wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Achterbumper onlangs opnieuw laten spuiten. Nu weer krassen door iemand die er tegenaan heeft gezeten.
Geen gegevens natuurlijk. Volgende auto wordt er een met trekhaak, want in de stad zit er altijd wel iemand tegen je aan. Frustrerend.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
  • Verdrietig
Waarderingen: Thomaskol en Steph
Achterbumper onlangs opnieuw laten spuiten. Nu weer krassen door iemand die er tegenaan heeft gezeten.
Geen gegevens natuurlijk. Volgende auto wordt er een met trekhaak, want in de stad zit er altijd wel iemand tegen je aan. Frustrerend.
Was het duur? Heb ook wel een beetje lelijke "schaafwond" gekregen op m'n bumper :(. (ik heb een trekhaak trouwens, lol)
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
Nou inderdaad heb net 550 betaalt voor mijn voorbumper. Die moest wel volledig kaal geschuurd worden, daar zal een flink deel van de kosten in zijn gaan zitten.
Een achterbumper van een 6R is relatief gezien makkelijker te spuiten dan een achterbumper van een AW doordat deze 'ronder' is met minder hoeken. Laat staan een voorbumper die in dat opzicht nog moeilijker te spuiten is wat resulteert in hogere kosten. Wat voor soort lak er op je auto zit bepaald natuurlijk ook nog de prijs.

Los daarvan is 200 een hele keurige prijs. In die richting betaal ik ook bij mijn spuiter.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Gisteren 5 nieuwe banden laten monteren.... Na de eerste 4 banden mooi naar huis getourd (5km), uurtje later wil ik met de auto weg, is rechts voor leeg....:(Zat een scheur van 5 cm in de (binnen) wang van de band. Ik ben nog steeds van mening dat dit komt door het rollen van de oprtit met een lege band oid want de band hield totaal geen lucht meer, je kon er niet mee rijden igg. Al met al een dure dag.....
 
Vw  Polo  1.2tdi BM 
  • Verdrietig
Waarderingen: JelleR
Achterbumper onlangs opnieuw laten spuiten. Nu weer krassen door iemand die er tegenaan heeft gezeten.
Geen gegevens natuurlijk. Volgende auto wordt er een met trekhaak, want in de stad zit er altijd wel iemand tegen je aan. Frustrerend.
Super vervelend! Ik had een kras over de lengte van 2 deuren, waarschijnlijk een tas of jas van iemand. Geen briefje zoals je verwacht.
Laten spuiten, poetsen etc. flinke prijs verder en binnen 2 weken zat de eerste deur er alweer tegenaan. Toen heb ik het opgegeven...
 
Super vervelend! Ik had een kras over de lengte van 2 deuren, waarschijnlijk een tas of jas van iemand. Geen briefje zoals je verwacht.
Laten spuiten, poetsen etc. flinke prijs verder en binnen 2 weken zat de eerste deur er alweer tegenaan. Toen heb ik het opgegeven...
Ja heel irritant. Telkens wel wat je kan herstellen. Ga nu eerst kijken of ik het grootste deel kan polijsten, dan laat ik het ook maar even voor wat het is.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 16V 86PK 
Afspraak gemaakt voor de APK. Ben benieuwd. Vorig jaar was het met de hakken over de sloot. (Lambdasonde)
Indien geslaagd daarna een zuur verdiende grote beurt.
Yes, auto is goedgekeurd. Weliswaar met wat creativiteit vanwege hetzelfde probleem als vorig jaar maar ik kan weer een jaar verder. Vandaag de grote beurt en dan kijkt hij ook, mits hij tijd heeft, naar de ruitenwissers. Want laatst maakte ze echt een teringherrie terwijl ze later weer muisstil waren. Ben benieuwd.
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Precies, de DRL dimt naar een minder felle stand zodra de dimlichten aangaan. En daarom toegestaan. Denk maar aan de Golf GTE's, de C-strips in de voorbumper zijn fel overdag (=dagrijverlichting) en bij dimlicht staan ze alsnog aan, maar dan wat minder fel.

Staat een stukje stoerder zo dan alleen dimlichten aan :)
Vanaf welk percentage is het toegestaan?
 
