#uranograu voorstellen - Polo Highline R-line 115 pk

Vanmorgen mijn auto laten tunen door Vagtechniek. Wat een verschil.
Even nieuwsgierig; scheelt het veel in je verbruik t.o.v. de originele 115 pk? En ik heb een 95 pk, uitvoering, is die ook te tunen naar wat meer pk's? Ik ben totaal niet bekent met dit fenomeen, ben altijd "bang" er garantie-gedoe mee te krijgen en heb het altijd afgehouden.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Even nieuwsgierig; scheelt het veel in je verbruik t.o.v. de originele 115 pk? En ik heb een 95 pk, uitvoering, is die ook te tunen naar wat meer pk's? Ik ben totaal niet bekent met dit fenomeen, ben altijd "bang" er garantie-gedoe mee te krijgen en heb het altijd afgehouden.
Die is precies zo te tunen; dus dan ga jij er nog meer op vooruit. Mits uitgevoerd bij een gerenommeerd bedrijf, loop je eigenlijk nauwelijks risico ivm garantie. Mits je open kaart speelt met je dealer. Die zal dan echt niet onnodig moeilijk doen met niet rechtstreeks aan de tuning te relateren problemen.
En wanneer je je rijstijl niet wijzigt, zal hij ook ietsje zuiniger worden over het algemeen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Even nieuwsgierig; scheelt het veel in je verbruik t.o.v. de originele 115 pk? En ik heb een 95 pk, uitvoering, is die ook te tunen naar wat meer pk's? Ik ben totaal niet bekent met dit fenomeen, ben altijd "bang" er garantie-gedoe mee te krijgen en heb het altijd afgehouden.
Na tuning zal jou motor hetzelfde eindresultaat hebben als die van mij, dus dat betekent dat jou vermogenswinst groter is. Overigens ben ik zeer postitief verrast door het resultaat. Vagtechniek houdt de waardes op internet laag aan, VCDS / OBDeleven heeft al 271 nm koppel gemeten :flushed: . Dat redde ik met de tune van ATM niet, daar bleef hij hangen op 240 nm. (ook netjes en precies zoals ze aangaven).

Verbruik: Ik let daar niet zo op, maar had toevallig gisteren een lange rit en reed volgens de BC gemiddeld 1 op 22, (constant 108 km/h gereden). Dat heb ik niet eerder gehaald (toegegeven, ik reed vroeger ook harder totdat ik een paar behoorlijke boetes heb gekregen...)

Garantie: Je neemt meer risico. Punt. Ik hou daar ook rekening mee, dus: auto goed warmrijden, olie vaak peilen, start/stop systeem uitgeschreven en als ik wild heb gereden, de laatste 5 minuten in lage toeren. Dan kan er in mijn optiek weinig gebeuren. Je dealer zal altijd garantie geven, die krijgen dat immers gewoon vergoed. Het is de VW Duitsland die roet in het eten kan gooien aan de hand van een DIS-melding, maar die moeten dan wel een reden hebben gekregen om naar chiptuning te zoeken.

Plaatjes bij de praatjes:
 

Bijlagen

  • DEFF3868-3FE2-4C40-AD90-BAE6EC56E812.jpeg
    DEFF3868-3FE2-4C40-AD90-BAE6EC56E812.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 76
  • A8A23404-2C17-45A1-9227-8ADA18F5D3BB.png
    A8A23404-2C17-45A1-9227-8ADA18F5D3BB.png
    151 KB · Weergaven: 76
Na tuning zal jou motor hetzelfde eindresultaat hebben als die van mij, dus dat betekent dat jou vermogenswinst groter is.
Top dank voor de info! Inmiddels bij VAGtechniek online al e.e.a. gelezen inderdaad (y) . Stage 1 tuning (nu 35% korting) betekent voor mij naar 135 pk of stage 1+ naar 140 pk. Die 5 pk meer ga ik volgens mij niet merken? Wel een prijsverschil nu van €314.

