Interessant! Ik heb tot nu alle soorten 98 geprobeerd van de witte pomp tot de premium benzines maar ben tot conclusie gekomen dat het maar hele kleine verschillen zijn. Het is misschien beter om te kijken welke er wel ethanol bijvoegen en welke niet. Ik heb laatst een monster genomen van Total Excellium 98 omdat er nergens duidelijk staat of er nu wel ethanol in zit of niet... even 100ml benzine mixen met 10ml en tada... het water ging naar 11/12ml dat wilt dus zeggen dat er ongeveel 1 tot 2% ethanol in zit. Op zich geen probleem natuurlijk met deze moderne auto's alleen wat mij opviel is dat er na 12uur dat te hebben laten bezinken en raar wit goedje onderin de maatcilinder ontstond. Niet dat je wilt hebben in je tank. Na deze proef tank ik meestal 98 bij de Argos en bij TinQ bij TinQ loopt mijn auto iets beter op heb ik het gevoel. Voor de rest vind ik BP Ultimate het beste wat ik tot nu in mijn tank had. Vpower is ook niet slecht! Helaas Esso synergy supreme+/Texaco EURO 98 XL niet vaak kunnen proberen omdat zij bijna nooit kortingen geeft op basis van de adviesprijs
En nee het zit niet tussen je oren hoor maar de meeste mensen interesseren het niet of hebben het niet door.
Proffesor Iwan, lekker bezig, helemaal monsters nemen van benzine en testen.
Dus Total Excellium 98 is niet zo schoon/zuiver? Hmmmm
BP Ultimate is wel een van duurste pompen/benzine, dacht ik, bij mij om de hoek aan de A10 iig wel, nu €2.24.
Had een tijd geleden een keer bij een Avia pomp getankt in het Noord Oosten van NL, daar reed ik erg ver op.
Volkswagen
Polo AW Highline
1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm)