#uranograu voorstellen - Polo Highline R-line 115 pk

Zoals sommige weten rijd ik al een tijdje met volle tevredenheid met een Racechip powerbox. Ik heb de meest eenvoudige versie daarvan en was al positief verrast van het effect. Ik wil nu toch een stapje verder en laat mijn auto aanstaande vrijdag chiptunen :)

Voordat ik vanmiddag de powerbox eruit haalde, leek het me leuk het verschil in tussenacceleratie te meten tussen de tuningbox en origineel. Ik heb het volgende gemeten: Auto in derde versnelling en dan de tijd gemeten tussen 60 - 120 km/h, en dat 4x. Dit waren de resultaten:

- Racechip: 9,1 / 9,0 / 9,0 / 8,8
- Origineel: 10,5 / 10,3 / 10,4 / 10,3.

Rond de 1,5 seconde sneller dus met box. Dit bevestigd dus mijn 'gevoel' dat de auto vlotter aanvoelde met box. Ik ben positief verrast gezien de relatief lage prijs van de box t.o.v. chiptuning.

Aftellen naar vrijdag nu, ik ben benieuwd dat wat verschil gaat zijn :mrgreen:
 
@#uranograu wat is de meerwaarde van chiptuning t.o. van de powerbox waar toch al tevreden over bent. Ik weet wel het verschil tussen beide en zou ook voor chiptuning kiezen maar waarom de overstap? Komt de powerbox te koop?
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Kan ik vorig weekend achter je hebben gereden naar de Prenatal in Amersfoort?

Zie je post nu voorbij komen en hij lijkt sprekend op het Polo’tje dat ik zag ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 90PK 
@#uranograu wat is de meerwaarde van chiptuning t.o. van de powerbox waar toch al tevreden over bent. Ik weet wel het verschil tussen beide en zou ook voor chiptuning kiezen maar waarom de overstap? Komt de powerbox te koop?
Voor het geld is zo'n racechip box een hele goede deal. Maar, racechip belooft 'maar' 13 pk extra, terwijl chiptuning +25 pk beloofd. Die powerbox komt denk ik niet te koop, een maat van me heeft een Golf waar hij in kan.

Kan ik vorig weekend achter je hebben gereden naar de Prenatal in Amersfoort?
Zie je post nu voorbij komen en hij lijkt sprekend op het Polo’tje dat ik zag ;)
Ja zeker we stonden ook achter elkaar in de rij bij de Prenatal vermoed ik :mrgreen: Mooie Polo heb je(y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Arends1989 en Sal
Afgelopen vrijdag is mijn Polo gechiptuned. Heerlijk, super blij mee :mrgreen:

0-100 tijd is nu tussen de 8,0 - 8,2 seconden. Dat is een behoorlijk verschil met origineel 9,5. In de tussenacceleratie (60-120) kom ik op vergelijkbare tijden als met de racechip box, dit tot verbazing van de tuner. Die gaat nu uitzoeken of er in dit middengebied meer uit de tuning te halen valt. Opvallend is dat de tuningbox dan weer weinig veranderde aan de 0-100 tijd. Die zat met box tussen de 9-9,4 sec.

Wordt vervolgt dus ;)

@Sal RaceChip tuningbox is te koop, hij past niet op de Golf van een maat van me. Stuur gerust een PB.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rosinfield
Afgelopen vrijdag is mijn Polo gechiptuned. Heerlijk, super blij mee :mrgreen:

0-100 tijd is nu tussen de 8,0 - 8,2 seconden. Dat is een behoorlijk verschil met origineel 9,5. In de tussenacceleratie (60-120) kom ik op vergelijkbare tijden als met de racechip box, dit tot verbazing van de tuner. Die gaat nu uitzoeken of er in dit middengebied meer uit de tuning te halen valt. Opvallend is dat de tuningbox dan weer weinig veranderde aan de 0-100 tijd. Die zat met box tussen de 9-9,4 sec.

Wordt vervolgt dus ;)

@Sal RaceChip tuningbox is te koop, hij past niet op de Golf van een maat van me. Stuur gerust een PB.

Ik las dat de racechip jouw goed was bevallen, en dat je de goedkoopste variant gekozen had (die zonder incl. garantie denk ik dus). Gezien mijn toekomstige lease auto zou een racechip een oplossing voor 'tuning' kunnen zijn.

Ik krijg wel een 95Pk variant, geen 115pk. Maar met de racechip zou ik de 115pk wel kunnen halen.

Denk je dat het het waard is zo'n racechip, voor die prijs en dan van 95 naar ong. 115pk gaan? Of denk je dat dat verschil minimaal merkbaar zal zijn?

Voor de rest; nooit iets geks gemerkt met zo'n box? Je motor heeft het altijd netjes en soepel gedaan en bij onderhoudsbeurten ook geen opmerkingen over gebruik van een eventuele box? Hoe lang heb je hem eigenlijk gehad?
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Waar heb je het laten doen?
ATM in Houten
Denk je dat het het waard is zo'n racechip, voor die prijs en dan van 95 naar ong. 115pk gaan? Of denk je dat dat verschil minimaal merkbaar zal zijn?

Voor de rest; nooit iets geks gemerkt met zo'n box? Je motor heeft het altijd netjes en soepel gedaan en bij onderhoudsbeurten ook geen opmerkingen over gebruik van een eventuele box? Hoe lang heb je hem eigenlijk gehad?
Iets hierboven heb ik het resultaat van een (lage toeren) tussensprint geplaatst. Die cijfers liegen niet. 1,5 seconde winst is niet mis :) Ik vind het voor een geld een hele goede deal. Ik heb hem bij het onderhoud gewoon laten zitten, samen met m'n forge air intake. En afgesproken dat als er wat mis is wat met garantie te maken heeft, dat ze hem even loskoppelen. Niks geks gemerkt nee. Ik had hem in de hoogste mapping en dat was probleemloos.
 
