Super Plus 98 Benzine

Interessant! Ik heb tot nu alle soorten 98 geprobeerd van de witte pomp tot de premium benzines maar ben tot conclusie gekomen dat het maar hele kleine verschillen zijn. Het is misschien beter om te kijken welke er wel ethanol bijvoegen en welke niet. Ik heb laatst een monster genomen van Total Excellium 98 omdat er nergens duidelijk staat of er nu wel ethanol in zit of niet... even 100ml benzine mixen met 10ml en tada... het water ging naar 11/12ml dat wilt dus zeggen dat er ongeveel 1 tot 2% ethanol in zit. Op zich geen probleem natuurlijk met deze moderne auto's alleen wat mij opviel is dat er na 12uur dat te hebben laten bezinken en raar wit goedje onderin de maatcilinder ontstond. Niet dat je wilt hebben in je tank. Na deze proef tank ik meestal 98 bij de Argos en bij TinQ bij TinQ loopt mijn auto iets beter op heb ik het gevoel. Voor de rest vind ik BP Ultimate het beste wat ik tot nu in mijn tank had. Vpower is ook niet slecht! Helaas Esso synergy supreme+/Texaco EURO 98 XL niet vaak kunnen proberen omdat zij bijna nooit kortingen geeft op basis van de adviesprijs :(
En nee het zit niet tussen je oren hoor maar de meeste mensen interesseren het niet of hebben het niet door.

Proffesor Iwan, lekker bezig, helemaal monsters nemen van benzine en testen.
Dus Total Excellium 98 is niet zo schoon/zuiver? Hmmmm
BP Ultimate is wel een van duurste pompen/benzine, dacht ik, bij mij om de hoek aan de A10 iig wel, nu €2.24.
Had een tijd geleden een keer bij een Avia pomp getankt in het Noord Oosten van NL, daar reed ik erg ver op.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: IwanD
Ja ook, sinds de aankoop van de polo alleen maar 98 getankt. Wel merk ik aan mezelf dat ik iets minder vaak al het vermogen aanspreek om te voorkomen dat ik weer bijna 100eu mag aftikken :tearsofjoy::tearsofjoy::sob:
Zelfs met ontluchtingsnippel lijkt me dat sterk of woon je Amsterdam? :)

Hier ook standaard 98 erin. Met BP/Shell maak ik iets meer kilometers dan de Tango maar de Tango is onbemand dus rij vaak daarna toe.

Lekker pinnen aan de pomp en door. Shell heeft dit ook alleen die zit 25km verderop.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
Zelfs met ontluchtingsnippel lijkt me dat sterk of woon je Amsterdam? :)

Hier ook standaard 98 erin. Met BP/Shell maak ik iets meer kilometers dan de Tango maar de Tango is onbemand dus rij vaak daarna toe.

Lekker pinnen aan de pomp en door. Shell heeft dit ook alleen die zit 25km verderop.
Nee hoor, hier kost een liter Ultimate 98 op dit moment 2,21 bij de BP. Niet eens langs de snelweg. Ik krijg er meestal wel 42/43 liter in. (Rij hem wel vaak echt leeg)
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI JD: 200pk en 340nm 
Proffesor Iwan, lekker bezig, helemaal monsters nemen van benzine en testen.
Dus Total Excellium 98 is niet zo schoon/zuiver? Hmmmm
BP Ultimate is wel een van duurste pompen/benzine, dacht ik, bij mij om de hoek aan de A10 iig wel, nu €2.24.
Had een tijd geleden een keer bij een Avia pomp getankt in het Noord Oosten van NL, daar reed ik erg ver op.
Benzine is zuiver hoor alleen bij lange stilstand zal ik geen Excellium 98 tanken omdat er toch een klein percentage ethanol in zit. Zie hier 2 foto's één met witte substantie onderin en de andere( Esso 98) is gewoon puur water. Zolang er geen water in je tank zit zal het dus mee vallen :)
 

Bijlagen

  • Esso supreme+98_resized.jpg
    Esso supreme+98_resized.jpg
    67.8 KB · Weergaven: 37
  • Excellium1_resized.jpg
    Excellium1_resized.jpg
    49.9 KB · Weergaven: 34
tba  tba  tba 
  • Leuk
Waarderingen: Juno Leloup en RogerGT
In E10-benzine is maximaal tien procent ethanol bijgemengd, in E5 is dat maximaal vijf procent en in de praktijk zelfs vaak (bijna) nul. Europese regelgeving bepaalt nu eenmaal dat zo’n label verplicht is bij maximaal 5 procent ethanol (want groener rijden), dus zelfs als het percentage nul is. De dure ‘premium’ brandstoffen van sommige maatschappijen bevatten geen ethanol, bijvoorbeeld BP Ultimate, Shell V Power en Esso Synergy Supreme+.
E5-benzine is dus in de praktijk die duurdere premium-benzine, meestal met octaangetal 98. Aangezien ethanol water aantrekt, zou het mijn voorkeur hebben (zeker bij weinig rijden/lang stilstaan) om euro 98 te tanken. Dat, en vanwege de schonere verbranding door de afwezigheid van ethanol, maar mét aanwezigheid van additieven die voor een betere motorloop en reiniging zouden zorgen, is voor mij de afweging om nog steeds BP of Shell euro 98 te tanken.
 
