wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Hoe goed je de auto ook na kijkt voordat je op vakantie gaat er staat nergens hoelang de accu heel blijft Stick Out Tongue
'Koude' spanning (2 min lampen aan, motor uit) en actieve spanning (motor aan) meten om te controleren wat de staat van de accu is, althans dat doe ik vóór een vakantie! ;)

1x De accu van mijn zus haar auto vlak voor de vakantie gecontroleerd & vervangen.
Bij de garage hebben ze hem aan een accu testen gehangen en bleek dat de accu écht aan het einde van zijn leven was.
 
'Koude' spanning (2 min lampen aan, motor uit) en actieve spanning (motor aan) meten om te controleren wat de staat van de accu is, althans dat doe ik vóór een vakantie! ;)

1x De accu van mijn zus haar auto vlak voor de vakantie gecontroleerd & vervangen.
Bij de garage hebben ze hem aan een accu testen gehangen en bleek dat de accu écht aan het einde van zijn leven was.
wat meet je dan precies? want actieve spanning is altijd 13,5-14.8V? en 'koude' spanning is dan <11V? afhankelijk van SOC etc.
 
Nou eerder, wat heeft de Polo met mij gedaan vandaag… mij heel veel geld afhandig gemaakt… Stick Out Tongue

Vanmorgen de Polo weer opgehaald bij de Volkswagen dealer. Hij heeft van mij een nieuwe APK tot 07-2025, een grote long life onderhoudsbeurt, airco service en een nieuwe combi-schakelaar (raambediening) in de bestuurdersportier gekregen.

Uit de APK is gebleken dat de koplampen moesten worden afgesteld, is gelijk gedaan.
Ook zijn er resten gevonden van gelekte koelvloeistof. Dit zou betekenen dat de waterpomp iets zou lekken. Ik ga in de gaten houden of ik veel moet bijvullen, anders gaat er een nieuwe waterpomp + distributieriem in.

Ik ben weer dik tevreden! De Polo kan weer even mee.

Ook heb ik een nieuwe tankdop opgehaald bij de sloop, omdat het rubberen touwtje was afgebroken.

De Polo heeft me weer genoeg geld gekost!
 

Bijlagen

  • IMG_9011.jpeg
    IMG_9011.jpeg
    2.7 MB · Weergaven: 43
  • IMG_8781.jpeg
    IMG_8781.jpeg
    2.3 MB · Weergaven: 43
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
Waarderingen: JelleR, Sal en _Maarten_
Uit de APK is gebleken dat de koplampen moesten worden afgesteld, is gelijk gedaan.
Ook zijn er resten gevonden van gelekte koelvloeistof. Dit zou betekenen dat de waterpomp iets zou lekken. Ik ga in de gaten houden of ik veel moet bijvullen, anders gaat er een nieuwe waterpomp + distributieriem in.
Voordeel is dat jouw waterpomp niet via je distributieriem loopt maar aan de andere zijde van je blok boven je versnellingsbak! :) Die loopt via de nokkenas met een klein riempje. Dus dan hoeft je distributieriem niet vervangen te worden.
 
Volkswagen  Polo BlueGT 6C 2014 3dr  1.4 TSI 190pk CZEA 
Voordeel is dat jouw waterpomp niet via je distributieriem loopt maar aan de andere zijde van je blok boven je versnellingsbak! :) Die loopt via de nokkenas met een klein riempje. Dus dan hoeft je distributieriem niet vervangen te worden.
Kijk aan, dit wist ik niet! Thanks :)
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Kost je wel alsnog een paar honderd euro om op te lossen :(
Exact. De dealer heeft mij geadviseerd om de lekkage in de gaten te houden. Mocht ik echt veel en vaak koelvloeistof bij moeten vullen ga ik er wel een keer een nieuwe waterpomp in laten zetten, eerder nog niet.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Ja met een beetje geluk gaat het jaren goed. Dat geluk had ik niet. Waterpomp van Audi A1 van m'n vrouw druppelde een paar weken lang ietsjes en ging ineens alle vloeistof eruit gooien van de een op de andere dag. Dus die stond met een kokende motor en rode lampjes langs de weg
Oei, ja dan ben je eigenlijk al te laat. Als een auto nou even vertelde wat hij nodig had...
Ik houd het gewoon even in de gaten. Komt goed! Binnenkort op vakantie, dus het geld voor een nieuwe waterpomp kan ik even niet missen nu.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Als je met de auto op vakantie gaat dan hoop ik dat je ANWB lid bent.
Ik neem de Polo niet mee naar Amerika. Maar inderdaad, mocht ik toch een uitstapje maken naar de ooster- of zuider buren ben ik inderdaad lid van de ANWB, maar niet het Europa compleet pakket erbij...
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
  • Leuk
  • Haha
Waarderingen: Ruud9N en _Maarten_
Ibiza een beurt gegeven, stabilisator rubbers vervangen, achterremmen schoongemaakt.

Tip voor mensen die de stabilisator rubbers willen vervangen, meet de dikte van de stang, bij mijn was die 18mm ik had hiervoor dus de 16mm rubbers nodig!
Op bijna alle onderdelen sites staat welk rubber voor welke diameter is!
Een beetje zuurvrij vet of gewoon vaseline werkt top voor soepele montage
Mijn polo kraakt enorm nu ben ik bij de garage geweest die zegt dat het mijn rubbers zijn en dat dit een veel voorkomend probleem is bij Volkswagen. Nu vroeg ik wat kost het om dit te laten vervangen 350/400 euro. Dit is omdat ze geen losse rubbers kunnen bestellen en dus de hele stang moeten vervangen klopt dit wel ?
 
Volkswagen  Polo AW 2018  1.0 TSI Beats 95 PK 
Mijn polo kraakt enorm nu ben ik bij de garage geweest die zegt dat het mijn rubbers zijn en dat dit een veel voorkomend probleem is bij Volkswagen. Nu vroeg ik wat kost het om dit te laten vervangen 350/400 euro. Dit is omdat ze geen losse rubbers kunnen bestellen en dus de hele stang moeten vervangen klopt dit wel ?

Powerflex verkoopt stab. rubbers! Denk niet voor AW specifiek maar je kan kijken :). Anders de sway bar upgraden, heb ik gedaan (+ aan de achterkant toegevoegd). Is geweldig!

 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
het setje H&R anti-roll bar voor en achter lijk me wel nog een leuke toevoeging aan men wagen, staat al op verlagingsveren van H&R 35mm.
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!