ATM in Houten

Iets hierboven heb ik het resultaat van een (lage toeren) tussensprint geplaatst. Die cijfers liegen niet. 1,5 seconde winst is niet mis :) Ik vind het voor een geld een hele goede deal. Ik heb hem bij het onderhoud gewoon laten zitten, samen met m'n forge air intake. En afgesproken dat als er wat mis is wat met garantie te maken heeft, dat ze hem even loskoppelen. Niks geks gemerkt nee. Ik had hem in de hoogste mapping en dat was probleemloos.

Oké goed om te weten. Denk je eigenlijk dat jouw forge air intake ook verschil gemaakt heeft? Of heeft de tuningbox destijds het meeste werk geleverd? M.a.w., ik verwacht niet een andere air intake te gaan gebruiken.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
ATM in Houten

Iets hierboven heb ik het resultaat van een (lage toeren) tussensprint geplaatst. Die cijfers liegen niet. 1,5 seconde winst is niet mis :) Ik vind het voor een geld een hele goede deal. Ik heb hem bij het onderhoud gewoon laten zitten, samen met m'n forge air intake. En afgesproken dat als er wat mis is wat met garantie te maken heeft, dat ze hem even loskoppelen. Niks geks gemerkt nee. Ik had hem in de hoogste mapping en dat was probleemloos.

Heb zojuist even gekeken op de racechip site. Wat me opvalt is dat het koppel daar volgens hun standaard 160nm is. Terwijl volgens de specs van VW zelf het koppel 175nm is standaard. Weet jij misschien wat nu het correcte koppel is? Lijkt het alsof ze het gebruiken om het verschil groter te laten lijken, na een tuning, wat eigenlijk niet zo is.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Bedenk daarbij dat de waarden in werkelijkheid meestal al wat hoger zijn dan fabrieksopgave
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Oké goed om te weten. Denk je eigenlijk dat jouw forge air intake ook verschil gemaakt heeft? Of heeft de tuningbox destijds het meeste werk geleverd? M.a.w., ik verwacht niet een andere air intake te gaan gebruiken.
In de gemeten tijd tussen 60-120 was in beide gevallen de open air intake gemonteerd. Alsnog gaf de box een winst van 1,5 seconde. Dus die deed zeker zijn werk.
Heb zojuist even gekeken op de racechip site. Wat me opvalt is dat het koppel daar volgens hun standaard 160nm is. Terwijl volgens de specs van VW zelf het koppel 175nm is standaard. Weet jij misschien wat nu het correcte koppel is? Lijkt het alsof ze het gebruiken om het verschil groter te laten lijken, na een tuning, wat eigenlijk niet zo is.
Het correcte koppel van je auto is 175 nm. Racechip geeft de winst in PK's en NM aan. In jou geval is dat: +19pk +32nm. Dat ga je wel merken, en zo niet, stuur je hem toch binnen 30 dagen terug?
 
In de gemeten tijd tussen 60-120 was in beide gevallen de open air intake gemonteerd. Alsnog gaf de box een winst van 1,5 seconde. Dus die deed zeker zijn werk.

Het correcte koppel van je auto is 175 nm. Racechip geeft de winst in PK's en NM aan. In jou geval is dat: +19pk +32nm. Dat ga je wel merken, en zo niet, stuur je hem toch binnen 30 dagen terug?

Als het correcte koppel 175nm is zou de winst maar +17 zijn. Namelijk 192-175=17. Aangezien racechip met 160nm rekent.
 
VW  Polo AW 2020 Comfortline  1.0 TSI 95 pk --> 119pk | 215nm (RaceChip RS) 
Mijn ATM avontuur was niet goed afgelopen, meerdere keren terug geweest maar het lukte ze niet de tune goed te krijgen. M'n auto hield soms in en maakte volgens de tuner te veel turbodruk. In overleg toch teruggebracht naar origineel en mijn geld terug gekregen.

Vanmorgen mijn auto laten tunen door Vagtechniek. Wat een verschil. Veel soepelere tune en naar mijn idee nog meer vermogenswinst dan bij ATM. VCDS meting bevestigd dat een beetje, die meet 265 NM motorkoppel ondanks een wat lagere turbodruk. Bij de ATM tune was dat 245 NM. Ik heb het idee dat de turbodruk nu stabieler blijft en langer vasthoud. lang verhaal kort, heel blij met Vagtechniek en team :mrgreen:
 

Bijlagen

  • F1462EB1-D9AD-442E-A2CA-1BA4CC201FE9.jpeg
    F1462EB1-D9AD-442E-A2CA-1BA4CC201FE9.jpeg
    429.5 KB · Weergaven: 66
Mijn ATM avontuur was niet goed afgelopen, meerdere keren terug geweest maar het lukte ze niet de tune goed te krijgen. M'n auto hield soms in en maakte volgens de tuner te veel turbodruk. In overleg toch teruggebracht naar origineel en mijn geld terug gekregen.

Vanmorgen mijn auto laten tunen door Vagtechniek. Wat een verschil. Veel soepelere tune en naar mijn idee nog meer vermogenswinst dan bij ATM. VCDS meting bevestigd dat een beetje, die meet 265 NM motorkoppel ondanks een wat lagere turbodruk. Bij de ATM tune was dat 245 NM. Ik heb het idee dat de turbodruk nu stabieler blijft en langer vasthoud. lang verhaal kort, heel blij met Vagtechniek en team :mrgreen:

Lekker schoon daar ook he ;). Altijd een lust voor het oog als ik bij VAGtechniek kom.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!