Heb jij (ook) DSG tuning toe laten passen? Ik lees dat je daar ook stage 1 en stage 2 opties voor hebt.
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
DSG tuning stage 2 is wel aan te bevelen bij chiptuning. De tuning komt meer tot zijn recht en vooral het wat later opschakelen in D ruijdt fijner en voorkomt slijtage aan de platen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Top dank voor de info! Inmiddels bij VAGtechniek online al e.e.a. gelezen inderdaad (y) . Stage 1 tuning (nu 35% korting) betekent voor mij naar 135 pk of stage 1+ naar 140 pk. Die 5 pk meer ga ik volgens mij niet merken? Wel een prijsverschil nu van €314.

Heb jij (ook) DSG tuning toe laten passen? Ik lees dat je daar ook stage 1 en stage 2 opties voor hebt.
Ik ben zelf geen fan van stage1+ bij standaard auto's, zie daar geen toegevoegde waarde van. Volgens mij betaal je dan mee aan de verdere doorontwikkeling van een bestaande tune van de chiptuner :grimacing:
DSG tuning is aan te raden als jij je irriteert aan de schakelmomenten. Anders zou ik het lekker zo laten;)
Is het trouwens nog gelukt met je sport display? Zo nee, dan kom je ff langs :)
Druk druk, maar staat zeker op de planning!
Je zou ook bij VagTechniek de restrictie eraf kunnen halen d.m.v. officiele software van VW. Dan draait die ook op 115pk :)
Dat is nog steeds een vorm van chiptuning, dus laat hem dan gewoon normaal tunen :mrgreen:
 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP en Rosinfield
DSG tuning is aan te raden als jij je irriteert aan de schakelmomenten. Anders zou ik het lekker zo laten;)
Dankzij jullie adviezen heb ik voor aankomende dinsdag een afspraak staan bij VAGTechniek in Nuenen om Stage 1 chiptuning uit te voeren (van 95pk naar 135pk :) ). Zeer benieuwd naar het resultaat! Nog wel twijfels of ik DSG tuning Stage 2 laat uitvoeren. Het schakelmoment van de D vind ik vreselijk, van de S is verder prima. Hier kan ik nog een aantal nachtjes over nadenken wat te doen... Overigens hebben ze het bij DSG tuning over "Kickdown aanpassen" en "Manueel schakelen via flippers geen kickdown". Manueel schakelen via flippers kan ik al standaard of weet iemand hier wat ze bedoelen? En kickdown?
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
Ik denk dat bedoeld wordt dat de DSG niet opschakelt zolang jij dat niet wil. Normaal gesproken schakelt hij op gegeven moment zelf op, ook al staat hij op manueel. Maar ik zou het echt gewoon doen, vooral voor die D. Want in de S wordt onnodig lang doorgetrokken; leuk voor af en toe, maar niet voor normaal gebruik ipv een "vreselijke D"
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Dankzij jullie adviezen heb ik voor aankomende dinsdag een afspraak staan bij VAGTechniek in Nuenen om Stage 1 chiptuning uit te voeren (van 95pk naar 135pk :) ). Zeer benieuwd naar het resultaat! Nog wel twijfels of ik DSG tuning Stage 2 laat uitvoeren. Het schakelmoment van de D vind ik vreselijk, van de S is verder prima. Hier kan ik nog een aantal nachtjes over nadenken wat te doen... Overigens hebben ze het bij DSG tuning over "Kickdown aanpassen" en "Manueel schakelen via flippers geen kickdown". Manueel schakelen via flippers kan ik al standaard of weet iemand hier wat ze bedoelen? En kickdown?
Kickdown is het in een keer paar versnellingen terug schakelen zodat je gelijk hoog in de toeren zit en dus maximaal vermogen hebt. Dit gebeurd als je vol gas geeft. Als je je bak in manueel hebt staan wil je zelf kunnen bepalen in welke versnelling je zit en is die (automatische) kickdown dus tegenstrijdig. Want dan beslist de auto alsnog in welke versnelling je zit
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  • Leuk
Waarderingen: WiZZiEJP
Zo daar staat ie dan, klaar voor Stage 1 chiptuning van 95pk naar 135pk. Dan volgende week alleen nog spiegels wrappen. En dan vind ik het wel prima. Dank nog voor jullie chiptuning adviezen (y) .

