Terugroepactie sjoemeldiesel nu op https://ovi.rdw.nl/

gisteren leverancier (Datatechnic) van mijn externe tuning box gesproken , en die gaf aan alles zo laten als het is.
Aangezien mijn auto in onderhoud is bij een universele garage , kan die de sjoemelsoftware ook niet updaten en zal deze de auto keuren zoals deze wordt aangeboden voor keuring.
Emissie test blijft geen probleem aangezien er sjoemelsoftware in zit die de uitstoot tijdens test beïnvloed.... daar had ik nog niet aan gedacht.
Tuner had inmiddels ook al klanten gehad die de polo wel hadden laten voorzien van nieuwe software door VW , en die waren nu niet meer vooruit te branden waardoor deze bij de tuner nu juist een box er op hebben laten zetten.
gr Marcel
 
Seat  Ibiza ST  1.2 TDI 
gisteren leverancier (Datatechnic) van mijn externe tuning box gesproken , en die gaf aan alles zo laten als het is.
Aangezien mijn auto in onderhoud is bij een universele garage , kan die de sjoemelsoftware ook niet updaten en zal deze de auto keuren zoals deze wordt aangeboden voor keuring.
Emissie test blijft geen probleem aangezien er sjoemelsoftware in zit die de uitstoot tijdens test beïnvloed.... daar had ik nog niet aan gedacht.
Tuner had inmiddels ook al klanten gehad die de polo wel hadden laten voorzien van nieuwe software door VW , en die waren nu niet meer vooruit te branden waardoor deze bij de tuner nu juist een box er op hebben laten zetten.
gr Marcel
als het goed is moet je tekenen voor de aanpassing van de sjoemelsoftware. als deze dus niet goed meer reageerd dan kun je dus terug naar de dealer, ik snap niet dat mensen zelf kosten gaan maken na de software verandering, het probleem ligt dan aan de vw, je staat in je gelijk, niet vw.
succes [emoji12] [emoji12]
 
VW  Polo 6r  1.2 tdi 75pk 
  • Leuk
Waarderingen: blommie en capszz
Gisteren bij de dealer geweest ivm defect en nog garantie.
zowel aan de telefoon toen ik de afspraak maakte en bij de dealer zelf moest ik gaan vertellen dat ik NIET de software update wou,
volgens mij proberen ze het gewoon aan iedereen af te smeren...
 
Volkswagen  a  a 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!