Volkswagen  Polo 6C "Lounge Edition"  1.2 TSI 90pk - 175Nm ----> 130pk - 220Nm 
Was dat niet dat ze 50% moesten dimmen?
Bij de polo worden ze gewoon minder fel en gaat de middenbalk ook aan, maar volgens onderstaande mag het niet.


Edit:

Art. 41: Bijzondere lichten

  1. Onverminderd artikel 32, eerste lid, mogen bestuurders van een motorvoertuig bij dag dagrijlicht voeren. Het dagrijlicht wordt niet tegelijk met enig ander licht aan de voorzijde van het voertuig gevoerd.
  2. Bestuurders van een motorvoertuig mogen tegelijk met dimlicht of mistlicht aan de voorzijde bermlicht, bochtlicht, hoeklicht, richtlicht, markeringslichten of staaklichten voeren.
Bij het voeren van groot licht mag alle verlichting al gevoerd worden. Dit hoeft hier dus niet genoemd te worden.

Bij het besluit van 31 augustus 1999, houdende wijziging van het Voertuigreglement met betrekking tot verlichting (Stb. 394) is artikel 5.2.57 van het Vtr gewijzigd in die zin dat personenauto’s mogen zijn voorzien van dagrijlichten die voldoen aan het bepaalde in richtlijn 76/756/EEG (PbEG 27 september 1976, L 262). Daarbij is over het hoofd gezien ook het RVV 1990 dienovereenkomstig te wijzigen.

De betrokken wijziging van artikel 41, eerste lid, RVV 1990 heeft deze omissie hersteld. Hierbij wordt opgemerkt dat de dagrijlichten alleen bij dag mogen worden gevoerd. Bij schemer, duisternis, slecht zicht overdag en in tunnels moet in plaats van het dagrijlicht het dimlicht worden gevoerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: XConvict
Gisteren even een uitlaathangertje vervangen. Ze hebben 3 van de 4 vervangen 15dkm geleden. Echter eentje niet. Beetje apart maar goed, dit is nu weer opgelost!

Ook gelijk weer een klusje voor aankomende zomer gevonden, de onderkant 'opschuren' en inspuiten met tectyl. Er komt toch wel wat (oppervlakkige) roest voor hier- en daar.

Iemand nog tips hoe dit het beste aan te pakken is? Met een staalborstelkop op een schroefmachine, rustig te werk gaan en dan spuiten met tectyl? Of is dit te makkelijk gedacht? :rolleyes:
 

Bijlagen

  • uitlaathanger nieuw.jpeg
    uitlaathanger nieuw.jpeg
    74 KB · Weergaven: 30
  • uitlaathanger oud.jpeg
    uitlaathanger oud.jpeg
    98.6 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Vanaf welk percentage is het toegestaan?

Voor zover ik weet is dat niet vastgelegd. Kenmerken aan DRL is dat het een vrij felle lamp is, en zodra deze dus gedimd gevoerd wordt, wordt het niet meer gezien als DRL. Bij de Golf zie je duidelijk dat de DRL dimt naar een minder felle stand zodra dimlicht aangezet worden, dus daar kom je altijd mee weg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Thomaskol en XConvict
Zo vandaag is de thuiskomer thuis gekomen en ligt precies pas in zijn holletje;) incusief de krik en toebehoren.
Ook vandaag de spacers die ik heb overgenomen van een forum lid laten monteren.
De wielen staan nu mooi vol in de wielkast en 15mm naar buiten het geheel ligt als een blok op de weg.
 

Bijlagen

  • 20230317_150325.jpg
    20230317_150325.jpg
    5.8 MB · Weergaven: 39
  • 20230317_150658.jpg
    20230317_150658.jpg
    7.6 MB · Weergaven: 59
  • 20230317_151352.jpg
    20230317_151352.jpg
    5.3 MB · Weergaven: 59
  • 20230317_151416.jpg
    20230317_151416.jpg
    3.1 MB · Weergaven: 58
  • 20230317_150319.jpg
    20230317_150319.jpg
    3.2 MB · Weergaven: 62
Volkswagen  Polo  2.0 GTI 245 Pk 430 Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!