5025D40A-4FB2-4ED0-9945-D5D1D3D2AF5C.jpeg
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Geweldig
Waarderingen: Allison6R
Alleen chippen of ook de DSG laten doen? En tevreden mee?
Alleen laten chippen en de DSG toch zo gelaten. Inmiddels weer een ritje van Nuenen naar Nijmegen achter de rug, ik denk wel tevreden te zijn. Al is het nog best lastig om de 40pk meer vermogen ook direct te merken. Ik moet het vertrouwen maar hebben dat het wel goed zit ;) .
 
Volkswagen  Polo AW Highline R-Line DSG  1.0 TSI 135pk (VAGtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: #uranograu
Denk dat je het meer zou merken indien je ook de DSG software had laten aanpassen. Het extra vermogen komt er nu niet optimaal uit, omdat de bak nog altijd te vroeg (of te laat in S) opschakelt. Ik vond de DSG i in de Fabia 1.0 tsi in D niet om te doen
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Aan al het moois komt een eind. Mijn Polo gaat in de verkoop wegens de aanschaf van een andere auto. Met een groeiend gezin werd deze toch wat klein. Stuur gerust een PB als er interesse voor is. ;) 3 jaar en 4 maanden oud, 65.000 km en nog fabrieksgarantie tot eind van het jaar. Hij is teruggebracht naar origineel op de rode remklauwen en chiptuning na.
 
Aan al het moois komt een eind. Mijn Polo gaat in de verkoop wegens de aanschaf van een andere auto. Met een groeiend gezin werd deze toch wat klein. Stuur gerust een PB als er interesse voor is. ;) 3 jaar en 4 maanden oud, 65.000 km en nog fabrieksgarantie tot eind van het jaar. Hij is teruggebracht naar origineel op de rode remklauwen en chiptuning na.
Jammer van die mooie polo van jou urangrau maar wat ga je nu rijden
 
Volkswagen  Polo aw  1.0tsi 
Tijdje niks geplaatst hier, wel geregeld contact gehad met wat forumleden. Hou me nog steeds bezig met VCDs dus genoeg VW's gezien in de afgelopen maanden. Ook nog even rondgeneusd op een BMW forum maar das toch niet helemaal mijn ding. Klinkt misschien raar maar VW blijft mijn merk :mrgreen:

Maargoed, waarom rij ik dan nu geen VW meer? Simpel! Ik houd van oudere auto's, en rij mijn auto zakelijk, dus heb te maken met bijtelling. Om die reden ben ik gaan zoeken naar een youngtimer, vanwege de gunstige bijtelling maar gunstig qua afschrijving. VW of Audi van +/- 15 jaar geleden heeft niet echt iets wat mij aanspreekt, en een V6 of 6 in lijn was een minimale vereiste. Zo kwam ik op de BMW 5 serie E60 uit. Altijd mooi gevonden en ook naar de maatstaven van vandaag een heerlijke auto om in te rijden.

In de zoektocht liep ik tegen deze BMW aan. In perfecte conditie, met zeer lage km stand en goed in de opties. Hij is geïmporteerd uit Zweden en al het papierwerk klopte. Die moest wel mee naar huis
:In love:


Model: BMW 530i
Motor en transmissie: M54B30, automaat
Kleur: Black Sapphire metallic
Interieur: Leder Dakota beige, fine wood trim

Uitvoering
M-Sport exterieurpakket
20" velgen M6 stijl
Active Steering
Schuifdak
Comfort stoelen met geheugen
Stoelverwarming voor en achter
Parkeersensoren
HiFi System professional Logic 7
Xenon verlichting
Standkachel

Kleine dingen die ik er zelf aan gedaan heb
Diverse coderingen via NCSExpert
CCC Scherm upgrade met CarPlay
Pipercross inlegfilter
Zwarte dynamische zijknippers
Zwarte hoogglas grill twin slats

IMG_6523.jpeg


IMG_6969.jpeg

IMG_7390.jpeg

IMG_5686.jpeg

IMG_5687.jpeg
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!