Tikkende motor 1.2 TDI

We gaan de motor vervangen, kan iemand mij nog advies/tips geven over wat over te zetten? Deze motor kwam dus wel gewoon door die test heen met roetdeeltjes.

Roetfilter blijft uiteraard hetzelfde, maar is er nog een plek waar het mis kan gaan? De inlaat bijvoorbeeld? dat soort dingen..
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
alleen onderblok en krukas/draaiend gedeelte vervangen, en indien nodig, kop vlakken, multiriem, distributieriem, spanrollen, waterpomp. oliezeef schoonmaken, EGR buis op de inlaat schoonmaken, die dingen. en natuurlijk nieuwe olie, koelwater en oliefilter

ik zou de kop even laten reinigen (inlaat kleppen), voor de rest alleen doen wat nodig is.

tenzij je graag wilt investeren in een revisie, bv turbo revisie, oliefilterhuis preventief vervangen.

en als je nodig vindt, koppeling
 
Ik wil eigenlijk niks meer van deze motor houden.. Onbetrouwbaar! Dus het "nieuwe" blok intact houden maar wel eventueel dingen overzetten zoals Turbo/inlaat etc dat soort dingen.

Natuurlijk wel meteen nieuwe distributie en koppeling.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
ja dan moet je zelf beslissen wat je graag wilt houden. in principe raakt alleen het draaiende gedeelte en de kop beschadigd als je olietekort hebt.

ligt er natuurlijk ook aan wat je zelf gemakkelijk kunt krijgen, een strip motor of een complete motor met aanbouwdelen.

airco pomp, dynamo, vacuum pomp etc kun je gewoon overzetten.
vacuum leidingen, koelleidingen, lucht leidingen, brandstofleidingen, injectoren, hoge druk pomp etc kun je rustig overzetten
turbo is een zwak puntje bij hoge km standen
 
  • Leuk
Waarderingen: Tweak
Ik denk dat de goedkoopste en snelste oplossing is om even op www.onderdelenlijn.nl te gaan neuzen en daar een motortje te zoeken met een geschikte kmstand (vaak staat er nog een kenteken bij van de auto waar de motor uit kwam) voor een geschikte prijs. Als je geluk hebt, heb je een lakse autosloper en zitten alle aanbouwdelen nog aan de motor. Er is, zeker gezien de toekomst van automotiv Nederland/Europa, geen meerwaarde in revisie van de motor of van het onderblok noch in het plaatsen van een nieuwe motor.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Ik had er al een op het oog en haal ik morgen op. Er zit nog van alles op het blok maar niet dingen zoals aircopomp etc mja die gaan gewoon over.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Vrij complete motor!
Yep, zag wel dat de pijlstok houder gebroken is mja die kan wel over denk ik. Of anders maar een nieuwe.
En bij de garage zag hij een sensor ofzo ook gebroken zit bij de Turbo in de buurt.. Maar heeft volgens mij niks met de turbo te maken.
Probeerde al te vinden wat het is maar lukt me niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: iichel
Haha uurtje denk ik niet.. Assen ook nog erin. Verstuivers inleren etc.

Hij had wel wat dingen moeten overzetten (sloop is lomp met eruit halen..) en schijnbaar was mijn turbo ook goed gaar. Hij zei iets over schoepen in de turbo.

Viel mij op bij de foto dat mijn motorkap zijn mooie kleedje mist Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
@Catunambu of/en @iichel de turbo van deze lijkt wel wat meer lawaai te maken als ik in de 2/3 even flink gas in trap. Meer "rauw" achtig geluid lastig te omschrijven of het zou lucht zijn wat ergens ontsnapt maar dan moet ik wel een fout krijgen lijkt me?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!