wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Ja zijn dezelfde maat maar wat je ziet op de foto is gezichtsbedrog de achterkant is precies het zelfde als de voorkant.
Is 15mm precies de goede maat
Als je rondom dezelfde maat spaces hebt aangehouden is het geen gezichtsbedrog, de voorwielen staan meer naar buiten dan de achterwielen. De meesten zullen voor aan de voorkant een smallere spacer monteren dan aan de achterkant. 10mm voorkant en 15mm achterkant zou ik zeggen voor Polo AW.
 
  • Leuk
Waarderingen: _Maarten_
Als je rondom dezelfde maat spaces hebt aangehouden is het geen gezichtsbedrog, de voorwielen staan meer naar buiten dan de achterwielen. De meesten zullen voor aan de voorkant een smallere spacer monteren dan aan de achterkant. 10mm voorkant en 15mm achterkant zou ik zeggen voor Polo AW.
Ok dus je monteerd op de AW 4 velgen met dezelfde ET waarde dan is alles gelijk dan monteer je de zelfde spacers en dan gaat de voorkant ineens 5 mm meer naar buiten als de achterkant vind ik vreemd.
Wat ik wel begrijp is dat er mensen zijn die aan de achterkant 15 mm monteren en 10mm aan de voorkant omdat ze dat mooier vinden.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
@m1karabijn Het heeft niks met de gemonteerde velgen te maken, het is vanaf de fabriek al zo ongeacht welke wielen erop zitten. Voorwielen staan iets meer naar buiten dan de achterwielen in verhouding tot de wielkasten. Bij heel veel auto's trouwens. Bij mijn bmw staan de achterwielen origineel ook meer naar binnen dan de voorwielen. Bij m'n bmw heb ik alleen aan de achterkant spacers om het een mooi geheel te maken.
 
Ok bedankt voor de info maar het valt mij niet op ben 68 en dan is het timmermansoog ff minder;)
Ga het niet meer varanderen vind het goed zo het stuurd goed zonder trillingen en hij ligt als een blok op de weg.
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
Al een poosje geen echte interessante dingen uitgevreten met mijn polo, hooguit de tank aftoppen. Afgelopen week eindelijk de kogel door de kerk en de auto maar de brug opgestuurd. Bij de apk bleek dat de linker koplamp niet meer elektrisch te verstellen was, daar maar een nieuwe stelmotor voor aangeschaft en geplaatst. De schokdemper rechtsvoor was een beetje lek, dus dat was voor mij de uitgelezen kans om de schroefset maar te laten bestellen! Die is inmiddels geplaatst en meteen maar nieuwe koppelstangen op maat laten maken voor de stabilisatorstang. Aangezien ik ook geen onderhoudsboekje en historie had van deze auto, gelijk maar nieuwe olie en een distributieset met waterpomp er op laten zetten.
992F0473-B3F3-4065-9010-A36E7F5FD0C4.jpeg
Het is uiteindelijk een jom (Bonrath) blueline schroefkit geworden.

De auto wordt nog afgesteld zodra de zomerwielen eronder gaan, daarna laat ik hem uitlijnen. Heb een set koplampsteunen besteld om de oude beschadigde te vervangen en er komt een nieuw stofkapje voor de linker koplamp, die was foetsie. Het wachten is nog op de tweedelige voorspoilerlip.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16v 86pk 
Ok bedankt voor de info maar het valt mij niet op ben 68 en dan is het timmermansoog ff minder;)
Ga het niet meer varanderen vind het goed zo het stuurd goed zonder trillingen en hij ligt als een blok op de weg.
Mocht je het willen opzoeken dan kan dat op kenteken.
Het staat namelijk gewoon geregistreerd bij de rdw.
spoorbreedte as 1 is bij een polo AW GTI: 152cm
spoorbreedte as 2 is bij een polo AW GTI: 150cm

Bron vermelding: https://ovi.rdw.nl/
Heb je wel even een kenteken van een AW GTI nodig.
Doorklikken naar: Technisch en dan: Assen
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Ibiza een beurt gegeven, stabilisator rubbers vervangen, achterremmen schoongemaakt.

Tip voor mensen die de stabilisator rubbers willen vervangen, meet de dikte van de stang, bij mijn was die 18mm ik had hiervoor dus de 16mm rubbers nodig!
Op bijna alle onderdelen sites staat welk rubber voor welke diameter is!
Een beetje zuurvrij vet of gewoon vaseline werkt top voor soepele montage
 
Laatst bewerkt:
EL- Wire stekker hersteld (was gisteren uitgevallen)
werkt weer perfect.
en mijn Helix Subwoofer (balk versie) met bijhorende bekabeling te koop gezet.
werkt nog perfect.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Mocht je het willen opzoeken dan kan dat op kenteken.
Het staat namelijk gewoon geregistreerd bij de rdw.
spoorbreedte as 1 is bij een polo AW GTI: 152cm
spoorbreedte as 2 is bij een polo AW GTI: 150cm

Bron vermelding: https://ovi.rdw.nl/
Heb je wel even een kenteken van een AW GTI nodig.
Doorklikken naar: Technisch en dan: Assen
Ik wist niet dat de RDW deze info had maar voor mij met de GTI AW rondom 15mm spacers veranderd er niets.
Als ik deze info gebruik moet ik dus op de achteras 20mm spacers plaatsen en voor geen spacers dan zou de achteras en vooras in lijn zijn.
Dat is dan toch ook geen gezicht?
 
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!