#uranograu voorstellen - Polo Highline R-line 115 pk

#uranograu

Bekend lid
874
599
113
Hi,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en vond het de hoogste tijd mijzelf voor te stellen.

Sinds het begin van dit jaar heb ik mijn Volkswagen Polo. Een geweldige auto, hier wat meer specs:

Volkswagen Polo Highline
1.0 TSI 115 pk handgeschakeld
Kleur: Urano grey
Interieur: Style pakket (Zwarte sportstoelen met zwarte dakhemel)
Meeropties:
- R-line Exterieurpakket
- Advance pakket (Ledpakket, schuifdak)
- Executive pakket (o.a. Navigatie en Apple Carplay)
- 17" VW Bonneville velgen
- Beats Audio
- Active info display
- Parkeersensoren
- Licht- en zichtpakket
- Chrome VW Polo instaplijsten

Voor een wat sportiever geluid heb ik een Forge open air intake gemonteerd.

Ik begin ook gelijk met een aantal vragen ; )
- Is het mogelijk de kleur blauw in het AID te veranderen naar rood?
- Is de Performance monitor (Turbo druk meter) te activeren in de VW Polo?
- Iemand ervaring met een subtiele aanpassing aan de uitlaat voor een wat dieper uitlaatgeluid?
- Zijn er tips hoe de geluidsinstellingen het beste tot zijn recht komen i.c.m. Beats?

En de foto's:

full


full


full


full
 
welkom, wat voor filter heb je gemonteerd en wat is het affect?
Ben ook wel benieuwd naar zo’n open luchtfilter under the hood:rolleyes:

Het een set van Forge: FMINDK15. Deze is bedoelt voor het vorig type VW Polo 1.0 TSI maar is met een paar kleine aanpassingen prima passend te maken op dit type. Het effect is dat je de turbo meer gaat horen, bij zowel aanzuigen als afblazen. Ook het motorgeluid wordt wat dieper. Naar mijn idee is acceleratie er iets op voorruit gegaan, maar dat kan door het sportievere geluid komen :mrgreen:
 
  • Leuk
Waarderingen: mausie en Hansstaal
mooie bak! Vind alleen jammer dat je geen automaat hebt genomen maar smaken verschillen..

Ben wel
benieuwd hoe het geluid klinkt van de filter..

waar heb je hem
besteld en wat kost het?
 
Volkswagen  Polo AW R-line  1.0 TSI 140pk DSG 
Het een set van Forge: FMINDK15. Deze is bedoelt voor het vorig type VW Polo 1.0 TSI maar is met een paar kleine aanpassingen prima passend te maken op dit type. Het effect is dat je de turbo meer gaat horen, bij zowel aanzuigen als afblazen. Ook het motorgeluid wordt wat dieper. Naar mijn idee is acceleratie er iets op voorruit gegaan, maar dat kan door het sportievere geluid komen :mrgreen:

Dat laatste zal wel het geval zijn. Ja, de motor kan "vrijer ademen" maar bij warm weer en een warme motor zuig je meer warme lucht aan.
Warme lucht bevat minder zuurstof. Dergelijke filters geven een sportiever geluid maar kunnen zelfs voor minder vermogen zorgen.
 
  • Leuk
Waarderingen: __Sjaak
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!