Even je topic doorgelezen. Echt een knappe AW heb je . Heerlijk kleurtje.
Fijn dat je tuning nu wel in orde is. Veel plezier de aankomende km’s.
Fijn dat je tuning nu wel in orde is. Veel plezier de aankomende km’s.
Even nieuwsgierig; scheelt het veel in je verbruik t.o.v. de originele 115 pk? En ik heb een 95 pk, uitvoering, is die ook te tunen naar wat meer pk's? Ik ben totaal niet bekent met dit fenomeen, ben altijd "bang" er garantie-gedoe mee te krijgen en heb het altijd afgehouden.Vanmorgen mijn auto laten tunen door Vagtechniek. Wat een verschil.
Die is precies zo te tunen; dus dan ga jij er nog meer op vooruit. Mits uitgevoerd bij een gerenommeerd bedrijf, loop je eigenlijk nauwelijks risico ivm garantie. Mits je open kaart speelt met je dealer. Die zal dan echt niet onnodig moeilijk doen met niet rechtstreeks aan de tuning te relateren problemen.Even nieuwsgierig; scheelt het veel in je verbruik t.o.v. de originele 115 pk? En ik heb een 95 pk, uitvoering, is die ook te tunen naar wat meer pk's? Ik ben totaal niet bekent met dit fenomeen, ben altijd "bang" er garantie-gedoe mee te krijgen en heb het altijd afgehouden.
Na tuning zal jou motor hetzelfde eindresultaat hebben als die van mij, dus dat betekent dat jou vermogenswinst groter is. Overigens ben ik zeer postitief verrast door het resultaat. Vagtechniek houdt de waardes op internet laag aan, VCDS / OBDeleven heeft al 271 nm koppel gemeten . Dat redde ik met de tune van ATM niet, daar bleef hij hangen op 240 nm. (ook netjes en precies zoals ze aangaven).Even nieuwsgierig; scheelt het veel in je verbruik t.o.v. de originele 115 pk? En ik heb een 95 pk, uitvoering, is die ook te tunen naar wat meer pk's? Ik ben totaal niet bekent met dit fenomeen, ben altijd "bang" er garantie-gedoe mee te krijgen en heb het altijd afgehouden.
Top dank voor de info! Inmiddels bij VAGtechniek online al e.e.a. gelezen inderdaad . Stage 1 tuning (nu 35% korting) betekent voor mij naar 135 pk of stage 1+ naar 140 pk. Die 5 pk meer ga ik volgens mij niet merken? Wel een prijsverschil nu van €314.Na tuning zal jou motor hetzelfde eindresultaat hebben als die van mij, dus dat betekent dat jou vermogenswinst groter is.
Ik ben zelf geen fan van stage1+ bij standaard auto's, zie daar geen toegevoegde waarde van. Volgens mij betaal je dan mee aan de verdere doorontwikkeling van een bestaande tune van de chiptunerTop dank voor de info! Inmiddels bij VAGtechniek online al e.e.a. gelezen inderdaad . Stage 1 tuning (nu 35% korting) betekent voor mij naar 135 pk of stage 1+ naar 140 pk. Die 5 pk meer ga ik volgens mij niet merken? Wel een prijsverschil nu van €314.
Heb jij (ook) DSG tuning toe laten passen? Ik lees dat je daar ook stage 1 en stage 2 opties voor hebt.
Druk druk, maar staat zeker op de planning!Is het trouwens nog gelukt met je sport display? Zo nee, dan kom je ff langs
Dat is nog steeds een vorm van chiptuning, dus laat hem dan gewoon normaal tunenJe zou ook bij VagTechniek de restrictie eraf kunnen halen d.m.v. officiele software van VW. Dan draait die ook op 115pk
Dankzij jullie adviezen heb ik voor aankomende dinsdag een afspraak staan bij VAGTechniek in Nuenen om Stage 1 chiptuning uit te voeren (van 95pk naar 135pk ). Zeer benieuwd naar het resultaat! Nog wel twijfels of ik DSG tuning Stage 2 laat uitvoeren. Het schakelmoment van de D vind ik vreselijk, van de S is verder prima. Hier kan ik nog een aantal nachtjes over nadenken wat te doen... Overigens hebben ze het bij DSG tuning over "Kickdown aanpassen" en "Manueel schakelen via flippers geen kickdown". Manueel schakelen via flippers kan ik al standaard of weet iemand hier wat ze bedoelen? En kickdown?DSG tuning is aan te raden als jij je irriteert aan de schakelmomenten. Anders zou ik het lekker zo laten
Kickdown is het in een keer paar versnellingen terug schakelen zodat je gelijk hoog in de toeren zit en dus maximaal vermogen hebt. Dit gebeurd als je vol gas geeft. Als je je bak in manueel hebt staan wil je zelf kunnen bepalen in welke versnelling je zit en is die (automatische) kickdown dus tegenstrijdig. Want dan beslist de auto alsnog in welke versnelling je zitDankzij jullie adviezen heb ik voor aankomende dinsdag een afspraak staan bij VAGTechniek in Nuenen om Stage 1 chiptuning uit te voeren (van 95pk naar 135pk ). Zeer benieuwd naar het resultaat! Nog wel twijfels of ik DSG tuning Stage 2 laat uitvoeren. Het schakelmoment van de D vind ik vreselijk, van de S is verder prima. Hier kan ik nog een aantal nachtjes over nadenken wat te doen... Overigens hebben ze het bij DSG tuning over "Kickdown aanpassen" en "Manueel schakelen via flippers geen kickdown". Manueel schakelen via flippers kan ik al standaard of weet iemand hier wat ze bedoelen? En kickdown?
Alleen laten chippen en de DSG toch zo gelaten. Inmiddels weer een ritje van Nuenen naar Nijmegen achter de rug, ik denk wel tevreden te zijn. Al is het nog best lastig om de 40pk meer vermogen ook direct te merken. Ik moet het vertrouwen maar hebben dat het wel goed zit .Alleen chippen of ook de DSG laten doen? En tevreden mee?
Jammer van die mooie polo van jou urangrau maar wat ga je nu rijdenAan al het moois komt een eind. Mijn Polo gaat in de verkoop wegens de aanschaf van een andere auto. Met een groeiend gezin werd deze toch wat klein. Stuur gerust een PB als er interesse voor is. 3 jaar en 4 maanden oud, 65.000 km en nog fabrieksgarantie tot eind van het jaar. Hij is teruggebracht naar origineel op de rode remklauwen en chiptuning na.
Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.
Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.