Volkswagen  T-cross  1.0 TSi 
Ik ga bij mijn volgende tank benzine wat meer pijn lijden, want dan ga ik BP Ultimate weer eens proberen, voor in ieder geval één, maar wellicht meerdere keren.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Nou ik heb eergisteren BP Ultimate getankt voor €2.23 per liter, AUWWWW! o_O Stick Out Tongue
Moet zeggen, ik ben aangenaam verrast, motor loopt soepeler en trekt beter door, ik ben fan! (y)
Is dan wel plusminus 10 cent per liter duurder, maar het rijdt wel een stuk fijner.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
Hier ook bp ultimate diesel getankt 1.90 de liter merk qua prestaties geen significant verschil. Wel een soepelere loop, wat ook tussen de oren kan zitten, maar wel degelijk een verschil in zuinigheid.
 
Volkswagen  polo  1.2 tdi 105 pk egr off 
Ik tankte altijd steevast 98 in m’n polo en reed er duidelijk zuiniger op wat afwoog tegen de meerprijs. Ik had wel een JD getunede 1,2 tsi. Daarnaast had ik echt het idee dat t motortje er beter op draaide.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Nou ik heb eergisteren BP Ultimate getankt voor €2.23 per liter, AUWWWW! o_O Stick Out Tongue
Moet zeggen, ik ben aangenaam verrast, motor loopt soepeler en trekt beter door, ik ben fan! (y)
Is dan wel plusminus 10 cent per liter duurder, maar het rijdt wel een stuk fijner.
Als dit je eerste keer 98 is dan zit het gevoel wat je hebt vast tussen je oren Big Grin
 
VW  Polo 6R  1.4 BlueGT DSG 
Nou ik heb eergisteren BP Ultimate getankt voor €2.23 per liter, AUWWWW! o_O Stick Out Tongue
Moet zeggen, ik ben aangenaam verrast, motor loopt soepeler en trekt beter door, ik ben fan! (y)
Is dan wel plusminus 10 cent per liter duurder, maar het rijdt wel een stuk fijner.
Dat merk je snel! Vaak is na 2 of 3 tank beurten het betrouwbaarder of je tank was goed leeg haha. Ik had laatst 40L getankt en had nog een actieradius van 75km... dan klopt de fabrieksopgave toch niet met tankinhoud van 40L?? Ik ga binnen kort ook weer eens BP 98 proberen gelukkig zit er nog eentje bij mij in de buurt die op 2.159 staat :) ( goedkoper goedkoop bestaat niet in NL... )
 
tba  tba  tba 
Ten eerste, ik rij al tijden 98, maar voornamelijk Total Excellium, dat kan ik in de buurt van mijn werk goedkoper tanken.
Dat zeggen jullie of sommige elke keer, het zit tussen je oren, dat is dus echt niet zo, ik voel en merk echt wel hoe mijn auto reageert.
Het is ook geen placebo effect of wat dan ook, ik weet en voel wat mijn auto doet, je mag het afwimpelen, doe je best, maar ik weet wat ik voel en merk aan het gedrag van mijn auto.
Het rijdt een stuk prettiger en soepeler, wellicht moeten jullie wat aan je oren doen.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 PK (VAG Techniek Stage 1 tuned, 135 pk 225 Nm) 
  • Leuk
Waarderingen: Jonielzhsv
Ik tank eigenlijk alleen maar 98 want ik heb het gevoel dat hij daar beter op rijd. En door omstandigheden heb ik laatst ca. 4 maanden met 1 tank gedaan. Had ik E10 getankt dan had ik misschien wel wat problemen gehad. Met 98 heb ik dat probleem niet. Ik betaalde vorige week "slechts" € 1.809 per liter. (LUKoil Lommel, België. Inmiddels alweer € 0.11 duurder. :cry:)
 
Volkswagen  '03 Polo 9N  1.4 55kW/75PK. 
Ik tank eigenlijk alleen maar 98 want ik heb het gevoel dat hij daar beter op rijd. En door omstandigheden heb ik laatst ca. 4 maanden met 1 tank gedaan. Had ik E10 getankt dan had ik misschien wel wat problemen gehad. Met 98 heb ik dat probleem niet. Ik betaalde vorige week "slechts" € 1.809 per liter. (LUKoil Lommel, België. Inmiddels alweer € 0.11 duurder. :cry:)
als de onderhandelingen hier in België goed verlopen laten ze mss de accijnzen uit de prijs vallen aan de pomp, scheelt dan toch weer zon 40cent per liter goedkoper. dus duimen maar (y):rolleyes:
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Geweldig
Waarderingen: Ruud9N
Jullie in belgie mogen niet klagen met die prijs.
Midden noord holland (ookwel links boven in nederland) betaalde ik gister 2,309eu per liter eu98 BP kwaliteit bij onafhankelijke pomp.

Eindelijk een voordeel dat die tank van een GTI AW maar 40 liter is. Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK (VDA tuning 248PK 416NM) 
  • Wow
Waarderingen: Marc Vuylsteke
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!