wat heb jij gedaan aan en voor je polo vandaag

Led interieur verlichting in de polo gezet, en een afspraak gemaakt voor apk en vervanging schokbrekers. Benieuwd wat het gaat kosten geschat werd 6 a 700 euro, afhankelijk hoe lang het ging duren om alles los te krijgen. Reële prijs, of wordt ik opgelicht waar ik bij sta?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 
Led interieur verlichting in de polo gezet, en een afspraak gemaakt voor apk en vervanging schokbrekers. Benieuwd wat het gaat kosten geschat werd 6 a 700 euro, afhankelijk hoe lang het ging duren om alles los te krijgen. Reële prijs, of wordt ik opgelicht waar ik bij sta?

APK is uit mijn hoofd gezegd 25 euro.

Heb toevallig afgelopen weekend de schokbrekers laten vervangen.
Kosten van de twee OEM schokbrekers zijn 354,- incl. BTW en excl. arbeid.
Als ze daar 3 uur mee bezig zijn a +/- 110,- incl. BTW, vind ik het wel een reële schatting.

Weet niet hoe je draagarmrubbers zijn. Heb ze ook gelijk meegenomen.
Alle 4 de draagarmrubbers kosten 91,95 incl. BTW en excl. arbeid.

Als je hem dan ook nog even laat uitlijnen... - de kers op de taart!

1644393485551.png
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Net de Polo door de wasstraat gereden om beter te kunnen zien wat de schade is en degene met een rode auto vervloekt dat die ertegenaan heeft gezeten (en geen briefje achter heeft gelaten):mad::mad::mad: dikke deuk + rode kras erin....20220214_152103.jpg
Rijd ik de wasstraat uit met een schone en droge auto, begint het gelijk te regenen.. Fijne maandag dit:(
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2 & Golf 7  GTI 
Complete binnenwerk van de trommelremmen achteraan vervangen door een lek aan een van de remcilinders.
Daardoor zat de hele binnenkant onder de remolie gemengd met remstof.
Natuurlijk ineens beide kanten gedaan. Als de ene cilinder faalt zal de andere ook niet lang meer mee gaan. En heb liever 2 gelijke remmen op 1 as.

Was de eerste keer niet zo eenvoudig om het geheel te demonteren. Staat vrij veel spanning op door de veren.
Het opnieuw opspannen van de nieuwe veren op de nieuwe remschoenen was ook niet zo eenvoudig. Echt een klusje om met 2 te doen.

Aan de eerst kant bezig geweest van 8h30 tot 14h. De andere kant ging beter, van 14h tot 16h30, toen hadden we al beter onder de knie hoe het moest.

Foto's van de lekkage: (remcilinder bovenaan is de oorzaak)
1644861187901.png
1644861201107.png

Ook de remtrommel zelf hing vol vet en smeer aan de binnenkant
1644861343565.png

Nieuw mechanisme bijna volledig in elkaar gezet
1644861483686.png
Na de herstelling: (Nieuwe remcilinder, nieuwe remschoenen en nieuwe veren)
1644861439867.png
Daarna remmen ontlucht en gekeken of er nergens wat lekte, en de handrem opnieuw afgesteld.

Resultaat van een dag werken, een hoop oud vies vettig remmateriaal, maar de auto remt nu weer zoals het hoort.
1644861551388.png
 

Bijlagen

  • 1644861293646.png
    1644861293646.png
    1.4 MB · Weergaven: 6
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
Net de Polo door de wasstraat gereden om beter te kunnen zien wat de schade is en degene met een rode auto vervloekt dat die ertegenaan heeft gezeten (en geen briefje achter heeft gelaten):mad::mad::mad: dikke deuk + rode kras erin....20220214_152103.jpg
Rijd ik de wasstraat uit met een schone en droge auto, begint het gelijk te regenen.. Fijne maandag dit:(
Zelfde hier.
Dacht eerst een fiets maar de krassen zijn toch echt diep inclusief een deukje.

Hopelijk is er met polijsten nog iets aan te doen :(CA5699D7-2C83-4E4C-B488-09428B8B8617.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Verdrietig
Waarderingen: Allison6R
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!