter door naar de 15.000 toeren.
 
Ik merk wel een beetje verschil, ik tank meestal bij een avia hier in de buurt, laatste keer shell getankt,bij mij in de omgeving zijn de shell prijzen tegenwoordig gelijk aan die van avia, tango ect en ik merk wel een verschil. Naar mijn (bij)baan rijd ik altijd dezelfde route, met benzine van de tango reed ik met moeite 6,7/100, op de tank van shell haal ik makkelijk 6,2/100 (shell fuelsave)
 
voor elk negatief bericht zijn er 100 goede nodig om mensen te overtuigen, ik werk zelf op een Shell raffinaderij (op Pernis) maar dit is een discussie die nooit zal eindigen ;)

Ik heb toch korting dus tank altijd VPower voor mn Polotje :twisted:
 
@VWP6RBM als je met ventura chip nog steeds 1 op 19 rijd dan doe je echt iets verkeerd...stevige rechterpoot?
ik haal zonder tuning al 1 op 22 dus jij moet zeker 1 op 25 kunnen halen (in ieder geval als ik zo naar de berichten van Andy123 lees moet dat makkelijk kunnen)

Ik heb trouwens dat kassa aflevering ook gezien...volgens kassa is het idd onzin om Euro98 te gaan tanken, want je rijd er niet zuiniger op. kies dus voor je portomonnee en tank Euro 95...

misschien dat V-Power 100 racing wel een verschil is met warme motor
maar goed met onze slowmotions hebben we dat toch niet nodig ;)
 
let op met de verbruikswaardes die de boordcomputer geeft na plaatsen van een powerbox.

de box zorgt voor een verschil tussen werkelijke raildruk en de fictieve raildruk door een spanningsval (bij de beter boxen is de spanningsval toeren afhankelijk en pas ingeschakeld bij de juiste motor temperatuur).
door de aanpassing van het signaal denkt het motorstuurapparaat dat de druk lager is en zal hij deze verhogen wat resulteerd in meer diesel. het verbruik dat de boordcomputer aangeeft wordt berekend, dus door het verschil dat de box veroorzaakt klopt de berekening niet.

de enigste manier om verbruik betrouwbaar te controleren na plaatsen van een powerbox (of externe ecu box zoals ze die ook wel eens willen noemen) is het bijhouden van de km.stand en hoeveelheid getankte diesel.
 
@KYC, Mijn polootje heeft net 2500km gereden. Ik hoop in de toekomst dat hij wel boven de 1:20 moet uit komen, een stevige rechtervoet? totaal niet! rij wel vrij bewust. Heb na de tuning nog niet weer getankt, dus ben benieuwd als ik de pomp binnenkort weer aan doe. Uiteraad vermeld ik dat hier :mrgreen:

Wat ik al eerder in het toppic vermelde, het maakt voor mijn niet uit of ik fuel save op gewoon tank er zit immers geen prijsverschil in. En blijf ik gewoon fuelsave stanken, zit toch iets bij mij tussen de oren :roll:

@peterbaarlo, De boord pc kan je zowel voor als na de tuning niet op aan, meestal als het tanklampje gaat branden ga ik ff langs de pomp, gaat er meestal 40l in. Daarna noteer ik de odo stand en het aantal liters ect. en gaan de gegevens netjes in de pc die er een keurige overzicht met statistieken en grafieken van maakt.
 
Aanstaande zaterdag (een week later dan gepland) kan ik in Gassel mijn nieuwe 4 deurs Polo BM reflex silver comfortline, met executive plus pakket, winterpakket ,licht en zicht pakket, getinte ramen en automatische airco gaan ophalen.
Bij ventura heb ik een tuningbox en vervangingsluchtfilter (nieuwe ronde filter) besteld, zal acceleratietijden origineel en met aanpassingen gaan opnemen. ik ben erg benieuwd..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!