Terugroepactie sjoemeldiesel nu op https://ovi.rdw.nl/

onze polo 1.2 TDI wordt as we speak voorzien van de nieuwe ' niet sjoemel' software. kon mooi samengaan met een irritante storing die gisteren ineens naar boven kwam. het gloeispiraal lampje en later het motorlampje. Niets inhouden alleen 2 storings lampjes.
De uitkomst is vanochtend ook meteen doorgebeld... Een uitlaat spruitstuk druksensor.
Valt mee met ca 220 euro aan kosten.

straks even afwachten.
ik ben benieuwd wat je merkt....
 
VW  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
nu een dagje gereden in de auto met nieuwe software.
Ik kan er nog niet zoveel van zeggen, maar ik heb wel het idee dat het optrekken iets stroever gaat en ik iets meer moet schakelen om de auto op toeren te houden.
De komende weken zal uitwijzen hoe en wat
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
nu een dagje gereden in de auto met nieuwe software.
Ik kan er nog niet zoveel van zeggen, maar ik heb wel het idee dat het optrekken iets stroever gaat en ik iets meer moet schakelen om de auto op toeren te houden.
De komende weken zal uitwijzen hoe en wat
En , na er nu even mee gereden te hebben , hoe is je ervaring met de nieuwe software?
gr Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
2 weken achter de rug en moet zeggen dat we toch niet helemaal tevreden zijn.
Bij het optrekken reageert de auto echt slomer/trager. Het lijkt alsof het langer duurt voordat hij oppakt.
Ook het verbruik is er zeker niet op vooruit gegaan. van gemiddeld 1:20 naar nu 1:19. het viel al tegen, maar nu helemaal.

Als dit zo door blijft gaan is een bezoek aan de dealer weer een optie, maar het inruilen voor een andere auto zou ook zeker een optie zijn.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: Durban
2 weken achter de rug en moet zeggen dat we toch niet helemaal tevreden zijn.
Bij het optrekken reageert de auto echt slomer/trager. Het lijkt alsof het langer duurt voordat hij oppakt.
Ook het verbruik is er zeker niet op vooruit gegaan. van gemiddeld 1:20 naar nu 1:19. het viel al tegen, maar nu helemaal.

Als dit zo door blijft gaan is een bezoek aan de dealer weer een optie, maar het inruilen voor een andere auto zou ook zeker een optie zijn.
Wacht niet te lang mee naar de dealer te gaan, duidelijk je bent niet tevreden.
 
Laatst bewerkt:
Polo  R-line  1.6 TDi powerd by Durban 
Ook ik heb de nieuwe software en ja ik merk ook dat bij het optrekken vooral in de 1 en al helemaal bij het op komen van de koppeling dat hij echt langzaam is... Ik heb geen chip maar ga binnenkort denk ik langs ventura, nog een jaar vol houden en dan maar verder kijken...
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Ook ik heb de nieuwe software en ja ik merk ook dat bij het optrekken vooral in de 1 en al helemaal bij het op komen van de koppeling dat hij echt langzaam is... Ik heb geen chip maar ga binnenkort denk ik langs ventura, nog een jaar vol houden en dan maar verder kijken...
ik begrijp wat je bedoelt, nu ga je zelf kosten maken aan iets waar je zelf niks aan kunt doen... het is hun fout niet het onze. ik zou gewoon proberen te declareren [emoji23] [emoji23] [emoji23]
 
VW  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
wij hebben een apk keurstation en de rdw man had het hier laatst over, omdat dit idd met je uitstoot en dergelijke te maken hebt en het officieel erkent is door vw, heb je dus kans dat dit dus een apk punt gaat worden
 
VW  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!