Terugroepactie sjoemeldiesel nu op https://ovi.rdw.nl/

Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
Kunnen personen die hun sjoemelsoftware hier hun bevindingen geven.
Ik vraag mij af hoe e.e.a. gaat als je er een chip in hebt zitten of een tuningbox, iemand daar ervaring mee?
gr Marcel
(ik heb trouwens ook de brief ontvangen)
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
Ik heb vanmiddag even telefonisch contact met hem! Wordt vervolgd.
Oke spannend, keep me updatet , ik heb hem een mail gestuurd. Echter reageren ze daar bijna NOOIT op............................................

Ik heb vanmiddag even telefonisch contact met hem! Wordt vervolgd.
zojuist reactie van Ventura, super snel, top! je kan de box gewoon laten zitten.. gaat prima :)
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
Oke spannend, keep me updatet , ik heb hem een mail gestuurd. Echter reageren ze daar bijna NOOIT op............................................


zojuist reactie van Ventura, super snel, top! je kan de box gewoon laten zitten.. gaat prima :)

Is een andere reactie dan ik gekregen heb.... Bij mij gaf die aan dat dit problemen zou opleveren. Ik moet hem nog bellen, dus zal zo wel is vragen hoe en wat.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 
  • Leuk
Waarderingen: capszz
ik heb even contact gezocht met VW,
schiet ik ook niets mee op.
denk dat ik eens langs ga en kijken wat ze te melden hebben.
zal wel weer een antwoord zijn van .... kan niet , mag niet, niet goed voor de motor.. enzovoort ........

zie ondergaande mail wisseling:
Geachte heer

Hartelijk dank voor uw e-mail omtrent de terugroepactie EA189.

Ik begrijp dat u graag wilt weten wat de mogelijke gevolgen kunnen zijn voor uw externe tuning, na het uitvoeren van de terugroepactie EA189.

Graag adviseer ik u voor uw specifieke vraag, met betrekking tot de terugroepaxtie, contact op te nemen met de officiële Volkswagen-dealer. Deze heeft de kennis in huis om u goed te kunnen adviseren. Uw dealer kan indien nodig direct met u meekijken in uw auto en toelichting geven. Daarnaast beschikt uw Volkswagen-dealer over de meest recente technische informatie.

Via onze website,www.volkswagen.nl, kunt u snel en eenvoudig uw dichtstbijzijnde officiële Volkswagen-dealer vinden.

Graag wens ik u een prettige dag toe en veel rijplezier in uw Volkswagen Polo 1.2 TDi.

U kunt een tevredenheidsonderzoek verwachten waarin u mij kunt beoordelen op basis van deze email. Ik stel het op prijs als u hieraan zou willen meewerken.



Met vriendelijke groet,

Natasja van de Laar

Volkswagen Customer Care

upload_2016-8-26_8-54-49.png

----------------------------------
Het bericht, dat wij van u hebben ontvangen:


Goedemorgen.

Ik heb onlangs voor mijn Volkswagen een schrijven gekregen dat de software aangepast moet worden ivm de "sjoemelsoftware"

Nu heb ik een externe tuning box op mijn auto gemonteerd waardoor deze in het onderste toerental meer trek vermogen heeft.

Kunt u aangeven wat de gevolgen hiervoor zijn?

Het betreft een polo 1.2TDi

Graag zie ik uw reactie tegemoet.


Met vriendelijke groet,

Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
onze polo 1.2 TDI wordt as we speak voorzien van de nieuwe ' niet sjoemel' software. kon mooi samengaan met een irritante storing die gisteren ineens naar boven kwam. het gloeispiraal lampje en later het motorlampje. Niets inhouden alleen 2 storings lampjes.
De uitkomst is vanochtend ook meteen doorgebeld... Een uitlaat spruitstuk druksensor.
Valt mee met ca 220 euro aan kosten.

straks even afwachten.
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!