Tikkende motor 1.2 TDI

essie91

Actief lid
37
25
27
@Catunambu of/en @iichel de turbo van deze lijkt wel wat meer lawaai te maken als ik in de 2/3 even flink gas in trap. Meer "rauw" achtig geluid lastig te omschrijven of het zou lucht zijn wat ergens ontsnapt maar dan moet ik wel een fout krijgen lijkt me?
Nadat mijn turbo vervangen was hoorde ik ook vanalles, maar geen gerelateerde codes. Uiteindelijk was de nieuwe turbo toch niet goed, zeer lichte schade aan de uitlaat zijde. Ook was de turbo slang lek. Alles hoorbaar maar binnen de perken om geen foutcode te genereren. Ook alle zelftesten zonder problemen.

Volkswagen  Polo 6R 1.4TDI Bluemotion  1.4TDI Bluemotion 

Tweak

Actief lid
288
59
31
Deze turbo zat dus bij het donor blok. En volgens de persoon die hem ingebouwd heeft (de motor) zag de turbo er nog goed uit...

Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
@Catunambu of/en @iichel de turbo van deze lijkt wel wat meer lawaai te maken als ik in de 2/3 even flink gas in trap. Meer "rauw" achtig geluid lastig te omschrijven of het zou lucht zijn wat ergens ontsnapt maar dan moet ik wel een fout krijgen lijkt me?
Ja indien de gevraagde turbodruk niet behaald wordt, zal de auto een foutmelding geven. Met een ander blok erin zijn er zoveel zaken wat een ander geluid kan geven dat het moeilijk aan te geven is wat de oorzaak is en of dit überhaupt niet gewenst is. Is de ECU ook overgezet of hoeft dat niet? (ivm ingeleerde waardes injectoren ect.)

Het afdoppen van de EGR deed veel aan mijn motor geluid, ook rauwer.

Maar waarschijnlijk voel en hoor je nu de power van de 1.2tdi zoals deze bedoeld is :)

Vw  Polo  1.2 

Tweak

Actief lid
288
59
31
Dan zal het wel goed zijn, want hij heeft bij deze motor ook voor de zekerheid een plaatje tussen de buis gezet van de EGR. Dat had ik eerst dus niet..

Tweak

Actief lid
288
59
31
Net even bij garage langs gereden, blok loopt goed en alweer 500KM erop zitten maar de dynamo of spanner lijkt iets geluid te maken.. Dus daar word nog naar gekeken en meteen weer olie flush voor de zekerheid.

Maar wat mij ook opviel, deze motor lijkt wel erg warm te worden? Met mijn china OBD ding en Torque zie ik dat de KVS temp rond de 97 komt... Is dit normaal?

essie91

Actief lid
37
25
27
Net even bij garage langs gereden, blok loopt goed en alweer 500KM erop zitten maar de dynamo of spanner lijkt iets geluid te maken.. Dus daar word nog naar gekeken en meteen weer olie flush voor de zekerheid.

Maar wat mij ook opviel, deze motor lijkt wel erg warm te worden? Met mijn china OBD ding en Torque zie ik dat de KVS temp rond de 97 komt... Is dit normaal?
Ik heb even gekeken, bij mijn 1.4tdi is die 87 graden na lange rit. Olie wisselt nogal, bij 80km/u 91 graden en bij snelweg net boven de 100 graden.

Volkswagen  Polo 6R 1.4TDI Bluemotion  1.4TDI Bluemotion 
  • Leuk
Waarderingen: Tweak